Ainsa

Reviews over Ainsa

historisch bergdorp

Conny
    23-8-2016

Ainsa wordt gezien als 1 van de mooiste bergdorpen van Spanje. Het ligt op de uitlopers van de Aragonese Pyreneeen en vooral de historische bovenstad is een pareltje met mooi gerestaureerde huizen, kerken en een kasteel vanaf waar je een fantastisch uitzicht hebt op de omgeving. Op de Plaza Mayor is het goed toeven op 1 van de vele terrassen. Een echte aanrader dus!

Gereisd Met partner in juli 2016

Schitterende verblijfs- en uitvalsbasis

Frank
    26-12-2014

De gerestaureerde bovenstad is een pareltje, zeer mooi en als je in Ainsa verblijft een must voor elke avond met tal van restaurantjes en zéér gezellig, de somontano wijntjes zijn prima begeleiding. In de omgeving veel prachtige natuur.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Aug 01 2014 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastische plek

Sander
    14-8-2011

Wij zijn nu voor de 5e keer op weg naar Ainsa. Er zijn veel restaurants dure en goedkope. Er zijn 3 campings in de buurt. Je kan er geweldig mountainbiken, hiervoor zijn circa 7 routes uitgezet. Camping Pena Montanesa is een beetje duur, maar wel compleet. En in Spanje duurt de herrie op de camping tot 12 uur nachts daarna wordt het ijna onmiddelijk stil. Dit is een kwestie van wennen. If you can't beat them join them. Om de omgeving te zien is een auto welkom. En wie niet in een droge hitte wil vertoeven moet zeker niet naar de spaanse pyrineeen gaan in Aragon en Navarra.

Gereisd Met vrienden in augustus 2011

Oude romeinse nederzetting, verworden tot dorp

Jeroen
    30-1-2011

Geweldige oude sfeer, waarin je echt de oude bergdorpjes van de pyreneeen leert kennen. Het is geen salou, dus voor uitgaan ed moet je er idd niet zijn, maar echte cultuursnuivers kunnen hun lol in deze regio op. Wij komen er al heel lang en gaan er dit jaar weer heen, iets noordelijker nog de bergen in richting Bielsa (ook heel leuk btw), naar camping Los Vives. Ik begrijp eerlijk gezegd niet veel van de andere beoordeling die zeer matig was. Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat deze persoon de taal slecht sprak, want men is hier wel stug, maar als je wat moeite doet, dan komen ze los en zijn ze erg gastvrij.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2001
Ainsa scoort een 8,3 uit 10, op basis van 7 reviews