Camping Casa Valerosa

Camping Casa Valerosa
8,9

Omschrijving
Camping Casa Valerosa is een kleinschalige camping in Spanje. Let er wel op dat veel campingplaatsen hier in de zon liggen en je soms ook even zonder stroom of water kunt zitten. De vriendelijke gastheer staat echter altijd voor je klaar om je te helpen. Gelegen vlakbij de prachtige stranden van Perello Mar middenin de natuur.
Laatste review

Bewustwordend, geestveruimend en liefdevol!

martijn van den Akker,
14-8-2018

Tja wat kan ik nog toevoegen aan alle die lovende en mooie woorden? Ja het is allemaal waar. Ik ga daarom ook deze punten niet allemaal opnieuw opsommen. Wat ik wel wil belichten is dat je er van bewust moet zijn dat er soms even geen stroom of stromend water kan zijn. Dit is ook niet gek want het water wordt vanuit 150 meter diepte omhoog gepompt en ook het stroom wordt enkel voorzien door de zonnepanelen. Het is dus ook niet gek dat als er gezinnen komen die 3 tablets, 4 telefoons en nog wat andere oplaadbare apparatuur allemaal tegelijk willen laten opladen de stroom reserves vrijwel direct weer op zijn. De camping is hier niet voor geschikt. En dit moet in mijn optiek ook echt zo blijven. Hoe mooi is het als je zonder stroom en water zit en jezelf beseft hoe goed wij het in Nederland eigenlijk hebben!

Casa Valerosa is juist mooi door deze kleine gebreken.

En Peter jij verdiend de nobelprijs voor de behulpzaamheid, rust en humor!

154 reviews over Camping Casa Valerosa in het Nederlands

Bewustwordend, geestveruimend en liefdevol!

martijn van den Akker,
14-8-2018

Casa Valerosa is juist mooi door deze kleine gebreken.

En Peter jij verdiend de nobelprijs voor de behulpzaamheid, rust en humor!

Klein, knus, goede sfeer maar matige faciliteiten.

Bart Manniën,
9-8-2018

In vond het een leuke knusse camping. Het was even wennen zonder stroom (ondanks dat het wel op de reservering stond) maar dat ging uiteindelijk prima. Van alle creatieve activiteiten die in het verleden gedaan werden was er alleen nog een knutsel ruimte over. Buiten lagen nog wel stapels tegels om mee te mozaïeken maar daar heb ik niemand iets mee zien doen.

Helaas was bij de overdracht naar de nieuwe beheerder iets niet goed gegaan want de plek die we zouden krijgen was bezet. Uiteindelijk hebben we met de behulpzame beheerder Peter een relatief vlak plekje voor onze vouwwagen gevonden maar helaas zonder schaduw.

Het sanitair bleek onvoldoende voor het aantal camping plaatsen/gasten. Het was schoon maar voor ruim 35 plaatsen zijn maar 2 toiletten, douches en (af)wasplekken gewoon te weinig. Vanwegen de hitte (die 's-nachts ook aan hield) en het gebrek aan schaduw op onze geïmproviseerde plek zijn we eerder vertrokken dan gepland.

Auke & Atty,
26-6-2018

Een klein paradijsje. Het is even vijf kilometer hobbelen door een heuvelachtig, met olijfbomen bezaaid landschap, maar dan kom je op een prachtig aangelegde en uitermate sfeervolle camping. Keiharde bodem, dat wel, maar Peter, de beheerder, is een prima gast(heer): je hoeft maar een kik te geven of hij staat voor je klaar, hij is betrokken, maar laat je ook met rust. De omgeving is prachtig (prachtige stranden bij Perello Mar) en je kunt ook een dagje naar Tarragona of Reús, allebei zeer de moeite waard. Wij hebben hier een heerlijke anderhalve week gehad!

Een heerlijke meivakantie!

Familie van Winden,
24-5-2018

Wat een heerlijke plek! Het was even goed zoeken (de tom tom herkende het niet), maar de routebeschrijving op de site heeft geholpen. Het is rustig, netjes en heeft alles wat wij nodig hadden. De kinderen hebben zich goed vermaakt en dan hebben ook de ouders het naar hun zin. Met de auto de omgeving in en mooie strandjes gevonden! Ook de Via Verde (fietsen over een "oude spoorbaan") is een aanrader! In het dorp El Perrelo lekker gegeten en een Spar voor de boodschappen. Wij gaan niet vaak terug naar een zelfde plek, maar dit is wel een plek die we iedereen willen aanraden!

