Valladolid

We hebben een aantal aanbieders voor Valladolid voor je op een rij gezet:

vakanties Valladolid

We hebben een aantal aanbieders voor Valladolid voor je op een rij gezet:

Reviews over Valladolid

wat een verrassende stad!

Conny
    3-8-2016

Wat was dat een verrassing, zo'n mooie, rustige en schone stad met veel gezellige pleintjes, prachtige oude gebouwen, kerken en musea! Aanraders zijn het Museo de Escultura en het Museo Oriental. Verder heerlijk ronddwalen langs/in de mooie kerken en vooral ook af en toe genieten op een terrasje!

Gereisd Met partner in juni 2016

fantastische stad

S
    25-7-2013

Echt Spaans, niet toeristisch ! Dus ... nergens Engels of Frans. Zelf wat Spaans leren dus. Echt Spaans impliceert ook siesta houden van 14 u tot 18 u want in deze uren is het er boedheet en alles is gesloten. De stad oogt welvarend en is levendig. Het is een universiteitsstad. Valladolid was de Spaanse hoofdstad voor Madrid. Er zijn enkele bijzonder mooie kerken en kloosters. De plaza Major en de Paseo Zorilla zijn mooie locaties. Er is een prachtige rozentuin aan de rivier. Aanrader is een bezoek aan het museum escultura. Prachtig !!! Geniet van heerlijke tapas in de bartjes rond de Plaza Major. Dit laatste plein is trouwens zeer mooi verlicht. Wij hielden echt van deze stad en dan vooral van de sfeer !

Gereisd Met partner in juli 2013

tussendoor stadje

Marina
    19-6-2011

Wij hadden een hotelletje geboekt hotel Foxa buiten het centrum. We kwamen van Madrid en besloten om hier even te stoppen. Het is 3 uurtjes van Madrid.Echte spaanse stad,wel wat saai dan de meeste andere. Wel leuke parken en pleintjes. En bij de kerk vind je leuke terasjes. De wijn is erg goedkoop 1.50 per glas. Neem dan een lekkere Verdejo die komt uit de buurt. Uberhaubt is de wijn uit Rueda erg lekker.

Gereisd Met partner in Wed Jun 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

pretentieloze stad

antony
    5-10-2010

Doorsnee Spaanse stad met een Plaza Mayor. Talrijke kerken afgewisseld door leuke oude gebouwen met doorgaans eenvoudige symmetrische gevelpartijen. Veel restauratiewerkzaamheden in deze stad met minder allure dan bijv. Salamanca. Veel fervente rokers in de bars/restaurants zodat er voor de niet-roker weinig mogelijkheden overblijven. Voor een dagtrip echter nog best de moeite waard.

Gereisd Met partner in Wed Sep 01 2010 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Typisch Spaanse stad, (nog)niet toeristisch

ronald
    27-9-2010

fijne , groene stad, weinig toeristen, spaans spreken gewenst, prachtige parken, kerken, rivier, veel terrassen/(tapas)cafes/restaurants, veel winkels, grote Corte dÍngles warenhuis, prijzen horeca nog niet echt toeristisch. Valladolid goed uitgangspunt voor bezoeken per bus aan Salamanca, Segovia, madrid, Zamora.Valladolid zelf geschikt voor kort citytripje. Wel aanrader, veilige stad met groene buitenwijken en historische binnenstad. Goed openbaar busvervoer voor 1,10 euro per rit. Aanrader voor bezoekers die wat spaans spreken/verstaan!

Gereisd Met partner in september 2010
Valladolid scoort een 8,6 uit 10, op basis van 13 reviews