Cambrils

Cambrils: zonnige badplaats aan de Costa Dorada

Ben je op zoek naar een zonvakantie met het hele gezin? Kies dan voor de Spaanse badplaats Cambrils. Veel accommodaties liggen aan zee en beschikken over zwembaden. Met negen kilometer aan zandstranden en voldoende restaurants is het er altijd genieten. Wil je strand combineren met stad? Bezoek dan Barcelona, dat op honderd kilometer van Cambrils ligt.

Inspiratie voor Cambrils

Top 3 kindvriendelijke accommodaties

Met de leukste kinderanimatie

top 3 overnachten in Cambrils

Meer dan strand en zwembad

Wat mag je niet missen?

4x leuke uitjes in Cambrils en omgeving

4x Cambrils met kinderen

Kindvriendelijk: Vakantiepark Cambrils Park Resort

Bij dit vakantiepark staan de kinderen voorop. Dagelijks worden de leukste activiteiten ondernomen: van armbandjes knopen tot ballonfiguren maken en van kindervoetbal tot boetseren. Er is een kinderzwembad en iedere avond kunnen kinderen met hun nieuwe vriendjes naar de kinderdisco. Ze vermaken zich van ’s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat!

Direct aan zee: Camping Joan

Camping Joan is een fijne gezinscamping aan zee, met luxe stacaravans en bungalows. Er is een speciaal kinderbad en groot zwembad voor de oudere kinderen. Dagelijks staat het animatieteam klaar om kinderen te vermaken. Ook kunnen ze zich uitleven in de speelhoek, waar ze onder andere kunnen darten, minivoetballen, tafeltennissen en biljarten.

Miniclub voor kinderen bij Hotel Best Maritim

Dit luxe viersterrenhotel ligt direct aan het strand en op slechts anderhalve kilometer van Salou. Er is een groot zwembad en een kinderbad. Kinderen vermaken zich met het uitgebreide animatieprogramma. Zes keer per week worden er overdag activiteiten georganiseerd en dagelijks ’s avonds. Ook is er een miniclub voor de kleinsten.

3x overnachten in Cambrils

Vakantiepark Estival Eldorado Resort met 18+-zwembad

Slechts honderd meter van het strand, een all-inclusive-optie én twee zwembaden: Vakantiepark Estival Eldorado Resort is van alle gemakken voorzien. Eén van de zwembaden is alleen toegankelijk voor 18+, ideaal voor gasten zonder kinderen die van de rust willen genieten. Sportieve gasten kunnen gebruik maken van de professionele racefietsverhuur.

Watersporten bij Hotel Estival Centurión Playa

Hotel Estival Centurión Playa ligt direct aan het strand. Er worden dan ook leuke watersporten aangeboden, zoals zeilen, windsurfen, vissen en diepzeeduiken. Na een sportieve ochtend kom je lekker tot rust aan het zwembad, de whirlpool of de spa. Het centrum van Cambrils ligt op ongeveer 2,5 kilometer van het hotel.

Vriendelijk personeel: Camping La Llosa

Camping La Llosa ligt op 50 meter van het strand en 800 meter van het centrum van Cambrils. De camping heeft keuze uit stacaravans, campingplekken en bungalows. Door het vele groen op de camping staan veel plekken in de schaduw. Vooral in de zomer erg prettig! In reviews wordt het vriendelijke personeel het vaakst geroemd.

4x leuke uitjes in Cambrils en omgeving

In de achtbaan in Port Aventura Park

Voor jong en oud én voor echte waaghalzen: Port Aventura Park is één van de spannendste attractieparken in Europa. Het park bestaat uit zes themagebieden met elk zijn eigen shows en aankleding. Ook vind je in dit park de grootste achtbaan van Europa. Shambhala heeft een afdaling van maar liefst 78 meter en gaat 134 kilometer per uur. Spannend!

Wandelen door Romeins Tarragona

Op slechts vijftien minuten van Cambrils ligt het stadje Tarragona, dat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. Met zijn vele Romeinse opgravingen zeker de moeite waard om te bezoeken. Volg er de Archaeological Walk langs de meest bijzondere opgravingen, zoals het Romeinse amfitheater, de stadsmuren en het Romeinse circus.

Ontdek het oude centrum van Cambils

Maak zeker een wandeling door het centrum van Cambrils, waar je meerdere middeleeuwse gebouwen kunt vinden. Het is leuk om deze wandeling te combineren met de stadsparken van Cambrils. Plof vervolgens neer op een terras aan de kust en geniet van een lokale maaltijd, uiteraard met versgevangen vis. Smullen!

Beklim de berg Montserrat

Montserrat is een bijzondere berg op een uurtje van Cambrils. Veel Spanjaarden bezoeken het Klooster van Montserrat voor bezinning en rust. Toeristen beklimmen de berg graag voor het spectaculaire uitzicht op 1236 meter hoogte. Let wel op: de beklimming is gemiddeld zwaar en niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn.

Sorteren

vakanties Cambrils

Reviews over Cambrils

Warm en vriendelijk

GERARD ADEMA
    7-3-2018
    Daar heb ik al genoeg over gezegd. Ik voel me er thuis.

fantastisch stadje, strand ook redelijk goed.

yvonne leemhuis
    7-3-2018
    langer geleden 4 keer geweest. met zoon met een vriendin 2 keer en alleen. cambrils is een leuke havenstad met een plaatselijke markt. ook veel restaurants ik dacht 143. bussen en trein aanwezig. je bent binnen 15 minuten in salou en daar kun je overstappen op andere bussen erg divers.

We gaan in mei weer!

Annet
    6-2-2018
    Een heerlijke locatie op loopafstand van de haven van cambrils en met de bus zo in Salou. Heerlijke temperatuur in oktober.

Cambrils is een leuk stadje

Thea van Oostrom
    7-10-2017
    Strand is schoon en aangenaam om te vertoeven

Mooi kleinschalig toeristisch vakantiedorp

anne
    27-8-2017
    Leuk klein dorpje. Diverse winkels (veel souvenirswinkeltjes), ijssalons en enkele modewinkels en tal van restaurants,ook een Mc Donalds aan de boulevard. Aan rand van Cambrils (achter het spoor) ligt ook een Aldi en Lidl. Mooi breed verzorgd strand met vele strandtentjes. Ook strandwacht aanwezig. Cambrils heeft een kleine haven. Cambrils heeft een mooie wandelboulevard. Ook zijn langs de hele boulevard kilometers lange fietspaden aangelegd. Hierdoor veilig en prettig fietsen. Cambrils heeft ook een heel mooi park. Wij waren er eind juli. Niet heel erg druk, aangenaam druk.Geen last van uitgaande jeugd gehad, die gaan naar Salou (ong. 6 km verderop). Elke woensdag is er een leuke gezellige markt. Ligt buiten centrum (achter het park stuk naar boven).
Cambrils scoort een 8,3 uit 10, op basis van 218 reviews