Comillas

Reviews over Comillas

strand en cultuur

mvdputte
    10-8-2012

Comillas is een badplaatsje aan een breed zandstrand. Douches op het strand. Het dorpje is klein en drukbezocht door Spanjaarden. Smalle straatjes, te weinig parkeerplaatsen, veel restaurants. Goed geconserveerd, charmante huizen en authentieke straatjes. Bezienswaardigheden: El Capricho (huis ontworpen door Gaud'i en de universtiteit. Alles op loopafstand. .

Gereisd Met partner in augustus 2012

Gezellig klein dorpje

Rob
    11-7-2012

Klein dorpje ad kust. Interessant vanwege het strand maar vooral ook vanwege de door Gaudi ontworpen bakstenen villa, El Capricho. Verder is er natuurlijk nog een oude kerk, een plein(tje), een oud paleis (Palacio de Sobrellano, met rondleidingen), en de hoog boven het stadje uitstekende universiteitsgebouw.

Gereisd Met partner in juni 2012

Leuk Spaans dorp

Rinus
    22-8-2011

Comillas is een typisch Spaans dorp met wat oude historische huizen die wat weg hebben van kleine paleisjes, aan de rand van het dorp ligt op een heuvel het enorme complex van een voormalige universiteit, het heeft een fraaie toegangspoort en ook het gebouw zelf ziet er prachtig uit. In de baaien rond het dorp liggen liggen tussen de rotsen wat strandjes, maar we vonden het water in augustus erg koud.

Gereisd Met partner in januari 1989

Moet je gewoon minimaal eenmaal meegemaakt hebben!

Peter Joore
    29-11-2010

De stranden zijn mooi en - meest - niet al te druk. Vanaf die plek bij enigszins helder weer uitzicht op de Picos de Europa: sneeuw! Het weer is niet altijd even droog, maar in ieder geval een paar graden hogen dan in NL.

Wie het dorp doorwandelt treft louter aardige Comillanen. Zeker buiten het seizoen. Gezellig in de kroegen, goed toeven op de terrassen en het eten is meest prima in orde. En dat voor / de laatste keer althans / prettige prijzen.

Mooie al dan niet monumentale panden, kasteeltjes en zefs een zeldzame Gaudi buiten Barcelona. Als dank voor het feit dat de man ooit een Comillaanse tot verloofde heeft mogen nemen.

Uitstapjes zijn makkelijk te maken naar leuke plaatsen: Cabuerniga, Reinosa, Potes, Santander, etc. En wie 's avonds een drankje wil kopen kan overal terecht; vanaf El Corro tot aan het strand. Liefst via de kleine pittoreske haven.

En ook 's nachts valt er voor de diehard zat te beleven. Tot aan de nieuwe zon!

Gereisd Alleenreizend in juni 1978
Comillas scoort een 8,5 uit 10, op basis van 6 reviews