Camping Casa Valerosa

Camping Casa Valerosa
8,9

Wat vakantiegangers zeggen

Camping Casa Valerosa is een kleinschalige camping in Spanje. De ruime kampeerplekken zijn voorzien van natuurlijke schaduw onder de bomen en op de safariplekken is er bijkomend een heerlijk schaduwdak met picknicktafel. De vriendelijke gastvrouw staat echter altijd voor je klaar om je te helpen. Gelegen vlakbij de prachtige stranden van Perello Mar middenin de natuur.

167 reviews over Camping Casa Valerosa in het Nederlands

Heerlijke gezinscamping

Mira Geirnaert
5-3-2019

Fantastische camping! Heerlijk zwembadje (overdag uitgestorven was doordat de gezinnen erop uit zijn), superbehulpzame, lieve mensen en de mogelijkheid tot het bestellen van lekkere broodjes voor het ontbijt. Ook een geweldige, saamhorige sfeer, tafeltennistafel en prachtige ligging! Ik zat met mijn vriend in El Torro, de befaamde stierencaravan, en dat was perfect: heerlijk bed, lekker zitje buiten en een eigen keukentje. Een paar punten om rekening mee te houden: de minuscule prikvliegjes 's avonds (breng bug spray), de Nederlandse gezinnen (toen wij er waren enkel NLers gezien) en slechte fietsmogelijkheden. Wij hadden fietsen gehuurd in l'Ametlla, maar sommige fietspaden op Google bestaan niet meer en vaak moet je op fietspaden langs de snelweg fietsen.

Gereisd Met partner in augustus 2018

Prachtig gelegen, met als luxe eenvoud en rust

Jasper Bronkhorst
11-2-2019

Wij hebben drie heerlijke weken gehad op camping Casa Valerosa. De camping is zo speciaal gelegen en in de omgeving (Ebro Delta) zoveel te ontdekken, dat wij dit jaar weer gaan. Onze kinderen van 4 en 6 kunnen niet wachten om de geitjes weer te voeren en lekker rond te struinen over de camping. Casa Valerosa ligt redelijk afgelegen, je moet even een stukje rijden over een zandpad (dat overigens vorig jaar werd geasfalteerd), maar dit staat in verhouding tot het gevoel dat je krijgt op de camping: rust en afzondering. De ligging is schitterend, de voorzieningen eenvoudig. Een relatief klein zwembad, voldoende om af te koelen, compact sanitair (met dit jaar als het goed is een nieuw blok erbij, dus één blok per 4 plaatsen). Wij hebben de nieuwe eigenaresse, Lief, vorig jaar al ontmoet, en we weten dat we in goede handen zijn. De meeste (mooie) stranden en supermarkten liggen op 20 minuten afstand. Voor liefhebbers van rust en eenvoud.

Top plekje, wij komen terug!

[email protected]
6-2-2019

Wij hadden de camping voor een paar nachten geboekt tijdens onze rondreis door Catalonië, dit werden uiteindelijk 10 dgn. Op deze camping kom je tot rust, even lekker onthaasten. Verwacht geen overdreven luxe en dat alles perfect werkt, maar dat is juist de charme van deze camping. Omdat het rustig was toen wij aankwamen kregen wij een safariplek toegedeeld, we zijn Peter hier heel erg dankbaar voor. Heerlijk om een afdakje te hebben en een stabiele plek voor de stoelen en tafel. Ook top geholpen met onze koelbox die het liet afweten.

Pluspunten: - Relaxte sfeer, rustige ligging - Leuk zwembad met gezellige zitplekjes, hangplekjes - Gezamenlijke buitenkeuken, echt ideaal om zelf even een pizza te bakken oid - Kleine en daardoor overzichtelijke camping - Gezellig activiteiten/vrijwilligers - Gevulde koelkast (ijs/drankjes)

Minpunten: - Het aggregaat wat veel aanstond tijdens ons verblijf , maar hier wordt aan gewerkt heb ik begrepen

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Bewustwordend, geestveruimend en liefdevol!

martijn van den Akker
14-8-2018

Tja wat kan ik nog toevoegen aan alle die lovende en mooie woorden? Ja het is allemaal waar. Ik ga daarom ook deze punten niet allemaal opnieuw opsommen. Wat ik wel wil belichten is dat je er van bewust moet zijn dat er soms even geen stroom of stromend water kan zijn. Dit is ook niet gek want het water wordt vanuit 150 meter diepte omhoog gepompt en ook het stroom wordt enkel voorzien door de zonnepanelen. Het is dus ook niet gek dat als er gezinnen komen die 3 tablets, 4 telefoons en nog wat andere oplaadbare apparatuur allemaal tegelijk willen laten opladen de stroom reserves vrijwel direct weer op zijn. De camping is hier niet voor geschikt. En dit moet in mijn optiek ook echt zo blijven. Hoe mooi is het als je zonder stroom en water zit en jezelf beseft hoe goed wij het in Nederland eigenlijk hebben! Casa Valerosa is juist mooi door deze kleine gebreken. En Peter jij verdiend de nobelprijs voor de behulpzaamheid, rust en humor!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Klein, knus, goede sfeer maar matige faciliteiten.

