header

Sí naar Andalusië!

Met prachtige historische steden als Sevilla, Granada en Córdoba is Andalusië een paradijs voor citytrippers, zonaanbidders en cultuurliefhebbers. De ruige natuur is ideaal als je graag actief bent en op de lange stranden aan de Costa del Sol kom je helemaal tot rust. Neem daarbij de Spaanse tapas en accommodaties van hoog niveau en Andalusië is de perfecte vakantiebestemming.

Inspiratie voor Andalusië

Top-5 hotels

De perfecte uitvalsbasis in Andalusië

De mooiste steden in Andalusië!

Deze moet je bezoeken!

De leukste activiteiten

De ultieme beleving in Andalusië

Top-5 hotels in Andalusië

1. Iberostar Costa Del Sol in Estepona
1. Iberostar Costa Del Sol in Estepona

Vanuit hotel Iberostar Costa del Sol loop je direct naar het mooie, rustige strand El Saladillo. Met een beetje geluk heb je zelfs zeezicht vanuit je kamer. Iberostar is een all-inclusive-hotel en heeft alle faciliteiten die daarbij horen. Een animatieteam, een binnen- en buitenzwembad en goed eten zorgen voor een ontspannen vakantie aan de Costa del Sol.

2. Rustig gelegen: Mac Hotel Puerto Marina
2. Rustig gelegen: Mac Hotel Puerto Marina

Vlakbij het strand van Benalmádena ligt Mac Hotel Puerto Marina, een gastvrij hotel aan de Costa del Sol, met groot zwembad en volop comfortabele ligstoelen. In het hotel kun je prima eten, maar vlakbij vind je ook volop leuke restaurantjes, waar je de lokale Spaanse keuken uitgebreid kunt uitproberen.

3. RIU Nautilus: hotel aan het strand
3. RIU Nautilus: hotel aan het strand

Hotel RIU Nautilus ligt pal aan het strand van Torremolinos en op slechts zevenhonderd meter van de jachthaven Puerto Marina. De uitzichten over de kust zijn hier prachtig en het hotel heeft een groot zwembad. Binnen twintig minuten loop je naar het centrum van Torremolinos en de gezellige boulevard.

4. Mooie ligging van Hotel RIU Monica
4. Mooie ligging van Hotel RIU Monica

Van Zoover-gebruikers krijgt Hotel RIU Monica een 8,4 en dat is mede te danken aan de mooie ligging bij het strand. Het hotel is onlangs helemaal vernieuwd en de kamers zijn ruim en comfortabel. In het restaurant is het eten uitstekend. Wie graag eens ergens anders eet kan terecht in het gezellige centrum van Nerja, dat op loopafstand ligt.

5. Bij de boulevard: Hotel MS Amaragua
5. Bij de boulevard: Hotel MS Amaragua

Op nog geen honderd meter van de gezellige boulevard van Torremolinos vind je Hotel MS Amaragua. De zee is vlakbij, maar je kunt ook kiezen voor het grote zwembad van het hotel. Het hotel is rustig, de kamers zijn ruim en de medewerkers zijn erg vriendelijk. Hier breng je gegarandeerd een ontspannen vakantie door.

De leukste steden van Andalusië!

1. Benalmádena: vlakbij de Costa del Sol
1. Benalmádena: vlakbij de Costa del Sol

Benalmádena grenst aan Torremolinos en Fuengirola. De mooie stranden aan de Costa del Sol zijn een grote trekpleister van dit stadje, maar je kunt in de omgeving ook prachtig wandelen. De leuke boottochtjes vanuit de haven zijn eveneens een aanrader. Wil je een nieuwe stad ontdekken, dan zijn Torremolinos , Malaga en Fuengerola prima met de bus te bereiken.