Nu waren wij hier in de meivakantie, ik kan me wel voorstellen dat de rust die het nu uitstraalde in de zomer wel anders is...

Wij hebben in ieder geval een TOP vakantie gehad!

Fantastische kleine camping middenin de natuur

B. Hazenbrink,
15-5-2018

Heerlijk kleine rustige camping middenin de olijfgaarden met ruime privacyvolle plekken. Iedere campingplek heeft een overkapping tegen de zon incl. picknickbank en keuken -kookpitten en servies. Door de ruime opzet en hoogteverloop privacy en voor kinderen geweldig om rond te struinen. Een fijn zwembad. Tevens een centrale locatie, nabij prachtige bergen, strand en steden bv Tarragona.

Heerlijk tot rust gekomen

Fam. Hoogstraaten,
9-5-2018

Een kleine overzichtelijke camping op een schitterende locatie. Alle plaatsen zijn zeer ruim opgezet hebben veelal beschutting van bomen, een heerlijke plek welke rust uitstraalt om volledig tot ontspanning te komen. Eindelijk weer eens de tijd kunnen nemen om een boek te lezen. De faciliteiten op de camping zijn basic maar meer dan prima, en de toilet en doucheruimtes zijn ook netjes en schoon. Er is een heerlijk zwembad voor de nodige afkoeling, en anders ben je in 15 minuten met de auto bij de zee en het strand. En er is voldoende te doen en te zien in de omgeving, zeker als je houdt van fietsen en wandelen en natuur. Wij komen zeker nog eens terug!

Fijne plek om tot rust te komen midden in natuur

Esmeralda,
22-1-2018

Kleinschalige camping ligt op een prachtige locatie tussen de bergen en midden tussen bergen en olijfboomgaarden. Het heeft ruime parkeerplaatsen en je tent of caravan gaat eigenlijk op in de natuur.

Dit gebied is helemaal niet toeristisch en dat is uniek voor Spanje. Je kunt er heerlijk wandelen zonder iemand tegen te komen, het (zand) is op 15 minuten afstand. Geschikt voor tripjes naar Taragona, Barcelona, Tartosa. Deze camping is ook super voor als je op doorreis bent. Een idyllische camping zoals je die nergens ziet, opgezet door een kunstenaar wat je nog goed kunt zien aan de gemozaiekte gaudi-muurtjes en uit hout gesneden dieren. Niet overdreven maar heel subtiel.

Als je een plek zoekt met schotelantennes, schreeuwerige muziek, drukke animatie en winkel boulevards, dan moet je hier niet zijn. Wel als je unieke plek zoekt, waar je s avonds sterren kunt kijken, lekker kunt slapen, de natuur in wilt trekken en tot rust wil komen.

De beheerders komen uit Nederland en zijn zeer gastvrij. Er staan meerdere stacaravans + een nieuwe "glamping-caravan" El Torro, die compleet modern is ingericht en is voorzien van heerlijke matrassen (pocketvering) en een lounge hoek in de caravan. Een aanrader !

Casa Valerosa is een kleine camping tussen de olijfboomgaarden. Wij huurden daar een stacaravan. Niet eerder hadden wij zoveel ruimte en een prachtig uitzicht. De sfeer is gemoedelijk. Alhoewel de camping geen uitgebreide voorzieningen heeft, is er een klein zwembad en een koelkast bij het zwembad waar je tegen betaling je drankjes en ijsjes vindt. Er is dagelijks vers brood, zolang je het maar wel de dag van te voren bestelt. De camping ligt in een prachtig natuurgebied, maar op 20 autominuten ligt de bewoonde wereld met diverse heerlijke stranden en baaitjes en verschillende grotere en kleine stadjes. Wij vonden het een fantastische plek deze kant van Spanje te ontdekken, net voorbij de grote massa.

Minpuntje voor ons was dat het in de caravan erg warm is. Omdat de camping op natuurlijke energie draait, is er geen airco en wordt gevraagd geen ventilatoren te gebruiken.

Wij vonden het vies op deze camping.

