We hebben een aantal aanbieders voor Toledo voor je op een rij gezet:

Reviews over Toledo

Stad met veel historie.

Tonny
    30-6-2018

Het is een prachtige stad op een heuvel. Veel geschiedenis te lezen en te zien. Maar je moet wel goede schoenen aantrekken want het loopt niet echt makkelijk. Ooit was dit de hoofdstad van Spanje. Hoe heeft men dit ooit zo kunnen bouwen. Je kunt er de hele dag rondlopen en de musea, kerken,synagoge en een stuk van een moskee bekijken. Deze stad is in de loop der eeuwen in vele handen geweest en dat kun je zien.

Toledo: de oude stad is prachtig !

Rob Roodselaar
    23-5-2017

De oude vesting stad van Toledo, grotendeels omgeven door de rivier de Taag en dus bereikbaar over diverse bruggen, ligt tegen een stevige heuvel. Voor bezoekers die slecht ter been zijn is het bezoeken ervan te voet bepaald moeilijk te noemen. Echter, er zijn voldoende taxis en bovendien kun je een rondrit maken met het toeristische treintje of de hop-on-hop-off bus die ook een halte heeft bij het treinstation, waar ook de HSL uit Madrid aankomt ! Het mooie Toledo zelf is zeer zeker de moeite van een bezoek waard !

Gereisd Met partner in september 2016

Prachtige stad

rtvd
    22-4-2017

Fantastische stad. Deze stad heeft geen uitgebreide beschrijving nodig. Gewoon naar toe gaan en tenminste één volle dag er rondwandelen. Er is zo veel te zien. Dat ga ik niet allemaal opnoemen. Koop hiervoor een reisgidsje. Je zult niet teleurgesteld zijn!

Gereisd Met partner in mei 2016

Hele mooie oude stad met veel bezienswaardigheden

Ronald Alkemade
    11-9-2016

Hele mooie stad gelegen op een heuvel dus veel straten die stijgen of dalen. Voor mensen die wat minder ter been zijn dus wat problematisch. Er is erg veel te zien en te genieten van de oudere bouwwerken en musea etc.

Eén dag is te kort

Jack
    28-6-2016

Om Toledo te bezoeken is een dag eigenlijk te kort. Een geweldig mooie stad, één groot monument. Het is moeilijk om er een indruk over te geven, gewoon heengaan. Wanneer je gaat ligt links van de hoofdpoort een weg die naar beneden loopt. Na zo’n 200 meter heb je dan aan je rechterhand een groot parkeerterrein. Daar moet je je auto parkeren. Er tegenover zijn namelijk de roltrappen die toegang tot Toledo geven. Je komt dan aan op bijna het hoogste punt van de stad. Je kunt dan je bezoek in dalende lijn afleggen en dat is een stuk prettiger dan alles omhoog lopen bij 35 graden. Overigens vond ik het jammer dat er voor sommige monumenten (zoals de kathedraal) hoge entreeprijzen worden berekend. Bezoekje kathedraal: 8 euro, en dat is dan het basisbezoek. Wat uitgebreider met wat toeters en bellen kan oplopen tot 16 euro. Lekker als je met een gezin bent. Gelijk je dagbudget weer op. De horecaprijzen zijn in Toledo overigens wel heel acceptabel.

Toledo scoort een 8,9 uit 10, op basis van 39 reviews