Camping Casa Valerosa

Camping Casa Valerosa
8,9

Wat vakantiegangers zeggen

Camping Casa Valerosa is een kleinschalige camping in Spanje. De ruime kampeerplekken zijn voorzien van natuurlijke schaduw onder de bomen en op de safariplekken is er bijkomend een heerlijk schaduwdak met picknicktafel. De vriendelijke gastvrouw staat echter altijd voor je klaar om je te helpen. Gelegen vlakbij de prachtige stranden van Perello Mar middenin de natuur.

167 reviews over Camping Casa Valerosa in het Nederlands

Prachtige natuur met de bewoonde wereld dichtbij

Ineke
5-1-2018

Casa Valerosa is een kleine camping tussen de olijfboomgaarden. Wij huurden daar een stacaravan. Niet eerder hadden wij zoveel ruimte en een prachtig uitzicht. De sfeer is gemoedelijk. Alhoewel de camping geen uitgebreide voorzieningen heeft, is er een klein zwembad en een koelkast bij het zwembad waar je tegen betaling je drankjes en ijsjes vindt. Er is dagelijks vers brood, zolang je het maar wel de dag van te voren bestelt. De camping ligt in een prachtig natuurgebied, maar op 20 autominuten ligt de bewoonde wereld met diverse heerlijke stranden en baaitjes en verschillende grotere en kleine stadjes. Wij vonden het een fantastische plek deze kant van Spanje te ontdekken, net voorbij de grote massa. Minpuntje voor ons was dat het in de caravan erg warm is. Omdat de camping op natuurlijke energie draait, is er geen airco en wordt gevraagd geen ventilatoren te gebruiken.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Wij vonden het vies op deze camping.

Johanna
15-12-2017

Ik begrijp niet zo goed waarom de camping zo’n hoge waardering heeft. Wij vonden het onverzorgd en vies bij Casa Valerosa. Alle verhalen over de fantastisch ligging, de kleinschaligheid en hoe het fijn het is voor kinderen kloppen allemaal. Maar er zijn toch ook wel wat punten die niet worden vermeld in de reviews, en die toch wel interessant zijn om te weten voordat je deze camping boekt.

In het midden van de camping is een dierenweide gelegen en toen wij er waren stonk deze enorm. Ook waren er ontzettend veel vliegen en naar later bleek had dit te maken met de mest in de weide. Els had vliegenvallen gemaakt van lege plastic flessen gevuld met mest, en deze overal op de camping neergezet.. Rustig eten of een boekje lezen was bijna niet te doen vanwege de grote hoeveelheid vliegen die ook op je gezicht gingen zitten.

Het zwembad op de camping is klein en met name geschikt om even af te koelen. Het water was groen dus het zag er weinig uitnodigend uit, alhoewel je prima in kon zwemmen. Er was weinig relaxmogelijkheid bij het zwembad. Er stonden 2 ligbedden met een dik kussen erop wat totaal niet praktisch is omdat je met natte badkleding een nat matras krijgt wat niet meer opdroogt. Daarnaast werden de kussens gebruikt door de honden. Dus niet echt een fris idee om daar je handdoek op te leggen. We vonden het jammer dat er geen mogelijkheid was om bij het zwembad rustig een boek te lezen terwijl de kinderen aan het zwemmen waren.

Er zijn 3 sanitairgebouwen op de camping met elk 1 douche en 1 toilet. Je wordt geacht om gebruik te maken van je ‘eigen’ sanitairgebouw behorende bij je veldje. Regelmatig kwam het voor dat onze wc bezet was en dan was het best een stukje lopen naar het andere gebouw waar je eigenlijk geen gebruik van mocht maken. En ook daar was dan die ene wc soms bezet. Heel onhandig met kleine kinderen of als je echt nodig moet.. De douche bij ons sanitairgebouw was koud en vaak defect waardoor iedereen alsnog naar de andere douche moest. Er hing een vies douchegordijn wat zwart van de schimmel was aan de onderkant.

