We hebben een aantal aanbieders voor Gijon voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Gijon voor je op een rij gezet:

Reviews over Gijon

Leuke plek voor op doorreis

Tom
    24-8-2012

Gijon is een gezellige spaanse badplaats aan de Noordkust. Het is er minder warm dan in adnere delen van Spanje. Er komen weinig buitenlandse toeristen, zodat er vrijwel alleen Spaans gesproken wordt. Het heeft een leuke oude binnenstad en mooie maar smalle stranden. Daar wordt het net zo druk als op een zomerse zondag in Scheveningen.

Gereisd Met jonge kinderen in Wed Aug 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

mooier als in mijn herinnering

marivi claessens
    22-1-2012

In november met zus en moeder weer terug geweest in Gijón, na er in mijn jeugd iedere zomer te hebben doorgebracht. Gijón is een leuke stad met mooie stranden, de laatste jaren erg mooi opgeknapt en schoongemaakt, bijv. fietsroutes aangelegd. Nu ook oog gehad voor de mooie gebouwen. Mensen zijn er aardig en behulpzaam. Eten en drinken voor een prikkie en hardstikke lekker. Asturias is wat betreft natuur een toppertje. Een aanrader voor mensen die het echte Spanje buiten de costa's willen leren kennen. O ja, de zon schijnt er niet altijd. Vandaar het mooie groene landschap.

Gereisd Met vrienden in november 2011

Voor een paar uur

Marina
    19-6-2011

Echt een haven stad. We vonden Gijon niet zo bijzonder. Wel een prachtig strand,maar niet echt onze keuze om daar te verblijven. wij houden van heel rustig strand. Verder wel een leuk centrum. Helaas was er politie waardoor de sfeer anders was dan normaal. Een een of ander hoogwaardig persoon zou komen. Waardoor de hele stad vol met politie zat.

Gereisd Met partner in Wed Jun 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goed toeven in Gijon!

MJ
    1-9-2008

Gijon is een drukke wat oude badplaats, met twee stranden: Playa San Lorenzo, 1,5km lang en het kleinere Playa de Poniente, nabij industrieterrein en jachthaven. Eerstgenoemde strand wordt het drukst bezocht, kent goede facilliteiten, zoals openbare toilet (50cent), huurkluisjes en omkleedhokjes (tot 3,5euro); dit alles net onder de boulevard. Gratis douches op het strand. Je kunt ligbed of stoel huren. Gijon heeft ontelbare café's, restaurants en cafeteria's. Veel winkeltjes, 2 grote moderne winkelcentra. Het oude centrum is 's avonds erg gezellig en wordt druk bezocht in de zomer. Het historische centrum wordt 's avonds voor autoverkeer afgesloten. De jeugd zoekt elkaar op bij plaza A. Arias waar zich ciderbarretjes bevinden. Cultuurtips: Oude centrum (cimadevilla) met jachthaven en het park; het betonnen sculptuur Elogio del Horizontte; San Pedro-kerk, de Romeinse overblijfselen. Buiten Gijon: de verschillende baaien, Cudillero (het spaanse monaco, gezien bouwstijl), 40km van G.

Gereisd Met partner in augustus 2008

Prachtige streek ! Mooie aangelegde stranden tussen de aan

Diana
    2-7-2007

Prachtige streek ! Mooie aangelegde stranden tussen de rotswanden aan de oceaan, een paar kilometer verderop bergen tot 3500 m hoog met natuurreservaten en prachtige meren. Geweldig eten, vriendelijke mensen, cultuur in overvloed ! Dit is trouwens het enige stuk van Spanje dat nooit Moorse invloeden heeft gehad en dus nog echt Spaans is. Hier kom je op vakantie tussen de Spanjaarden ipv tussen de toeristen ! Probeer zeker een aantal B&B of casas rurales, niet duur en zeker de moeite waard.

Gereisd Anders in juli 2007
Gijon scoort een 9,8 uit 10, op basis van 12 reviews