Potes

We hebben een aantal aanbieders voor Potes voor je op een rij gezet:

vakanties Potes

We hebben een aantal aanbieders voor Potes voor je op een rij gezet:

Reviews over Potes

Goede camping in prachtige omgeving

Claudia,
    7-8-2017

Een relatief kleine nette en goed onderhouden camping.

Veel families van diverse nationaliteiten maar ook behoorlijk wat stellen. Zowel voor lang als kort verblijf. Schoon sanitair, het groen wordt goed onderhouden. Plaatsen zijn niet heel groot maar voldoen ruimschoots. Wij stonden op plateau met trapje van 3 treden naar lager straat niveau waar auto stond dit is alleen geschikt voor een klein tentje. Vriendelijke eigenaren en medewerkers allen spreken een woordje Engels. Eten in restaurant is voedzaam en lekker maar niet bijzonder, dit is kenmerkend voor de omgeving. Prijzen zijn laag zowel voor eten als voor koffie of een biertje op het terras. Mooie natuur met mooie wandelmogelijkheden van zeer gemakkelijk tot zeer moeilijk. Stadje Potes daar loop je in max 30 minuten naar toe via een pas aangelegd voetpad met veel barretjes en restaurants. Zwembad is ook prima voor verfrissende duik. Om 23.30 uur is de camping rustig en vanaf 00.00 is er een bewaker aanwezig.

Gereisd met partner in juli 2017

leuke bergdorpje

j.sterk,
    19-8-2012

Potes is een leuk bergdorp/stad. Er zijn aan aantal restaurantjes waar je voordelig en lekker kunt eten.Wel wat toeristisch maar geen topdrukte.

de omgeving is fantastisch, je kunt er prachtig wandelen, de kabelbaan van Fuente De is een klein half uurtje met de auto.

Gereisd met partner in juli 2012

Levendig toeristencentrum

Rinus,
    23-8-2011

Het dorp is gelegen temidden van de overweldigende natuur van de Picos de Europa gebergte, in het hoogseizoen zijn de campings er meestal overvol.

Men bereikt het dorp vanuit het noorden via een prachtige route door de Hermidakloof die de automobilist een tiental kilometers door een indrukwekkende natuur voert.

Ten zuiden van het dorp voert de weg naar de 1600 mtr. hoge San Gloriapas en vervolgens door de niet minder mooie Yusokloof.

Het dorp is dan ook een goed uitgangspunt voor het maken van bergtochten per auto of te voet.

Gereisd met partner in augustus 1989

Gezellige plaatsje, zeer mooie omgeving

B.,
    4-9-2009

Potes is een prettige plaatsje, centraal gelegen in de Picos de Europa. Er zijn voldoende restaurants, bars en winkels en de straatjes en bruggen zijn mooi. Maar waarvoor je eigenlijk komt zijn natuurlijk de bergen van de Picos. De Picos is geweldig mooi, je kunt er heerlijk wandelen. Fuente Dé is een bezoek waard maar erg toeristisch. Leuke dorpjes in de omgeving zijn Mogrovejo en Cahecho.

Gereisd met partner in augustus 2009

Prima uitvalsbasis voor wie de Picos de Europa wil en dan

Chris Jetten,
    22-7-2006

Prima uitvalsbasis voor wie de Picos de Europa wil bezoeken, en dan met name het Oostelijke deel. Het is een van de grootste plaatsen in de direct omgeving van dit nationale park, met als gevolg een redelijke selectie aan hotels, campings en restaurants. Er zijn veel wandelingen in de buurt, waarvan de meest spectaculaire 25 kilometer verdrop in Fuente Dé begint. Daar kun je met een kabelbaan in 3 minuten 800 meter omhoog, en dan in 3 uur de weg teruglopen. Echt een bijzondere tocht. Een andere bijzondere tocht verderop in de Picos gaat door de kloof Garganta de Cares. Vanuit Potes worden 4x4 tochten georganiseerd hier naartoe. Dit is de beste manier, omdat je anders de kloof op én neer moet lopen.

Gereisd anders in juli 2006
Potes scoort een 8 uit 10, op basis van 20 reviews