Naast de dierenweide is een soort buitenkeuken waar iedereen gebruik van kan maken. Hier kon je ook (koud) afwassen. Tijdens ons verblijf is deze geen enkele keer goed schoongemaakt. Na 1 week stonden nog steeds dezelfde kopjes in het afdruiprek en het putje lag altijd vol met etensresten. Dat de dierenweide er vlak naast lag was goed te ruiken.

Bas en Els hebben 2 jongen honden. Erg leuk voor de kinderen om uit te laten, maar ik vind het dan ronduit vervelend dat ze de vuilniszakken opentrokken en zelfs op de campingtafel klommen als ze weer eens waren ontsnapt.

Ik heb alle begrip en respect voor de ecologische wijze waarop Bas en Els de camping proberen draaiende te houden. Ik ben dol op kleinschalig en heb weinig luxe nodig, maar voor ons was dit te primitief. Ik vind dat het sanitair schoon moet zijn en dat er voldoende werkende WC’s en douches zijn. Verder wil ik graag rustig kunnen zitten/liggen bij het zwembad terwijl de kinderen aan het zwemmen zijn. Het is ten slotte wel vakantie.

liever houden we dit paradijsje geheim...

corine, teun en suus
1-10-2017

...maar graag vertellen we over hoe heerlijk we het hier gehad hebben: een gastvrije, prachtige natuurlijk opgezette kleinschalige camping met olijfbomen en johannesbroodbomen. Met ruimdenkende gastheer en -vrouw, die fijne activiteiten aanbieden die de sfeer nog meer ten goede komen: gezamenlijke maaltijd op zondag, ochtendwandeling door prachtige omgeving, leuke activiteiten voor de kinderen. Het zwembadje (met de wifi) is de centrale plek waar iedereen elkaar automatisch wel ontmoet en vrienden maakt. Geen camping met luxe of supermarkt of lantaarnpalen, wel met een koelkastverkoop op vertrouwen, ruige hobbelige dirtroads en gekko's. Wij komen heel graag nog eens terug!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijke, persoonlijke, overzichtelijke camping!

Janexa
4-9-2017

De ontvangst is persoonlijk en Els en Bas staan altijd voor je klaar. Voor praktische zaken, uitleg over de streek en over de vele bezienswaardigheden in de omgeving. De camping is klein wat het voor kinderen veilig en overzichtelijk maakt. Geen dreunende beats bij het zwembad maar samenspelende kinderen, snelle Wi-Fi en een heerlijke plek om te ontspannen en anderen te ontmoeten. De honden en andere dieren zijn een onderdeel van het dagelijks leven. Ben je van luxe en comfort dan is dit niet de juiste plek. Houd je van rust, klein en ongedwongen: dan is dit 'heaven on earth'. Topvakantie op een prachtige plek!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne sfeer, mooie plek, basic sanitair

Familie Schneider
27-8-2017

Hele prettige sfeer, mooie plek, eigenaars zijn makkelijk te benaderen en vriendelijk. Tot laat in de avond hebben de kinderen spelletjes gespeeld, geschaakt en gezwommen. Samen eten aan de grote tafels is ontzettend gezellig en er is een gezamenlijke keuken met oven. De omgeving is prachtig.

Het sanitair is beperkt maar schoon. De aggregaat is handig maar maakt veel geluid 's nachts.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Heerlijk relaxen tussen de olijven

Roelandse
21-8-2017

Afgelopen zomer hebben we geslapen in El Torro, een ingerichte caravan. Heerlijk matrassen, een goede buitenkeuken en een ruime schaduwplek zorgden voor een goed begin. Ideaal als je graag kampeert maar het liefst zo min mogelijk meeneemt of voor mensen die met het vliegtuig komen. De camping zelf ligt op een fantastische plek tussen de olijvenvelden. De supermarkt op enige afstand, dus planning met boodschappen doen is handig.

