Camping Casa Valerosa

Camping Casa Valerosa
8,9

Wat vakantiegangers zeggen

Camping Casa Valerosa is een kleinschalige camping in Spanje. De ruime kampeerplekken zijn voorzien van natuurlijke schaduw onder de bomen en op de safariplekken is er bijkomend een heerlijk schaduwdak met picknicktafel. De vriendelijke gastvrouw staat echter altijd voor je klaar om je te helpen. Gelegen vlakbij de prachtige stranden van Perello Mar middenin de natuur.

33 reviews over Camping Casa Valerosa in het Nederlands

WIj hebben al geboekt voor 2019!

Roy van Koot en Veroni van Leeuwen
12-3-2019

Wij zijn op aanraden van onze oud collega (en beheerder van de camping in zomer 2018) naar Camping casa Valerosa gekomen. We hadden de caravan El Torro geboekt en de kinderen sliepen in tenten naast de caravan. Bij aankomst vond ik de camping wat basic en vroeg me af of de kinderen het leuk zouden vinden. Maar na de eerste bedenkingen gingen deze al snel overboord. Wat een heerlijk camping, wat een rust, wat een sfeer en wat een gezelligheid. We hebben geholpen met de kookavonden, die gretig bezocht werden en enorm gezellig waren. De kids vermaakten zicht prima met elkaar en in het zwembad. De omgeving bied veel leuke uitstapjes. De sanitaire voorzieningen zijn wat beperkt en niet altijd warm, maar dat vergeef je omdat ze werken op zonnen energie en een waterput. De caravan is ook prima bevallen, met een heerlijk bed, toch comfort op de camping. Vriendelijke beheerders! We wilde er niet weg en gingen met lood in de schoenen naar huis.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Bewustwordend, geestveruimend en liefdevol!

martijn van den Akker
14-8-2018

Tja wat kan ik nog toevoegen aan alle die lovende en mooie woorden? Ja het is allemaal waar. Ik ga daarom ook deze punten niet allemaal opnieuw opsommen. Wat ik wel wil belichten is dat je er van bewust moet zijn dat er soms even geen stroom of stromend water kan zijn. Dit is ook niet gek want het water wordt vanuit 150 meter diepte omhoog gepompt en ook het stroom wordt enkel voorzien door de zonnepanelen. Het is dus ook niet gek dat als er gezinnen komen die 3 tablets, 4 telefoons en nog wat andere oplaadbare apparatuur allemaal tegelijk willen laten opladen de stroom reserves vrijwel direct weer op zijn. De camping is hier niet voor geschikt. En dit moet in mijn optiek ook echt zo blijven. Hoe mooi is het als je zonder stroom en water zit en jezelf beseft hoe goed wij het in Nederland eigenlijk hebben! Casa Valerosa is juist mooi door deze kleine gebreken. En Peter jij verdiend de nobelprijs voor de behulpzaamheid, rust en humor!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2018

Klein, knus, goede sfeer maar matige faciliteiten.

Bart Manniën
9-8-2018

In vond het een leuke knusse camping. Het was even wennen zonder stroom (ondanks dat het wel op de reservering stond) maar dat ging uiteindelijk prima. Van alle creatieve activiteiten die in het verleden gedaan werden was er alleen nog een knutsel ruimte over. Buiten lagen nog wel stapels tegels om mee te mozaïeken maar daar heb ik niemand iets mee zien doen. Helaas was bij de overdracht naar de nieuwe beheerder iets niet goed gegaan want de plek die we zouden krijgen was bezet. Uiteindelijk hebben we met de behulpzame beheerder Peter een relatief vlak plekje voor onze vouwwagen gevonden maar helaas zonder schaduw. Het sanitair bleek onvoldoende voor het aantal camping plaatsen/gasten. Het was schoon maar voor ruim 35 plaatsen zijn maar 2 toiletten, douches en (af)wasplekken gewoon te weinig. Vanwegen de hitte (die 's-nachts ook aan hield) en het gebrek aan schaduw op onze geïmproviseerde plek zijn we eerder vertrokken dan gepland.

Lief en Bart (Casa Valerosa), eigenaar, 6-2-2019

Hoi Bart, dankjewel voor je recensie. Ondertussen is de camping (definitief) in onze handen. Er wordt momenteel hard gewerkt aan de elektriciteit en het sanitair. Vanaf het voorjaar zijn er 4 sanitaire blokjes met elk een WC, douche en wastafel (en dit voor 13 gezinnen). De andere 3 accommodaties hebben privé-sanitair. We hebben in totaal 16 plekken (geen 35 zoals je dacht) en hopen voor ieder van hen te zorgen voor een TOP vakantie. Zeker nogmaals van harte welkom! Groetjes, Lief

Fantastische kleine camping middenin de natuur

B. Hazenbrink
15-5-2018

Heerlijk kleine rustige camping middenin de olijfgaarden met ruime privacyvolle plekken. Iedere campingplek heeft een overkapping tegen de zon incl. picknickbank en keuken -kookpitten en servies. Door de ruime opzet en hoogteverloop privacy en voor kinderen geweldig om rond te struinen. Een fijn zwembad. Tevens een centrale locatie, nabij prachtige bergen, strand en steden bv Tarragona.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2018

