Camping El Helguero

Nooit meer. Nunca jamás!

Matthijs en Trui,
13-8-2017

Goed: vriendelijkheid personeel, ligging camping

Niet goed: de rest! Totaal achterstallig onderhoud. Zwembaden (randen gevaarlijk beschadigd, reddingsboeien kapot,...), speeltuin (oud,beschadigd,...), terras, bungalow, supermarkt (goeie genade!), vuilbakken, lantaarnpalen,... Alles is ook vies. Een beetje onderhoud was niet slecht geweest! Als je bedenkt wat een geld daar per dag binnenkomt, kan het geen probleem zijn om wat schoon te maken/ op te knappen. Schande!... Het is duidelijk dat de eigenaar(s) niet als eerste doel hebben hun gasten een leuk verblijf te bezorgen. Enkel de zakken vullen! Schande schande! Qué vergüenza. Ook is alles op de Spaans(sprekend)e gasten gericht. Een internationale onderneming zoals deze camping mag toch ook wel aandacht besteden aan de anderstaligen (en hier een daar wat Engels tussen gooien). De brochures zijn beroerd vertaald in alle talen! Wat slecht. Maar ja... een vertaler kost geld... NOOIT MEER!

Kenmerken

Goed: vriendelijkheid personeel, ligging camping

Relaxed

Marian
5-7-2016

Prima cpg met simpele maar schone toiletten en prima douches. Dagmenu in het restaurant is niet de moeite waard. Receptiepersoneel is zeer vriendelijk en behulpzaam.

Veel te zien in de directe omgeving. Mooie baaien met heerlijke zandstranden. Veel oude stadjes die de moeite waard zijn.

Leuke camping

Helma
4-8-2015

we hadden een huisje voor 3 prs klein maar netjes,camping was keurig met schoon sanitair,we hoefde geen borg of schoonmaak kosten te betalen ,we gingen een dag eerder weg dan gepland en kregen het geld van die ene dag terug ,netjes ,goede uitval plaats voor mooie uit stapjes ,naar Comilas 4 km verderop met prachtig strand !

Prima camping

Rob
25-6-2012

Wij waren hier in het voorseizoen en het was heerlijk rustig. Idd veel vaste (Spaanse) seizoensplaatsen en een relatief klein toeristisch gedeelte. Redelijk grote plaatsen. Zwembad, winkeltje, restaurant. Sanitair beetje gedateerd maar schoon. In de receptie spreken ze Engels

Komen hier niet meer terug.

Nicolaas en Maria
28-7-2011

Helaas gaat deze camping met het jaar achteruit. Het deel voor vaste bewoners is meer een (getto)tentenkamp. Hutje bij mutje. Het toeristisch gedeelte met percelen die achter elkaar liggen, is veel te klein voor caravan, luifel en auto. Discussies waar je de auto moet zetten wanneer je terugkomt van een uitstapje, omdat een nieuwkomer zijn caravan op 2 meter van je voortent heeft gezet en je niet meer op je perceel kunt komen. Veel plekken moeilijk bereikbaar door hoge drempels. In het weekeinde veel overlast van jeugd vaste bewoners die het toeristische deel gebruiken voor spelen, voetballen en crossfietsen. Baldadigheden en vernielingen tot in de vroege uurtjes. Na klagen bij de receptie en bewaking werd onze caravan door de jeugdige daders 's-nachts met stenen bekogeld. Bewaking ? komt niet verder dan de bar. Vaste bewoners laten hun hond uit op toeristisch gedeelte. Zelfs gaf iemand zijn minderjarige dochter autorijles op de camping ! Zijn direct naar ander camping vertrokken.

2007

Aardige camping van waaruit het prima mogelijk is de mooie omgeving te bezoeken. Op een bepaald gedeelte van de camping veel vaste campinggasten. Opvallend veel Nederlandse kampeerders wat wij hier niet meteen verwacht hadden. Winkeltje klein, met soms geringe voorraad. Veel activiteiten, maar wel gericht op de Spaanse gasten

2006

Prima camping, prachtige ligging, genoeg schaduw.

Voor tenten zijn er ruim niet afgebakende plekken aan het eind van 3 straatjes waarin caravans behoorlijk dicht op elkaar staan.

Erg aardige en behulpzame medewerkers, altijd bereid iets uit te zoeken.

Ontspannen en gemoedelijke sfeer.

's Avonds activiteiten (dans, disco etc) voor alle leeftijden.

Sanitair m.n. in hoofdgebouw netjes en goed onderhouden ( 2x per dag schoongemaakt)

Kortom: een prima camping

Een prima camping, ontspannen sfeer, erg aardige en behulpzame medewerkers.

Sanitair m.n. het hoofdgebouw, netjes onderhouden en ruim voldoende voor aantal gasten.

Plekken: m.n. voor tenten zijn er ruime, niet afgebakende plekken die niet middenin het caravangedeelte liggen.

Het caravangedeelte heeft minder grote plekken en zit erg dicht op elkaar.

's Avonds werden er regelmatig activiteiten georganiseerd (disco, volksdansen, etc) geschikt voor alle leeftijden. Kortom: prima camping!

2005

Een camping eigenaar die nog uit het Franco tijdperk stamt. En zo ook met zijn gasten omgaat. Vermijden!!

ANWB camping

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping El Helguero in Ruiloba, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping El Helguero zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.