Beheerders zijn zeer gastvrij en proberen alles zo goed mogelijk te regelen. Met zonne-energie als grote motor zijn ze daarbij enigszins afhankelijk van het weer. Sanitair wordt goed schoongehouden en is voldoende voor het aantal plaatsen. Wc-rollen zijn op het toilet aanwezig. :-). Aanrader is mee eten met de campingmaaltijd op zondag, als de beheerders koken.

Door hun brede interesse hebben ze veel goede tips voor activiteiten in de omgeving. Op de camping zelf worden de kinderen aangezet om activiteiten te organiseren, wat vaak leidt tot originele spellen. Een van de betere campings die ik mijn kampeer carrière ben tegengekomen.

Mooie camping, maar basic

evelienmarkgraaf
20-8-2017

De kleine camping ligt prachtig tussen de olijfgaarden, wat verder van de bewoonde wereld. De weg naar de camping toe is vrij ruig en heb je zoals wij een plek in de vallei, dan is het pad helemaal ruig om op je plek te komen, niet voor elke auto geschikt. En dit pad moet je elke keer rijden als je van de camping af wilt. Maar dan heb je wel een prachtige plek met veel ruimte en rust. Voor de kinderen is de camping in 1 woord fantastisch. Er staan (bijna) alleen Nederlanders met kinderen en er worden super leuke, kleinschalige, activiteiten georganiseerd zodat de kinderen de camping niet af willen. Per ongeveer 6 plekken heb je 1 wc, 1 douche en 1 wasbak (voor afwas, tanden poetsen etc.) en geen stroom bij de faciliteiten en plekken. Je staat dus nog wel eens te wachten en het komt wel eens voor dat het water op is of er geen warm water is. Alle lof voor Bas en Els, je kunt voor alles bij ze terecht, niks is ze te veel en ontzettend hartelijke en lieve mensen. Op zondag samen eten op de camping is erg leuk. De kinderen waren helemaal weg van de 3 honden die je uit mag laten, mee kunt spelen en soms helpen vangen als er 1 ontsnapt. Het is een prachtige plekje met veel charmes, maar voor ons waren de faciliteiten toch net iets te basic.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Geweldig!

Familie Pluimert
8-8-2017

Afgelopen 3 weken hebben we 3 campings bezocht en dit was de kleinste en meest relaxte camping! Wat hebben we hier genoten van de gastvrijheid, gezellige sfeer, de paella-maaltijd op zondagavond door Bas, prachtige omgeving, de buitenkeuken en voor onze 2 tienerdames Floor en Sterre kon het helemaal niet stuk met de gezellige groep jongelui, we komen zeker terug! Bas, Els, Pepijn en Rick, bedankt voor de leuke week!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk, rustig en prachtige natuur

Martin en Mariken
2-6-2017

WIj hebben genoten in het huisje op de camping. Gastvrij ontvangen door Els, Bas en de honden. Behulpzaam, fijne adviezen over de streek en allerlei wetenswaardigheden. Gezellig en vriendelijk. WIj hebben in de periode van 10 tot 23 mei genoten van de Spaanse levenswijze en de prachtige natuur. Ons verblijf op Casa Valerosa heeft daar zeker aan bijgedragen. Een aanrader!

Gereisd Met partner in mei 2017

Een klein paradijs!

Job en Marjon
31-5-2017

Het heerlijke aan deze camping is de ontspannen sfeer. Els en Bas doen er alles aan om je een vakantiegevoel te geven. En dat is gelukt. Op basis van vertrouwen is van alles mogelijk. De locatie is prachtig. Na een kleine zoektocht waan je je volledig in de natuur. En je kunt aan alles zien dat er zorg wordt besteed aan de camping. Tot in de kleinste details! Onze zoon wil snel weer terug, heeft zich ontzettend goed vermaakt. De activiteiten zijn leuk; met aandacht maar niet overgereguleerd. Kinderen worden bij alles op een hele leuke manier betrokken. Kortom: een heerlijke camping!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2017

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Casa Valerosa in L'Ametlla de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Casa Valerosa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.