Castro Urdiales

Reviews over Castro Urdiales

Leuk kustplaatsje

Hoppieh
    27-7-2017

Castro Urdiales is een leuk kustplaatje met een fraaie haven. Je kunt er heerlijk eten en borrelen met tapa's in de velel restautantjes en barretjes. Er staat aan de kustlijn een prachtige kathedraal die ook als decor wordt gebruikt bij de jaarlijkse passiespelen. Het heeft een nooi achterland emt vele authentieke bergdorpjes.

Gereisd Met partner in april 2017

Castro

el duque
    19-12-2013

Mooie oude visserplaats waar op de landtong naast de oude haven een prachtige gotische kerk en vuurtoren staat op het fundament van een Romeinse vesting waarvan de brug er naartoe nog te zien is. In de nauwe straatjes van deze stad kunt u genieten van lekkere hapjes (Pinchos) vanaf de bar! Elke bar heeft zijn eigen specialiteit. Echt een aanrader!

Gereisd Met partner in januari 2013

Zeker een bezoekje waard!

MJ
    10-7-2008

Castro Urdiales ligt op zo'n 70 km van Bilbao, aan de grillige noordwestkust. C.U is een leuke typisch spaanse kleine stad waar we in 2004, 2005 en 2006 enkele dagen verbleven tijdens onze rondreizen door noord-spanje. Het heeft twee zandstranden: Brazomar en Ostende. C.U wordt in de zomer bezocht door o.a. de vele madrilenen die hun hete stad ontvluchten. De mensen zijn aardig en behulpzaam. Engels zul je hier niet veel horen. Cultuurtips: het oude centrum met de gerenoveerde kerk, jachthaven en restaurantjes en barretjes eromheen. In Augustus zijn er verschillende festiviteiten die drukbezocht worden door de plaatselijke bevolking. Een must is meedoen aan de "pantoffelparade", waarbij s'avonds lekker gewandeld en gekletst wordt over de 1500mtr lange boulevard. Het achterland en kustlijn nabij C.U is mooi, nog veel ongerepte natuur. Leuk voor een moutainbike- of cabriotocht. Hier geen massatoerisme. Lunchtip: Aan de haven superverse tonijn en sardines eten van de bbq bij Asador Perla!

Gereisd Met partner in augustus 2005
Castro Urdiales scoort een 7,8 uit 10, op basis van 8 reviews