Camping Sol I Neu

Met jonge kinderen

Geweldig

Maarten
11-8-2018

Werkelijk een geweldig fijne camping. Ruime plaatsen aan / bij een brede beek. Uitstekende sanitaire voorzieningen en prima faciliteiten. Zwembad misschien niet heel groot maar ruim voldoende voor lekker afkoelen en voor plezier voor de kinderen. Prachtig nationaal park op een paar kilometer en dorp op 5 minuten lopen met een tweetal kleine supermarkten en wat restaurants. De jeeps naar 2400 meter zijn prijzig maar zeker een aanrader en klim dan nog even door voor een fenomenale afdaling naar het dal. Op de camping zijn de basis levensmiddelen en rommeltjes aanwezig. Alles vriendelijk geprijsd. Eigenaar en personeel zijn zeer behulpzaam. Er is WiFi bij de receptie maar wij gebruikten 4G bij de tent (bereik is ondanks de bergen uitstekend). Enige opmerking die je zelf kunt invullen vwb positief of negatief is dat er veel Nederlanders zijn. Mijn kinderen (8-10-12) vonden dat in ieder geval een feest en ik indirect misschien ook wel...:-)

Bergen, wandelen, beek en zwembad

Jeltje
15-8-2017

Mooi gelegen bergcamping vlakbij dorp. Leuke beek loopt midden door camping met meerdere bruggetjes en stapstenen. Er is echt aan kinderen gedacht zowel buiten als binnen (soort speelruimte met gratis wifi). Vriendelijke eigenaar en overal hangen kaarten van omgeving en wandelmogelijjheden. Wij hadden 's ochtends gebeld en er was voldoende plek. Camping was net niet helemaal vol. Vrij veel Nederlanders.

Tip: 4x4 taxi naar meer van maurici nemen en teruglopen door het natuurgebied. De rit kreeg een 10plus van de kinderen vanwege het (tweede deel) off road rijden.

Mooie charmecamping

Ramona
4-8-2017

Mooie camping gelegen aan een riviertje. Vriendelijk, engelssprekend personeel. Sanitair erg schoon. Camping is zeer geschikt voor bergsport. Onze kinderen van 12 jaar hebben het ook zeer naar hun zin gehad. Er waren ook voldoende leeftijdsgenoten.

We hebben een aantal aanbieders voor Sol I Neu voor je op een rij gezet:

Heerlijke bergcamping op gunstige locatie

Judith Peters
25-7-2017

Heerlijk rustige bergcampning: mooie staanplaatsen, vriendelijk personeel, goede hygiene, mooie ligging aan bergriviertje. Aanrader voor bergsporters!

Mooi kamperen tussen de bergen

Rick
20-8-2016

Uit het boekje charme campings gekozen. Het klopt nog steeds. Lekker op loopafstand van Espot, goede ruime plekken. Veel NL. Fijn sanitair en gratis wifi zone.

Minpunten: blaffende honden bij een naburige boerderij zonder bewoners. Gelukkig wordt het deels gefilterd door het watergeklater van de beek.

Er is een campingwinkeltje en brood vanaf 8:30. Ook zijn er twee supermarktjes in Espot. Je hoeft niet ver weg.

perfecte plek

marcel
31-8-2015

De camping is perfect gelegen om het gebied Aiguestortes te ontdekken. We zijn fantastisch geholpen door de zeer behulpzame mensen van de camping. Ze regelden zo even een dag mountainbiken voor ons. Een heerlijk relaxte sfeer aan een kabbelend beekje terwijl je bekijkt hoe je de wandeling in het prachtige gebied gaat doen. Klein zwembadje is net genoeg om na een flinke wandeling in af te koelen. Uit eten gingen we naar het dorpje Espot, 10 minuten lopen, goed te doen dus. Wat ons betreft was alles perfect aan deze plek. Voor ons zou er een 10 uitkomen, maar ja, voor de eetgelegenheden moet je wel naar het dorp.

Leuke camping in de bergen

Wendy
17-8-2015

Mooie camping met een echte bergsportsfeer. Centraal door de camping loopt een riviertje, waarin je dammetjes kunt bouwen. De meeste plekken zijn aan het riviertje. Plekken zijn ruim. Er zijn geen stacaravans, voornamelijk tenten of vouwwagens. Dame bij de receptie is heel vriendelijke en spreekt goed Engels. Het sanitair is goed. De meeste mensen komen om te wandelen. Een overnachting in een hut eventueel met kinderen is goed mogelijk. Ook kun je raften, canyoning, te boeken bij de receptie. Er waren genoeg Nederlanders om een praatje mee te maken en tips uit te wisselen bij de afwas. Genoeg vriendjes voor onze jongens. Verder ook genoeg Spanjaarden en andere nationaliteiten. Het zwembad is mooi, maar koud. Hoewel dat niet uit maakt als het heet is.

Heerlijk vriendelijke camping

monica_3
3-9-2012

Heel vriendelijk personeel waarmee ik zowel Engels als Spaans heb gesproken. Ik heb bij hen raften en Canoying geboekt en daar zijn ze erg behulpzaam in geweest. Ze zijn ook erg relaxed.

Lekker als je aan de beek staat, wij hadden geen koelkast maar koud water in een emmer werkte prima en kon al ons eten koel houden.

Het sanitair is zeer schoon en mooi en er is gratis WIFI die bijna alleen werkt bij het huis maar dat is niet erg, daar kan je lekker zitten en internetten als je dat wilt.

Jammer dat er geen tafeltennistafel is.....

Hele leuke vakantie en camping

Vera
10-7-2011

Een aantal jaar geleden heb ik met mijn ouders en zussen op deze camping gestaaan, ik was toen een jaar of 9 à 10. Ik heb er enorm van genoten. Er waren veel Nederlandse kinderen in die leeftijdscategorie en ik heb vooral veel met hun bij de beek gespeeld. Verder was het een hele mooie omgeving. Ik heb toen zelfs mijn eerste huttentocht gemaakt, wat ik een zeer leuke ervaring vond. Al met al een prima camping!!

Mooie camping, op een mooie locatie

Pascal
        19-3-2011

Erg mooie camping, op een mooie locatie (tussen de bergen, aan de 'voet' van een groot natuurgebied). De camping is opgedeeld in twee delen, door het beekje dat dwars door de camping stroomt. Bijna iedere plek ligt aan het beekje, een ideale speelplaats voor kinderen. Op de camping is voor kinderen niet superveel te doen, er is een speelveld waar je kunt volleyballen, er is een zwembad (voor de echte bikkels, superkoud water), en verder uiteraard de beek. Het dorpje ligt op loopafstand, vanuit daar kunnen mooie tochten worden gemaakt het natuurgebied in. Hoewel de camping aan een drukke weg ligt (de toegangsweg tot Espot), en het een erg toeristisch gebied is, merk je daar op de camping niks van. Overigens ligt de camping een stuk onder de drukke weg, waardoor dit voor kleine kinderen totaal geen probleem is. De weg naar Espot is redelijk steil, met stukken van meer dan 10%, en de toegangsweg vanuit het noorden gaat over een pas (2200m). Ga je met een caravan, hou daar dan rekening mee

We hebben een aantal aanbieders voor Sol I Neu voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Sol I Neu in Espot, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Sol I Neu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.