Camping Casa Valerosa

Camping Casa Valerosa
8,9

Wat vakantiegangers zeggen

Camping Casa Valerosa is een kleinschalige camping in Spanje. De ruime kampeerplekken zijn voorzien van natuurlijke schaduw onder de bomen en op de safariplekken is er bijkomend een heerlijk schaduwdak met picknicktafel. De vriendelijke gastvrouw staat echter altijd voor je klaar om je te helpen. Gelegen vlakbij de prachtige stranden van Perello Mar middenin de natuur.

75 reviews over Camping Casa Valerosa in het Nederlands

Hier komen we zeker terug!

Chantal, Marie, Olive en Gus
22-4-2019

We zijn een gezin van 4 met 2 kids (3 & 6). We reizen met een kampeerbusje en verblijven graag op kleinschalige, rustige kampeerplekken zoveel mogelijk in de natuur. In de natuur tanken we energie en amuseren de kinderen zich rot. Camping Casa Valerosa....een heerlijke plek waar je kronkelend tussen de olijfboomvelden terechtkomt. Casa Valerosa haalt je weg van alle drukte en toch zit je op korte ritjes van uitzonderlijk mooie natuur aan de Costa Daurada. Casa Valerosa, dat is: - op en top kindvriendelijk met een knutselhuisje, schommel, zandbak, petanquebaan en zwembad. Verse eitjes rapen elke morgen was het vaste ritueel van onze kids. - een warme en behulpzame gastvrouw en gastheer - kraaknet sanitair - relax, en haal een drankje uit de koelkast als je dorst hebt, gewoon even noteren - geen wifi in je tent of camper, want kamperen is deconnecteren. (geen paniek, in de gemeenschappelijke zithoek kan je wel vlot op het net)

Gereisd Met jonge kinderen in april 2019

Prachtig gelegen, met als luxe eenvoud en rust

Jasper Bronkhorst
11-2-2019

Wij hebben drie heerlijke weken gehad op camping Casa Valerosa. De camping is zo speciaal gelegen en in de omgeving (Ebro Delta) zoveel te ontdekken, dat wij dit jaar weer gaan. Onze kinderen van 4 en 6 kunnen niet wachten om de geitjes weer te voeren en lekker rond te struinen over de camping. Casa Valerosa ligt redelijk afgelegen, je moet even een stukje rijden over een zandpad (dat overigens vorig jaar werd geasfalteerd), maar dit staat in verhouding tot het gevoel dat je krijgt op de camping: rust en afzondering. De ligging is schitterend, de voorzieningen eenvoudig. Een relatief klein zwembad, voldoende om af te koelen, compact sanitair (met dit jaar als het goed is een nieuw blok erbij, dus één blok per 4 plaatsen). Wij hebben de nieuwe eigenaresse, Lief, vorig jaar al ontmoet, en we weten dat we in goede handen zijn. De meeste (mooie) stranden en supermarkten liggen op 20 minuten afstand. Voor liefhebbers van rust en eenvoud.

Top plekje, wij komen terug!

[email protected]
6-2-2019

Wij hadden de camping voor een paar nachten geboekt tijdens onze rondreis door Catalonië, dit werden uiteindelijk 10 dgn. Op deze camping kom je tot rust, even lekker onthaasten. Verwacht geen overdreven luxe en dat alles perfect werkt, maar dat is juist de charme van deze camping. Omdat het rustig was toen wij aankwamen kregen wij een safariplek toegedeeld, we zijn Peter hier heel erg dankbaar voor. Heerlijk om een afdakje te hebben en een stabiele plek voor de stoelen en tafel. Ook top geholpen met onze koelbox die het liet afweten.

Pluspunten: - Relaxte sfeer, rustige ligging - Leuk zwembad met gezellige zitplekjes, hangplekjes - Gezamenlijke buitenkeuken, echt ideaal om zelf even een pizza te bakken oid - Kleine en daardoor overzichtelijke camping - Gezellig activiteiten/vrijwilligers - Gevulde koelkast (ijs/drankjes)

Minpunten: - Het aggregaat wat veel aanstond tijdens ons verblijf , maar hier wordt aan gewerkt heb ik begrepen

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2018

Een heerlijke meivakantie!

