• Type accommodatie

Salamanca

Reviews over Salamanca

Fantastische en gezellige stad

De Laat, 2-10-2017
    Een universiteitenstad met veel jongeren die daar studeren. Gezellige plaza Mayor met veel terrasjes. Ter bezichtiging een oude Universiteit en de bibliotheek.

Mooie, sfeervolle stad

stijnb, 21-7-2017
    Wij maakten in juli een ommetje vanuit Portugal om Salamanca voor 2 dagen te bezoeken. We hebben het ons niet beklaagd, integendeel. Hele mooie stad. Het centrum is niet heel groot en doe je gewoon volledig te voet. De Plaza Mayor is natuurlijk dé trekpleister. Nog prachtiger als even na 22u de verlichting aangaat. Plaza de Anaya, het plein tussen de kathedralen en de universiteit, is knap en fotogeniek ; de vele restaurantjes en terrasjes in en rond de Calle Rua Mayor op weg naar de Plaza Mayor : top! Prijzen vallen goed mee. Wij beschikten over een huurauto en hadden een hotel met groot zwembad in Santa Tormes, 10 minuten verderop. Was ideaal voor ons, een top tweedaagse in Spanje!

Fantastische stad

Joke, 16-3-2017
    Veel cultuur en heerlijk sfeer, prachtig Plaza Mayo en de cathedraal is ook heel erg mooi.

Geweldige stad

Jack, 19-6-2016
    Salamanca is een geweldig mooie stad. Niet groot dus in een dag wel te bekijken. Het Playa Mayor, het grote plein is leuk maar heeft niet de uitstraling die men het probeert te geven in de folders. Het mooiste plein van Spanje lijkt me wat overdreven. De hoofdstraat van de kathedraal richting plein is wel een prachtige straat.

Prachtige stad.

Nelly, 22-5-2016
    Hele mooie stad met o.a. een prachtige kathedraal. Mooie universiteit en daardoor veel jeugd. Goede sfeer. Zeker de moeite waard.
Salamanca scoort een 8,8 uit 10, op basis van 63 reviews