2. Torremolinos: voor een veelzijdige vakantie
2. Torremolinos: voor een veelzijdige vakantie

De ligging van Torremolinos maakt het de perfecte uitvalsbasis voor het ontdekken van Andalusië. Dit vakantieoord aan het strand is levendig en gezellig en je kunt het prima te voert verkennen. Met de bus of de trein maak je gemakkelijk uitstapjes naar de prachtige steden Malaga, Sevilla en Granada. Op zoek naar een mooi hotel in Torremolinos? Hotel Son Don Pablo krijgt van jullie een 8,1.

3. Marbella: ideaal voor dagtrips in Andalusië
3. Marbella: ideaal voor dagtrips in Andalusië

Marbella is vooral beroemd om de grote jachten en dure auto’s, maar ook met een gewoon budget kun je je hier prima vermaken. Het oude centrum met haar smalle straatjes is gezellig en je kunt hier authentiek Spaans eten. Marbella ligt precies tussen Málaga en Gibraltar in en deze steden kun je prima bezoeken tijdens een dagtrip. Op zoek naar een mooi hotel in Marbella? Hotel El Fuerte krijgt van jullie een 8,8.

4. Nerja: mooie stranden
4. Nerja: mooie stranden

In de oostelijke uitloper van de Costa del Sol ligt Nerja. Dit plaatsje heeft mooie stranden en het Balcón de Europa, een promenade in het centrum boven op een klif in zee. Het is leuk om een auto te huren en zelf de omgeving te verkennen. Vanuit Nerja rijd je zo naar Málaga, Ronda en het UNESCO Werelderfgoed Alhambra Granada.

5. Málaga: rijke cultuur
5. Málaga: rijke cultuur

Málaga is de op één na grootste stad van Andalusië en heeft een rijke cultuur en geschiedenis. Het historische centrum is mooi gerestaureerd en heeft volop sfeervolle, smalle straatjes. Je kunt in het centrum heerlijk eten en wil je de omgeving ontdekken, dan rijd je binnen twee uur naar Granada of Sevilla. Hotel Molina Lario Gallery is een ideale uitvalsbasis om Málaga te ontdekken.

Top-5 activiteiten in Andalusië

1. Frigiliana
1. Frigiliana

Frigiliana ligt op een heuvel van vierhonderd meter hoog en is één van de best bewaarde Moorse dorpen van Andalusië. Je moet ervoor naar boven klimmen, maar de uitzichten vanaf de heuvel zijn dan ook prachtig. Frigiliana heeft een eigen waterval waar je heerlijk kunt zwemmen. Overnachten met uitzicht op bergen én op zee kan in Hotel Los Caracoles.

2. Iznájar
2. Iznájar

In het sfeervolle stadje Iznájar zijn Romeinse en Moorse overblijfselen nauw met elkaar verweven. De belangrijkste bezienswaardigheid is Iznájar Castle, een kasteel van 1200 jaar oud. Vlakbij het stadje ligt Valdearenas Beach, een klein zandstrand aan de oever van het meer Iznájar. Hier kun je zwemmen, kanoën en bootjes huren. Op zoek naar een luxe overnachting? B&B Cortijo del Sueno krijgt van jullie een 8,9.

3. Sevilla
3. Sevilla

De beste tapas, volop cultuur en prachtige architectuur vind je in Sevilla. Oude paleizen, koele parken en sfeervolle straten met gietijzeren balkonnetjes maken dit tot één van de mooiste steden van Andalusië. Op de vele pleinen kun je ook heerlijk eten. Wil je overnachten in Sevilla, dan is Hotel Murillo in het oude centrum een uitstekende keuze.

4. Granada
4. Granada

Houd je van cultuur en historie, dan is een citytrip Granada een must. Je komt hier bijzondere historische overblijfselen tegen, waaronder het indrukwekkende paleis Alhambra Granada. Granada is een Moorse koningsstad en overal zijn sporen van het Arabische verleden te vinden. Hotel Macia Plaza heeft een prima ligging voor een citytrip Granada.

