Alquezar

Reviews over Alquezar

Heel mooi authentiek dorpje

Anne
    27-8-2017

Mooi authentiek dorpje. Diverse restaurantjes. Geen grote supermarkt aanwezig. Het dorpje heeft veel hoogteverschillen. Flinke klim doen als je door het dorpje heen loopt. Voordat je dorp in gaat, heel mooi uitzicht over het hele gebied. Zeer mooi. Je ziet diverse canyons. Heel mooi dorpje net alsof je terug in de tijd gaat.

bij avond een sprookje

Conny
    19-8-2016

Toen wij na aankomst op de camping 's-avonds nog even naar Alquezar liepen werden we super verrast door de sprookjesachtige aanblik van het verlichte dorp. De tegen de rotswand aangebouwde huizen, kerken en kasteel gloeiden op in het warme licht van de lantaarns en de ondergaande zon. Maar ook de andere dag met daglicht hebben we genoten van de mooie huisjes en knusse pleinen. Het is ook prachtig wandelen, bij de VVV kun je veel info krijgen over alle wandelroutes. Horeca is er genoeg te vinden dus absoluut een dorp dat je niet mag missen. Wij komen er zeker nog eens terug want we hebben niet alle wandelroutes gedaan en de omgeving heeft ook veel te bieden!

Gereisd Met partner in juni 2016

Prachtig stadje, zeer mooi.

Frank
    26-12-2014

Orange-rood stadje, zeer uniform in kleur en dus mooie plaatjes. Andermaal toeristisch maar niet té. De wandelingen naar de rivier zijn uitdagend in de hitte, maar moet je doen. Voldoende drank meenemen. Je kan prima & goedkoop eten in de streek, hier wel opletten met toeristische platitudes (viel bij ons wat tegen)

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2014

Bijzonder

Annegien
    24-7-2012

Vermijd de terrassen bij aankomst in het stadje, deze zijn ingericht op alle suffe toeristen die net als ons blij zijn als ze op een mooie plek kunnen zitten. In het stadje zelf zijn veel bijzondere eet & drink gelegenheden.

Gereisd Met jonge kinderen in juni 2012

Dorp met Arabische burcht

Rinus
    25-8-2011

Alquezar is een prachtig dorp met nauwe keistraatjes, het word beheerst door een voormalige Arabische burcht, in het kasteel bevind zich een mooie patio, maar het hoogtepunt van dit erfgoed is het altaar van bladgoud in de kasteelkapel

Gereisd Met partner in augustus 1989
Alquezar scoort een 9,1 uit 10, op basis van 16 reviews