Familie van Winden
24-5-2018

Wat een heerlijke plek! Het was even goed zoeken (de tom tom herkende het niet), maar de routebeschrijving op de site heeft geholpen. Het is rustig, netjes en heeft alles wat wij nodig hadden. De kinderen hebben zich goed vermaakt en dan hebben ook de ouders het naar hun zin. Met de auto de omgeving in en mooie strandjes gevonden! Ook de Via Verde (fietsen over een "oude spoorbaan") is een aanrader! In het dorp El Perrelo lekker gegeten en een Spar voor de boodschappen. Wij gaan niet vaak terug naar een zelfde plek, maar dit is wel een plek die we iedereen willen aanraden! Nu waren wij hier in de meivakantie, ik kan me wel voorstellen dat de rust die het nu uitstraalde in de zomer wel anders is... Wij hebben in ieder geval een TOP vakantie gehad!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2018

Wij vonden het vies op deze camping.

Johanna
15-12-2017

Ik begrijp niet zo goed waarom de camping zo’n hoge waardering heeft. Wij vonden het onverzorgd en vies bij Casa Valerosa. Alle verhalen over de fantastisch ligging, de kleinschaligheid en hoe het fijn het is voor kinderen kloppen allemaal. Maar er zijn toch ook wel wat punten die niet worden vermeld in de reviews, en die toch wel interessant zijn om te weten voordat je deze camping boekt.

In het midden van de camping is een dierenweide gelegen en toen wij er waren stonk deze enorm. Ook waren er ontzettend veel vliegen en naar later bleek had dit te maken met de mest in de weide. Els had vliegenvallen gemaakt van lege plastic flessen gevuld met mest, en deze overal op de camping neergezet.. Rustig eten of een boekje lezen was bijna niet te doen vanwege de grote hoeveelheid vliegen die ook op je gezicht gingen zitten.

Het zwembad op de camping is klein en met name geschikt om even af te koelen. Het water was groen dus het zag er weinig uitnodigend uit, alhoewel je prima in kon zwemmen. Er was weinig relaxmogelijkheid bij het zwembad. Er stonden 2 ligbedden met een dik kussen erop wat totaal niet praktisch is omdat je met natte badkleding een nat matras krijgt wat niet meer opdroogt. Daarnaast werden de kussens gebruikt door de honden. Dus niet echt een fris idee om daar je handdoek op te leggen. We vonden het jammer dat er geen mogelijkheid was om bij het zwembad rustig een boek te lezen terwijl de kinderen aan het zwemmen waren.

Er zijn 3 sanitairgebouwen op de camping met elk 1 douche en 1 toilet. Je wordt geacht om gebruik te maken van je ‘eigen’ sanitairgebouw behorende bij je veldje. Regelmatig kwam het voor dat onze wc bezet was en dan was het best een stukje lopen naar het andere gebouw waar je eigenlijk geen gebruik van mocht maken. En ook daar was dan die ene wc soms bezet. Heel onhandig met kleine kinderen of als je echt nodig moet.. De douche bij ons sanitairgebouw was koud en vaak defect waardoor iedereen alsnog naar de andere douche moest. Er hing een vies douchegordijn wat zwart van de schimmel was aan de onderkant.

Naast de dierenweide is een soort buitenkeuken waar iedereen gebruik van kan maken. Hier kon je ook (koud) afwassen. Tijdens ons verblijf is deze geen enkele keer goed schoongemaakt. Na 1 week stonden nog steeds dezelfde kopjes in het afdruiprek en het putje lag altijd vol met etensresten. Dat de dierenweide er vlak naast lag was goed te ruiken.

Bas en Els hebben 2 jongen honden. Erg leuk voor de kinderen om uit te laten, maar ik vind het dan ronduit vervelend dat ze de vuilniszakken opentrokken en zelfs op de campingtafel klommen als ze weer eens waren ontsnapt.

Ik heb alle begrip en respect voor de ecologische wijze waarop Bas en Els de camping proberen draaiende te houden. Ik ben dol op kleinschalig en heb weinig luxe nodig, maar voor ons was dit te primitief. Ik vind dat het sanitair schoon moet zijn en dat er voldoende werkende WC’s en douches zijn. Verder wil ik graag rustig kunnen zitten/liggen bij het zwembad terwijl de kinderen aan het zwemmen zijn. Het is ten slotte wel vakantie.

Heerlijke, persoonlijke, overzichtelijke camping!