Heerlijk tot rust gekomen

Fam. Hoogstraaten
9-5-2018

Een kleine overzichtelijke camping op een schitterende locatie. Alle plaatsen zijn zeer ruim opgezet hebben veelal beschutting van bomen, een heerlijke plek welke rust uitstraalt om volledig tot ontspanning te komen. Eindelijk weer eens de tijd kunnen nemen om een boek te lezen. De faciliteiten op de camping zijn basic maar meer dan prima, en de toilet en doucheruimtes zijn ook netjes en schoon. Er is een heerlijk zwembad voor de nodige afkoeling, en anders ben je in 15 minuten met de auto bij de zee en het strand. En er is voldoende te doen en te zien in de omgeving, zeker als je houdt van fietsen en wandelen en natuur. Wij komen zeker nog eens terug!

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2018

Prachtige natuur met de bewoonde wereld dichtbij

Ineke
5-1-2018

Casa Valerosa is een kleine camping tussen de olijfboomgaarden. Wij huurden daar een stacaravan. Niet eerder hadden wij zoveel ruimte en een prachtig uitzicht. De sfeer is gemoedelijk. Alhoewel de camping geen uitgebreide voorzieningen heeft, is er een klein zwembad en een koelkast bij het zwembad waar je tegen betaling je drankjes en ijsjes vindt. Er is dagelijks vers brood, zolang je het maar wel de dag van te voren bestelt. De camping ligt in een prachtig natuurgebied, maar op 20 autominuten ligt de bewoonde wereld met diverse heerlijke stranden en baaitjes en verschillende grotere en kleine stadjes. Wij vonden het een fantastische plek deze kant van Spanje te ontdekken, net voorbij de grote massa. Minpuntje voor ons was dat het in de caravan erg warm is. Omdat de camping op natuurlijke energie draait, is er geen airco en wordt gevraagd geen ventilatoren te gebruiken.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

liever houden we dit paradijsje geheim...

corine, teun en suus
1-10-2017

...maar graag vertellen we over hoe heerlijk we het hier gehad hebben: een gastvrije, prachtige natuurlijk opgezette kleinschalige camping met olijfbomen en johannesbroodbomen. Met ruimdenkende gastheer en -vrouw, die fijne activiteiten aanbieden die de sfeer nog meer ten goede komen: gezamenlijke maaltijd op zondag, ochtendwandeling door prachtige omgeving, leuke activiteiten voor de kinderen. Het zwembadje (met de wifi) is de centrale plek waar iedereen elkaar automatisch wel ontmoet en vrienden maakt. Geen camping met luxe of supermarkt of lantaarnpalen, wel met een koelkastverkoop op vertrouwen, ruige hobbelige dirtroads en gekko's. Wij komen heel graag nog eens terug!

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk relaxen tussen de olijven

Roelandse
21-8-2017

Afgelopen zomer hebben we geslapen in El Torro, een ingerichte caravan. Heerlijk matrassen, een goede buitenkeuken en een ruime schaduwplek zorgden voor een goed begin. Ideaal als je graag kampeert maar het liefst zo min mogelijk meeneemt of voor mensen die met het vliegtuig komen. De camping zelf ligt op een fantastische plek tussen de olijvenvelden. De supermarkt op enige afstand, dus planning met boodschappen doen is handig.

Beheerders zijn zeer gastvrij en proberen alles zo goed mogelijk te regelen. Met zonne-energie als grote motor zijn ze daarbij enigszins afhankelijk van het weer. Sanitair wordt goed schoongehouden en is voldoende voor het aantal plaatsen. Wc-rollen zijn op het toilet aanwezig. :-). Aanrader is mee eten met de campingmaaltijd op zondag, als de beheerders koken.

Door hun brede interesse hebben ze veel goede tips voor activiteiten in de omgeving. Op de camping zelf worden de kinderen aangezet om activiteiten te organiseren, wat vaak leidt tot originele spellen. Een van de betere campings die ik mijn kampeer carrière ben tegengekomen.

Geweldig!

Familie Pluimert
8-8-2017

Afgelopen 3 weken hebben we 3 campings bezocht en dit was de kleinste en meest relaxte camping! Wat hebben we hier genoten van de gastvrijheid, gezellige sfeer, de paella-maaltijd op zondagavond door Bas, prachtige omgeving, de buitenkeuken en voor onze 2 tienerdames Floor en Sterre kon het helemaal niet stuk met de gezellige groep jongelui, we komen zeker terug! Bas, Els, Pepijn en Rick, bedankt voor de leuke week!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Een geweldige combinatie van rust, ruimte en actie

Mich en Tien
24-5-2017

Ruime kampeerplekken met goede beschutting tegen de zon. Niet direct in de bewoonde wereld dus heerlijk rustig. Goede mogelijkheden om te wandelen of te fietsen, maar ook om naar het strand te gaan. Extreem vriendelijke en behulpzame gastheer en gastvrouw. Heerlijk zwembad om af te koelen.

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Apr 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Centrale kookgelegenheidAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Casa Valerosa in L'Ametlla de Mar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Casa Valerosa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.