We hebben een aantal aanbieders voor Ávila voor je op een rij gezet:

vakanties Ávila

We hebben een aantal aanbieders voor Ávila voor je op een rij gezet:

Reviews over Ávila

Ávila, prachtig oud plaatsje, geheel ommuurd.

Rob Roodselaar
    19-5-2017

In onze rondreis door Spanje hebben we ook Ávila, beroemd om zijn 2,5 km lange muur die het oude stadje geheel omsluit, bezocht. Een prachtig oud stadje met een fraaie gerestaureerde muur van 2.5i6 m meteen gemiddelde hoogte van 12 meter en een dikte van 3 meter, met 87 halfronde torens en 2.500 kantelen, dat absoluut de moeite van het bezoeken zeer zeker waard is.

Gereisd Met partner in mei 2017

Prachtige stadsmuur

Chris H
    2-9-2015

Avila is zeker een bezoek waard en dan met name indien het gecombineerd wordt met bijv. Madrid, Segovia of Toledo. Een dagje struinen door het oude stadje met als absoluut hoogtepunt de stadsmuur (waar je ook op kunt tegen een kleine vergoeding) is een must!

Gereisd Met vrienden in september 2015

Mooi ommuurde stad

Jan
    30-9-2014

Avila is een hooggelegen ommuurde stad uit de 11e eeuw. Er zijn maar liefs 88 torens en 9 stadspoorten. Je vindt er diverse kerken en kloosters. Heel bijzondere om te bekijken. Het staat niet voor niets op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. Het heeft bovendien een gezellig (winkel)centrum.

Gereisd Met vrienden in Thu Sep 11 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Minder dan verwacht !

S
    10-8-2013

De stad oogt bijzonder mooi vanaf Cuatro Postes met haar wallen. Deze wallen zijn dan ook idd de moeite. Maak een wandeling aan de voet van deze wallen (buitenkant) of op de wallen (betalend; maar wel groot stuk). Helaas is het centrum binnen de omwalling één grote ontgoocheling : niet zo mooi en erg doods ! Het mooist is nog het plein van de kathedraal, maar verwacht niet teveel. Het loont wel de moeite om het interieur van deze kathedraal te bewonderen.

Gereisd Met partner in Tue Jan 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

geheel ommuurd oud centrum

Conny
    22-9-2012

Het oude centrum van Avila is geheel ommuurd met stadswallen. Deze stadwallen kun je op bij een van de vele stadspoorten, maak een rondwandeling en bekijk de oude straten en gebouwen vanaf boven. Vanaf hier heb je ook een goed zicht op de vele ooievaarsnesten op de torens van de wallen en kerken. Bezichtig ook de vele kerken zoals de Basilica de San Vicente en de San Salvador kathedraal. Avila is beslist een van de mooiere steden van Spanje en toeristisch gezien heerlijk rustig.

Gereisd Met partner in Mon May 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Ávila scoort een 8 uit 10, op basis van 17 reviews