Janexa
4-9-2017

De ontvangst is persoonlijk en Els en Bas staan altijd voor je klaar. Voor praktische zaken, uitleg over de streek en over de vele bezienswaardigheden in de omgeving. De camping is klein wat het voor kinderen veilig en overzichtelijk maakt. Geen dreunende beats bij het zwembad maar samenspelende kinderen, snelle Wi-Fi en een heerlijke plek om te ontspannen en anderen te ontmoeten. De honden en andere dieren zijn een onderdeel van het dagelijks leven. Ben je van luxe en comfort dan is dit niet de juiste plek. Houd je van rust, klein en ongedwongen: dan is dit 'heaven on earth'. Topvakantie op een prachtige plek!

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne sfeer, mooie plek, basic sanitair

Familie Schneider
27-8-2017

Hele prettige sfeer, mooie plek, eigenaars zijn makkelijk te benaderen en vriendelijk. Tot laat in de avond hebben de kinderen spelletjes gespeeld, geschaakt en gezwommen. Samen eten aan de grote tafels is ontzettend gezellig en er is een gezamenlijke keuken met oven. De omgeving is prachtig.

Het sanitair is beperkt maar schoon. De aggregaat is handig maar maakt veel geluid 's nachts.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie camping, maar basic

evelienmarkgraaf
20-8-2017

De kleine camping ligt prachtig tussen de olijfgaarden, wat verder van de bewoonde wereld. De weg naar de camping toe is vrij ruig en heb je zoals wij een plek in de vallei, dan is het pad helemaal ruig om op je plek te komen, niet voor elke auto geschikt. En dit pad moet je elke keer rijden als je van de camping af wilt. Maar dan heb je wel een prachtige plek met veel ruimte en rust. Voor de kinderen is de camping in 1 woord fantastisch. Er staan (bijna) alleen Nederlanders met kinderen en er worden super leuke, kleinschalige, activiteiten georganiseerd zodat de kinderen de camping niet af willen. Per ongeveer 6 plekken heb je 1 wc, 1 douche en 1 wasbak (voor afwas, tanden poetsen etc.) en geen stroom bij de faciliteiten en plekken. Je staat dus nog wel eens te wachten en het komt wel eens voor dat het water op is of er geen warm water is. Alle lof voor Bas en Els, je kunt voor alles bij ze terecht, niks is ze te veel en ontzettend hartelijke en lieve mensen. Op zondag samen eten op de camping is erg leuk. De kinderen waren helemaal weg van de 3 honden die je uit mag laten, mee kunt spelen en soms helpen vangen als er 1 ontsnapt. Het is een prachtige plekje met veel charmes, maar voor ons waren de faciliteiten toch net iets te basic.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2017

Een klein paradijs!

Job en Marjon
31-5-2017

Het heerlijke aan deze camping is de ontspannen sfeer. Els en Bas doen er alles aan om je een vakantiegevoel te geven. En dat is gelukt. Op basis van vertrouwen is van alles mogelijk. De locatie is prachtig. Na een kleine zoektocht waan je je volledig in de natuur. En je kunt aan alles zien dat er zorg wordt besteed aan de camping. Tot in de kleinste details! Onze zoon wil snel weer terug, heeft zich ontzettend goed vermaakt. De activiteiten zijn leuk; met aandacht maar niet overgereguleerd. Kinderen worden bij alles op een hele leuke manier betrokken. Kortom: een heerlijke camping!

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2017

Unieke plek voor o.a. rustzoekers en kinderen

Fam Dijksterhuis-Somsen
22-5-2017

Oogstrelende kleine camping tussen de olijfbomen met prachtige schaduwrijke plekken, heerlijk zwembad(je), bijzonder vriendelijke eigenaren, leuke activiteiten voor kinderen en volwassenen, zoals wandelen of broodjes bakken op het kampvuur (voor wie wil, lekker luieren of er op uit trekken kan ook). Mooie omgeving met veel mogelijkheden om actief je vakantie door te brengen. Onze zoon van 10 voelde zich direct thuis. De 'kinderraad' pakte ook goed uit: Het tafeltennistoernooi dat de kinderen hadden georganiseerd (ook voor volwassenen) was erg leuk. Het sanitair is prachtig, met veel mozaïek (wat ook verder veel aanwezig is op de camping), in de zomer moet je soms wel even op je beurt wachten, of kan het zijn dat de gasfles verwisseld moet worden. De camping is niet aangesloten op het electriciteitsnet, electriciteit komt vnl van zonnecollectoren. Zuinig omgaan met energie en water wordt gewaardeerd. Wifi bij het zwembad/hoofdgebouw is perfect.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2017

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Casa Valerosa in L'Ametlla de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Casa Valerosa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.