5. Sierra Nevada
5. Sierra Nevada

Maar liefst 18% van Andalusië is beschermd natuurpark en Sierra Nevada National Park staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Het park heeft veertien bergtoppen die hoger zijn dan drieduizend meter en je kunt hier dan ook prachtige wandelingen maken. In de winter is dit park erg geschikt om te skiën.

• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

3.624 accommodaties in

Andalusie (Costa del Sol / de la Luz)

Reviews over accommodaties in Andalusie (Costa del Sol / de la Luz)

voor herhaling vatbaar !

henk en ria verdoold, 11-2-2018
    een geweldig hotel met goede accommodatie. Prima keuken en iedere dag heerlijk genieten van de bufetten.
    Hotel Direktie, Hotel Management, 16-2-2018

Beste henk en ria verdoold,

Allereerst willen we je bedanken dat u hebt gekozen voor een paar dagen rust in ons Hotel. Wij danken u voor deze paar minuten van uw tijd om uw ervaring te delen met andere reizigers. We zijn blij om te weten dat we aan uw verwachtingen hebben voldaan. We hopen dat je een goede thuiskomst hebt gehad.

Met vriendelijke groeten

Management Team

Best Triton ****

Prijs/kwaliteit geweldig nb gaan in 2018 weer

Cees heuving, 10-2-2018

Groot hotel super ligging,mooie kamers met inloopdouce en breed bed,goed eten

Gezellige boulevard met barretjes ,niet duur

Geen discos voor jongeren

Mooi achterland siera nevada(huurauto handig of excursies doen)

Handdoekje leggen soms iritant

Hotel Direktie, Director de Marketing, 14-2-2018

Geachte Heer Cees Heuving,

Hartelijk dank voor uw opmerkingen, we waarderen de mening van onze klanten ten zeerste en daarom zijn wij verheugd te weten dat u van uw vakantie hebt genoten. Ik zal uw opmerkingen persoonlijk vertalen naar het personeel en we hopen dat u ons opnieuw kunt bezoeken.

Tot de volgende keer!

Het Hotelmanagement

Best Sabinal ****

Wij hebben het super gehad top weekje

Annet Saarloos, 8-2-2018
    Heel vriendelijk personeel. Schoonmaak super restaurant was goed. Ligging perfect

leuke camping, veel te duur

Theo, 15-8-2017

camping met veel faciliteiten en vriendelijk personeel. Leuk zwembad en redelijke ligging ten opzichte van het strand. Enkel Spanjaarden.

Veel te duur, ik moest bijna €70 per nacht betalen voor een plekje van 50 m2. Ik werd ook nog aangeslagen voor een tentje van de kids, die nb op dezelfde plek stond. Belachelijk veel geld voor deze camping. Voor mij nooit meer

Wij gaan zeker een keer terug, heerlijke week!

Heerlijke vakantie gehad in een comfortabel huisje, 12-8-2017
    Finca El Moralego wordt geleid door Peter, samen met zijn vrouw Nice en haar zus met familie. Peter is een echte professional die niets aan het toeval over laat. Bij aanvang dacht ik even dat dit wat aan de strakke kant was maar niets is minder waar. Peter en zijn 'crew' leiden de finca met liefde en doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. In 15 jaar tijd heeft Peter er een waar paradijs van gemaakt. Voor de kinderen is het zwembad natuurlijk de grote trekpleister. Voor dagtochtjes en de middellandse zee is de finca een ideale uitvalsbasis. Het meeste is rond de 30 minuten te bereiken, voor de echte grote toeristische plaatsen als Sevilla, Granada en Cordoba ben je wel rond de twee uur onderweg. Ronda is relatief dicht bij. Kortom, wij hebben een heerlijke week op de finca gehad. Het huisje Ginoux was ruim en van alle gemakken voorzien, we voelden ons er echt thuis. De beddden sliepen stevig maar prima. Wij hebben een keer bij Peter gegeten en dat was prima. De omgeving biedt veel goede mogelijkheden om voor een eerlijke prijs goed te eten. Kortom, prima vakantieweek!
Andalusie (Costa del Sol / de la Luz) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8456 reviews