Johanna,
15-12-2017

Ik begrijp niet zo goed waarom de camping zo’n hoge waardering heeft. Wij vonden het onverzorgd en vies bij Casa Valerosa. Alle verhalen over de fantastisch ligging, de kleinschaligheid en hoe het fijn het is voor kinderen kloppen allemaal. Maar er zijn toch ook wel wat punten die niet worden vermeld in de reviews, en die toch wel interessant zijn om te weten voordat je deze camping boekt.

In het midden van de camping is een dierenweide gelegen en toen wij er waren stonk deze enorm. Ook waren er ontzettend veel vliegen en naar later bleek had dit te maken met de mest in de weide. Els had vliegenvallen gemaakt van lege plastic flessen gevuld met mest, en deze overal op de camping neergezet.. Rustig eten of een boekje lezen was bijna niet te doen vanwege de grote hoeveelheid vliegen die ook op je gezicht gingen zitten.

Het zwembad op de camping is klein en met name geschikt om even af te koelen. Het water was groen dus het zag er weinig uitnodigend uit, alhoewel je prima in kon zwemmen. Er was weinig relaxmogelijkheid bij het zwembad. Er stonden 2 ligbedden met een dik kussen erop wat totaal niet praktisch is omdat je met natte badkleding een nat matras krijgt wat niet meer opdroogt. Daarnaast werden de kussens gebruikt door de honden. Dus niet echt een fris idee om daar je handdoek op te leggen. We vonden het jammer dat er geen mogelijkheid was om bij het zwembad rustig een boek te lezen terwijl de kinderen aan het zwemmen waren.

Er zijn 3 sanitairgebouwen op de camping met elk 1 douche en 1 toilet. Je wordt geacht om gebruik te maken van je ‘eigen’ sanitairgebouw behorende bij je veldje. Regelmatig kwam het voor dat onze wc bezet was en dan was het best een stukje lopen naar het andere gebouw waar je eigenlijk geen gebruik van mocht maken. En ook daar was dan die ene wc soms bezet. Heel onhandig met kleine kinderen of als je echt nodig moet.. De douche bij ons sanitairgebouw was koud en vaak defect waardoor iedereen alsnog naar de andere douche moest. Er hing een vies douchegordijn wat zwart van de schimmel was aan de onderkant.

Naast de dierenweide is een soort buitenkeuken waar iedereen gebruik van kan maken. Hier kon je ook (koud) afwassen. Tijdens ons verblijf is deze geen enkele keer goed schoongemaakt. Na 1 week stonden nog steeds dezelfde kopjes in het afdruiprek en het putje lag altijd vol met etensresten. Dat de dierenweide er vlak naast lag was goed te ruiken.

Bas en Els hebben 2 jongen honden. Erg leuk voor de kinderen om uit te laten, maar ik vind het dan ronduit vervelend dat ze de vuilniszakken opentrokken en zelfs op de campingtafel klommen als ze weer eens waren ontsnapt.

Ik heb alle begrip en respect voor de ecologische wijze waarop Bas en Els de camping proberen draaiende te houden. Ik ben dol op kleinschalig en heb weinig luxe nodig, maar voor ons was dit te primitief. Ik vind dat het sanitair schoon moet zijn en dat er voldoende werkende WC’s en douches zijn. Verder wil ik graag rustig kunnen zitten/liggen bij het zwembad terwijl de kinderen aan het zwemmen zijn. Het is ten slotte wel vakantie.

liever houden we dit paradijsje geheim...

corine, teun en suus,
1-10-2017

...maar graag vertellen we over hoe heerlijk we het hier gehad hebben: een gastvrije, prachtige natuurlijk opgezette kleinschalige camping met olijfbomen en johannesbroodbomen. Met ruimdenkende gastheer en -vrouw, die fijne activiteiten aanbieden die de sfeer nog meer ten goede komen: gezamenlijke maaltijd op zondag, ochtendwandeling door prachtige omgeving, leuke activiteiten voor de kinderen. Het zwembadje (met de wifi) is de centrale plek waar iedereen elkaar automatisch wel ontmoet en vrienden maakt. Geen camping met luxe of supermarkt of lantaarnpalen, wel met een koelkastverkoop op vertrouwen, ruige hobbelige dirtroads en gekko's. Wij komen heel graag nog eens terug!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Casa Valerosa in El Perelló, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Casa Valerosa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.