Bart Manniën
9-8-2018

In vond het een leuke knusse camping. Het was even wennen zonder stroom (ondanks dat het wel op de reservering stond) maar dat ging uiteindelijk prima. Van alle creatieve activiteiten die in het verleden gedaan werden was er alleen nog een knutsel ruimte over. Buiten lagen nog wel stapels tegels om mee te mozaïeken maar daar heb ik niemand iets mee zien doen. Helaas was bij de overdracht naar de nieuwe beheerder iets niet goed gegaan want de plek die we zouden krijgen was bezet. Uiteindelijk hebben we met de behulpzame beheerder Peter een relatief vlak plekje voor onze vouwwagen gevonden maar helaas zonder schaduw. Het sanitair bleek onvoldoende voor het aantal camping plaatsen/gasten. Het was schoon maar voor ruim 35 plaatsen zijn maar 2 toiletten, douches en (af)wasplekken gewoon te weinig. Vanwegen de hitte (die 's-nachts ook aan hield) en het gebrek aan schaduw op onze geïmproviseerde plek zijn we eerder vertrokken dan gepland.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018
Lief en Bart (Casa Valerosa), eigenaar, 6-2-2019

Hoi Bart, dankjewel voor je recensie. Ondertussen is de camping (definitief) in onze handen. Er wordt momenteel hard gewerkt aan de elektriciteit en het sanitair. Vanaf het voorjaar zijn er 4 sanitaire blokjes met elk een WC, douche en wastafel (en dit voor 13 gezinnen). De andere 3 accommodaties hebben privé-sanitair. We hebben in totaal 16 plekken (geen 35 zoals je dacht) en hopen voor ieder van hen te zorgen voor een TOP vakantie. Zeker nogmaals van harte welkom! Groetjes, Lief

Auke & Atty
26-6-2018

Een klein paradijsje. Het is even vijf kilometer hobbelen door een heuvelachtig, met olijfbomen bezaaid landschap, maar dan kom je op een prachtig aangelegde en uitermate sfeervolle camping. Keiharde bodem, dat wel, maar Peter, de beheerder, is een prima gast(heer): je hoeft maar een kik te geven of hij staat voor je klaar, hij is betrokken, maar laat je ook met rust. De omgeving is prachtig (prachtige stranden bij Perello Mar) en je kunt ook een dagje naar Tarragona of Reús, allebei zeer de moeite waard. Wij hebben hier een heerlijke anderhalve week gehad!

Gereisd Met partner in juni 2018

Een heerlijke meivakantie!

Familie van Winden
24-5-2018

Wat een heerlijke plek! Het was even goed zoeken (de tom tom herkende het niet), maar de routebeschrijving op de site heeft geholpen. Het is rustig, netjes en heeft alles wat wij nodig hadden. De kinderen hebben zich goed vermaakt en dan hebben ook de ouders het naar hun zin. Met de auto de omgeving in en mooie strandjes gevonden! Ook de Via Verde (fietsen over een "oude spoorbaan") is een aanrader! In het dorp El Perrelo lekker gegeten en een Spar voor de boodschappen. Wij gaan niet vaak terug naar een zelfde plek, maar dit is wel een plek die we iedereen willen aanraden! Nu waren wij hier in de meivakantie, ik kan me wel voorstellen dat de rust die het nu uitstraalde in de zomer wel anders is... Wij hebben in ieder geval een TOP vakantie gehad!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2018

Fantastische kleine camping middenin de natuur

B. Hazenbrink
15-5-2018

Heerlijk kleine rustige camping middenin de olijfgaarden met ruime privacyvolle plekken. Iedere campingplek heeft een overkapping tegen de zon incl. picknickbank en keuken -kookpitten en servies. Door de ruime opzet en hoogteverloop privacy en voor kinderen geweldig om rond te struinen. Een fijn zwembad. Tevens een centrale locatie, nabij prachtige bergen, strand en steden bv Tarragona.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2018

Heerlijk tot rust gekomen

Fam. Hoogstraaten
9-5-2018

Een kleine overzichtelijke camping op een schitterende locatie. Alle plaatsen zijn zeer ruim opgezet hebben veelal beschutting van bomen, een heerlijke plek welke rust uitstraalt om volledig tot ontspanning te komen. Eindelijk weer eens de tijd kunnen nemen om een boek te lezen. De faciliteiten op de camping zijn basic maar meer dan prima, en de toilet en doucheruimtes zijn ook netjes en schoon. Er is een heerlijk zwembad voor de nodige afkoeling, en anders ben je in 15 minuten met de auto bij de zee en het strand. En er is voldoende te doen en te zien in de omgeving, zeker als je houdt van fietsen en wandelen en natuur. Wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2018

Fijne plek om tot rust te komen midden in natuur

Esmeralda
22-1-2018

Kleinschalige camping ligt op een prachtige locatie tussen de bergen en midden tussen bergen en olijfboomgaarden. Het heeft ruime parkeerplaatsen en je tent of caravan gaat eigenlijk op in de natuur.

Dit gebied is helemaal niet toeristisch en dat is uniek voor Spanje. Je kunt er heerlijk wandelen zonder iemand tegen te komen, het (zand) is op 15 minuten afstand. Geschikt voor tripjes naar Taragona, Barcelona, Tartosa. Deze camping is ook super voor als je op doorreis bent. Een idyllische camping zoals je die nergens ziet, opgezet door een kunstenaar wat je nog goed kunt zien aan de gemozaiekte gaudi-muurtjes en uit hout gesneden dieren. Niet overdreven maar heel subtiel.

Als je een plek zoekt met schotelantennes, schreeuwerige muziek, drukke animatie en winkel boulevards, dan moet je hier niet zijn. Wel als je unieke plek zoekt, waar je s avonds sterren kunt kijken, lekker kunt slapen, de natuur in wilt trekken en tot rust wil komen.

De beheerders komen uit Nederland en zijn zeer gastvrij. Er staan meerdere stacaravans + een nieuwe "glamping-caravan" El Torro, die compleet modern is ingericht en is voorzien van heerlijke matrassen (pocketvering) en een lounge hoek in de caravan. Een aanrader !

Gereisd Met partner in juni 2017

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Casa Valerosa in L'Ametlla de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Casa Valerosa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.