Salamanca

Reviews over Salamanca

Mooie, sfeervolle stad

stijnb
    21-7-2017

Wij maakten in juli een ommetje vanuit Portugal om Salamanca voor 2 dagen te bezoeken. We hebben het ons niet beklaagd, integendeel. Hele mooie stad. Het centrum is niet heel groot en doe je gewoon volledig te voet. De Plaza Mayor is natuurlijk dé trekpleister. Nog prachtiger als even na 22u de verlichting aangaat. Plaza de Anaya, het plein tussen de kathedralen en de universiteit, is knap en fotogeniek ; de vele restaurantjes en terrasjes in en rond de Calle Rua Mayor op weg naar de Plaza Mayor : top! Prijzen vallen goed mee. Wij beschikten over een huurauto en hadden een hotel met groot zwembad in Santa Tormes, 10 minuten verderop. Was ideaal voor ons, een top tweedaagse in Spanje!

Gereisd Met vrienden in juli 2017

Geweldige stad

Jack
    19-6-2016

Salamanca is een geweldig mooie stad. Niet groot dus in een dag wel te bekijken. Het Playa Mayor, het grote plein is leuk maar heeft niet de uitstraling die men het probeert te geven in de folders. Het mooiste plein van Spanje lijkt me wat overdreven. De hoofdstraat van de kathedraal richting plein is wel een prachtige straat.

Gezellige stad

a_van_de_steeg
    21-8-2015

Salamanca is een mooie oude stad met heel gezellige terrassen. Vooral het plaza Mayor dat 's avonds prachtig verlicht wordt. Er is veel te zien in Salamaca en natuurlijk moet je proberen de kikker bij de universiteit te vinden.

Gereisd Met partner in juli 2015

Schitterende stad om te bezoeken

Jan
    1-10-2014

Een van de mooiste steden die we gezien hebben. Het staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Bezienswaardig zijn het Plaza Mayor en de dubbele kathedraal, maar ook zeker de universiteit. Trouwens het hele centrum is fotogeniek. Een stad waar je foto's blijft maken. Super!!!

Gereisd Met vrienden in september 2014

veel studenten

Spkk
    6-5-2014

Salamanca is een leuke stad, het pronkstuk uit de Renaissaance tijd Topper is Plaza Mayor, stadhuis en er tegen over Koniklijk Paviljoen. heerlijke tapas gegeten in 1 van de vele bars.Oud en nw cathedraal, palacio de Anaya, universiteitsgebouw, casa de las conchas, klosster de las Duenas, palacio de Monterrey, klooster San Esteban kortom een aanrader

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2014
Salamanca scoort een 9 uit 10, op basis van 63 reviews