Hotel Rey Don Jaime I

10 reviews over Hotel Rey Don Jaime I in het Nederlands

Goede verhouding prijs-kwaliteit

Stephanie
25-11-2014

Weekendje verbleven in Rey Don Jaime I. Goede ligging (5 minuten) van de Ramblas, vlak aan de haven & vlakbij de kathedraal. Gelegen in de Gotische wijk. Zeer simpel hotel, zou je gewoon voorbij lopen als je het niet weet.

Basiskamer, wel elke dag schoongemaakt. Niet groot maar is ook niet nodig, uiteindelijk ben je niet in Barcelona om op je kamer te zitten. Klein terras, net groot genoeg voor 2personen dus voor rokers ideaal. Badkamer was ook ok, hadden zelfs een bad.

Enig minpuntje is misschien het straatlawaai, is nog enkel glas en lawaai hoor je tot binnen. Ook het lawaai van de buren hoor je (in ons geval, hoorden wij elke ochtend de wekker van de buren, wat ze zeiden en als ze de douche ingingen). & een asbak misten we wel.

Hotel zonder ontbijt, ook bewust zo gekozen, Barcelona heeft meer dan genoeg ontbijt plekjes aan te bieden.

Zeker aan te raden voor een citytrip!

Dit nooit weer!

Johan Nieuwkerk
20-9-2013

De eerste dag; mieren in de badkamer. U krijgt dan een spuitbus van de receptie. De de derde dag; kakkerlakken rond het bed, U krijgt weer een spuitbus van de receptie. Nu wilt U weg. Aangezien U vooruit moest betalen kost het wat moeite om geld terug te krijgen.

Oude kamer / heel luidruchtig hotel

n. koenen
22-4-2012

De ligging van dit hotel is perfect vlakbij de Ramblas. We hadden een kamer (nr 106) zonder daglicht. De badkamer was oud en vies (verf afgebladderd, schimmel op kozijnen). De kamers waren heel erg gehorig. We hadden 2 nachten geboekt en hebben ook 2 nachten nagenoeg niet geslapen. De kamers zijn zo gehorig dat je het hoort als de buren het lichtknopje aandoen in hun kamer. Verder veel overlast gehad de eerste nacht van een stel Nederlanders (van 23.00 tot 2.30 uur) en de tweede nacht van een stel Engelse die van 24.00 uur tot 4.00 uur verschrikkelijk veel lawaai hebben gemaakt en hier werd door de receptie niets aan gedaan terwijl ze het wel gehoord moeten hebben. Dit was eens maar nooit meer.

Lawaai

Zonovergoten
6-7-2010

Uitstekende locatie, met metro om de hoek. Hotel is meer pension/hostel en dito indruk. We hadden een kamer aan de achterkant met balkon. Badkamer was redelijk. 's Avonds en 's nachts is het erg druk op straat (lallende jongeren, vuilniswagens, schoonmakers etc.), vooral in het weekend. Bovendien was het erg warm en moest er wel een raam open. Plafondventilator helpt dan weinig. Al met al weinig geslapen.

Als je een moeilijke slaper bent, dan zou ik niet voor dit hotel kiezen.

Perfecte ligging

Martine
4-5-2010

Zorg dat je een superiour kamer boekt. Deze liggen aan de overkant van de straat en zijn net gerenoveerd. Echt hele goede bedden. Verder is de ligging van dit hotel perfect. Om de hoek is de metro, veel leuke winkels in de buurt, de Ramblas dichtbij, op loopafstand van het strand/haven. Voor dit geld zéker doen!!

2008

Geweldige accommodatie!

Melissa
27-10-2008

Super hotel! Erg eenvoudig, maar je krijgt zeker waar voor je geld!

Wij hadden een zeer ruime kamer, met geweldig leuk balkonnetje dat uitkeek op een steegje met allemaal winkeltjes... dus we hadden veel te bekijken! :) Kamer was voorzien van de hoognodige meubels. (bedden, stoelen, kast, tafeltje en badkamer) Elke dag werd de kamer schoongemaakt, bedden opgemaakt en we kregen schone handdoeken! Ook de receptie was erg vriendelijk. De ligging van het hotel is top, want je loopt in ongeveer 5 minuten naar de Ramblas! Dat het hotel geen eet gelegenheid heeft, is geen probleem... de straat waaraan het hotel ligt heeft genoeg ontbijt en eet gelegenheden in verschillende prijsklasses!

Als je niet veel geld voor een hotel wilt uitgeven, is dit hotel een zeer grote topper!!!!

Klein maar fijn

M Janssen
11-8-2008

Dit hotelletje is geen superdeluxe hotel maar dat hoef je natuurlijk ook niet te verwachten bij een 1 ster hotel. Als je een hotel zoekt om in de slapen, doucen en omkleden is deze ideaal.

Het is een beetje jammer dat je niet kan ontbijten in het hotel maar in de straat zelf zitten 3 gelegenheden waar je lekker kunt ontbijten en achter het hotel zit ook nog een bakker....

Wij hadden de kleinste kamer op de verdieping met uitzicht op de binnenplaats en een heel vies steegje maar als je de luiken dicht hield merk je er niks van en ziet alles er heel schoon uit. Toen we voor de eerste keer op het bed gingen zitten leek het even een drama te worden maar ondanks dat het bed vreselijk kraakt als je je omdraait heb ik heerlijk geslapen.

Kortom: Als je een bed en een douche zoekt is het een ideaal hotel.... wil je meer (sauna, zwembad, restaurant) kun je beter een ander plekje zoeken...

Ik ben normaal wel van de budgethotels, maar dit is geen aanrader. Een ventilator die bijna naar beneden kwam zetten, een aflopende badkamer met als gevolg en natte slaapkamer, kakkerlakken, etc. Ik ben na 1 nacht gevlucht naar een 4* hotel!

Prima, eenvoudig hotel

vera gest
5-6-2008

Prima, eenvoudig hotel. Kleine schone kamer met twee bedden, kledingkast en kaptafel. Met wc, douche en bad. Klein balkon met openslaande deuren. Voor een paar nachten prima te doen. Ligging is perfect. Vlak bij de Ramblas en in een leuke wijk. 5 minuten van de Plaza de Catalunya. Geen ontbijt maar mogelijkheden genoeg in de buurt om lekker te ontbijten. Wel wat gehorig want het ligt midden in het centrum. Wanneer je geen waarde hecht aan luxe is het een prima hotel!

Geen eten en geen ontbijt beschikbaar!

Kamers sober en gebladerd plafond.

Bedden niet goed (bed met gat in matras)

Service wel vriendelijk en meedenkend (kamers gekregen naast elkaar zodat dochter van 15 een beroep op ons kon doen - spullen in kluis gelegen en bagaga mocht blijven staan bij late vlucht)

Ligging perfect op Kaume I vlakbij metrostation en midden in centrum!

Echt een hotel als je alleen wilt slapen en douchen, meer comfort is er niet! Voor ons perfect dus. Eng lifteje, dus je loop voor 3e etage veel trappen. Wel goed voor conditie, maar met vermoeide voeten (je loopt wat af als je veel wilt zien) soms wel zwaar. Je moet dus goed terbeen zijn voor dit sobere hoteletje. Voor goed en betaalbaar ontbijt voldoende mogelijkheden in de zeer naaste omgeving.

We hebben een aantal aanbieders voor Rey Don Jaime I voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Rey Don Jaime I in Barcelona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Rey Don Jaime I zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.