Teruel

We hebben een aantal aanbieders voor Teruel voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Teruel voor je op een rij gezet:

Reviews over Teruel

Drukke stad in stille regio

Maurits
    14-12-2010

Teruel. Hoofdstad van de provincie Teruel in de regio Aragon. Een stil, relatief arm gebied. Maar de stad Teruel met zo'n 25.000 inwoners is opeens heel erg druk. Dus wat ons betreft: even inkopen doen, even rondkijken en snel verderop, bergop, hogerop.

Gereisd Met vrienden in juni 2008

Prachtige stad in verrassend mooie bergstreek

leohennie
    5-11-2009

Teruel is een relatief kleine maar prachtige provincie-hoofdstad met veel bezienswaardigheden in mudéjarstijl: kathedraal, mudejartoren, El Salvador (mudejar-toren), San Pedro, San Martín en het bisschoppelijk paleis. Teruel is een prma uitvalsbasis om met de auto het fantastisch mooie berglandschap van de Maestrazgo te doorkruisen. Oude boerenhoeves liggen verspreid in het lege land dat doorseneden wordt door een lappendeken van stenen muurtjes. Vooral Mirambel is een cultuurhistorisch monument waar sinds de middeleeuwen nauwelijks iets veranderd is. In de herfst is de streek rond Teruel op z'n mooist.

Gereisd Met partner in oktober 2009
Teruel scoort een 7,8 uit 10, op basis van 4 reviews