Camping El Cares

Meer camping info
Tonen op kaart

14 reviews over Camping El Cares

• 9Amélie02-09-2017

Prachtig gelegen rustige camping. Top eigenaren.

De ligging is fenomenaal. Meer dan relaxte sfeer,dankzij de eigenaren die er alles aan doen om het je naar de zin te maken. Heerlijk eten in een geweldige bar. Sanitair is super, lekkerste douche ooit! Echt n aanrader!

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in september 2017

• 8Taz09-08-2017

Prachtig gelegen, veel mogelijkheden

De ligging is geweldig, alleen is het laatste stukje weg erheen wel een uitdaging, onverhard, flinke kuilen en behoorlijk steil. Er zijn geen vaste plekken, dus soms sta je heel ruim en even later kun je omringd zijn door anderen. Toiletgebouw is wat gedateerd, maar voldoende (geen toiletpapier). Restaurant met eenvoudige kaart en broodservice. Bij de receptie is een klein winkeltje. In de buurt geen supermarkt, pinautomaat of tankstations. Dat ligt allemaal minstens 45 min verderop. De omgeving biedt veel mogelijkheden voor wandelaars. 's Avonds koelt het behoorlijk af.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Jacqueline14-07-2017

Een geweldig mooie camping op een prachtplek

In één woord een geweldige camping. De ligging is optimaal, la Ruta de Cares is makkelijk bereikbaar. Wij hadden enorm veel pech dat de omvormer van ons kampeerbusje kortsluiting kreeg en ontplofte. Door de liefdevolle hulp van de mannen van de camping (onder andere Carlos) hebben wij onze vakantie kunnen voortzetten. Ze hebben werkelijk alle inspanningen gedaan om ons te helpen, een bevriende elektricien laten komen, de elektra van de camping en van ons busje doormeten. Een garage benaderd om een nieuw onderdeel te leveren. Werkelijk top! We zouden hier 1 dag staan, dat werden er 5 en we gaan zeker terug! Groeten Jacqueline en Anton

Gereisd met partner in juni 2017

• 7karelvisser24-08-2016

Prima

Camping El Cares ligt afgelegen maar heeft een prachtig uitzicht op de Picos de Europa. Geen vaste plekken maar iedereen zoekt een stekkie. Op zich prima, maar wij hadden bij terugkomst de laatste dag plotseling een camper die zich tussen ons en de buren had gewurmd.....beetje asociaal. De camping ligt op 1200 meter hoogte dus 's avonds koelt het flink af. In het restaurant kun je simpel maar prima eten. Heel aardige medewerkers en redelijk sanitair. Elke avond is er uitleg over de wandelroutes in de omgeving. Het winkeltje heeft een klein maar goed assortiment. Zorg voor een volle tank!!

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

• 10Inge31-01-2016

Heerlijk rustige camping met prachtig uitzicht

We waren hier met de bergsportvereniging met volwassenen en kinderen en hebben een aantal huttentochten gemaakt. De eigenaren zijn enthousiast en buitengewoon vriendelijk. De camping is prachtig gelegen met uitzicht op de spectaculaire bergen. Er is een klein winkeltje wat niet duur is en een restaurantje waar je voor weinig geld kunt ontbijten en 's avonds een eenvoudig maar prima drie gangen menu kunt nemen. Het sanitair is verwarmd, voldoende, schoon en de douches zijn goed. Met een caravan of grote camper kom je er moeilijk, dus er staan voornamelijk tenten. Je moet wel op tijd tanken en pinnen want dat kun je niet in de omgeving.Geen animatie, disco en zwembad; heerlijk!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met vrienden in juli 2015

• 9Karin05-09-2015

Geweldig

Een kleine afgelegen camping, midden in de natuur. Een goede plek voor echte bergwandelaars. Prachtig uitzicht op de toppen van de Picos. De camping wordt gerund door jonge, enthousiaste, vriendelijke mensen. Het sanitair was prima...heerlijke douches! Het campingwinkeltje, noodzakelijk, want je kunt pas 30 km verder jevboodschappen doen, verkoopt alles wat je nodig hebt voor goede prijzen.

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015

• 8Don de Greef24-08-2014

Schitterende natuur

Camping ligt werkelijk fantastisch. Het jonge team runde de camping prima. Houd wel rekening met regen en koudere nachten. Wij kampeerden op het bovenveld. Verder van het sanitair af, geen elektriciteit, maar compleet gecompenseerd door het schitterde uitzicht. 's Nachts vleermuizen, uilen en andere roofvogels. Hier kom je echt tot rust.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 9Aris Schellinkhout06-08-2012

Geweldige plek

Het laagste deel van de camping biedt niet veel uitzicht, maar op de terrassen aan de overkant van het beekje (geen elektra), was het uitzicht spectaculair (zie foto). Wel wat verder (200- 300 m) lopen naar het sanitair Geen afgebakende plekken en genoeg ruimte (wat beide bijzonder is in Spanje). Het restaurant van Don Pepe is het beste dat we hebben gevonden (op campings dan). Elke avond keuze uit twee nieuwe menu's. Bij aankomst hadden we wat twijfel of de kinderen, 7 en 8 jaar, het wel leuk zouden vinden. (geen zwembad). Maar er waren genoeg leeftijdgenootjes, dus ze vonden het heel leuk.

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

• 8WolfSister13-09-2011

Rustige plek in prachtige natuur

Camping El Cares is een rustige terrein, midden in een prachtig natuurgebied. De mensen zijn er gastvrij. Men spreekt er tijdens het hoogseizoen Engels en Frans en als je zelf toevallig ook nog een klein beetje Spaans spreekt is de communicatie uitstekend. Deze camping is in de Picos één van de weinigen waar honden welkom zijn; echter in het restaurant en ook in restaurants (en hotels) in de wijde omgeving zijn honden verboden. Het bordje "NO Pero" hebben we vele vele malen gezien op onze reis langs de oostkust en door de Picos. Als je reist met een hond is dit iets om terdege rekening mee te houden!

Het sanitair is er prima en wordt goed schoongehouden. Er zijn wasmachines aanwezig. Er is een kleine winkel.

De toegangsweg is voor caravans en campers erg lastig; vandaar dat er vnl. gekampeerd wordt. De meeste mensen verblijven slechts enkele nachten; maken enkele trektochten ion de omgeving en gaan verder. Er is hier geen vertier. Maar voor wie van rust houdt beslist een aanrader!

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2009

1 tip over Camping El Cares

• Aris Schellinkhout, 06-08-2012

De tarta de queso van Don Pepe.

1 vraag over Camping El Cares

• Free, 30-10-2015

Elektra bovenveld.

Wij overwegen in juni 2016 deze camping te bezoeken. Wij lezen dat het uitzicht op het bovenveld fenomenaal is, maar dat daar geen elektra-aansluitingen zijn. Wat is de linea-recta afstand van het bovenveld naar het dichtstbijzijnde aansluitpunt? Want wij beschikken over een flinke lengte kabel. Alvast bedankt voor uw reactie.

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig