Reviews over Vélez-Málaga

Grandioos, we komen zeker terug

T.C.,
    7-6-2017

Beter dan verwacht, en wij (echtpaar 50+) zijn toch kritisch ….. maar dit is met recht een pareltje.

De oprijlaan met prachtige oleanders, de entree van het hotel en de vriendelijke ontvangst bij de receptie waren allemaal boven verwachting.

Na het openen van de kamerdeur kwamen wij in een mooi ingerichte kamer waarbij het uitzicht, via dubbele openslaande deuren, vanaf ons terras ons een glimlach gaf van oor tot oor, wat prachting.

Lekker ontbijt op het terras, in de zon of de schaduw het kan allemaal. Overal zijn leuke restaurantjes in de omgeving voor het diner maar het eigen hotel restaurant bied een keur aan hoogstaande culinaire gerechten tegen een scherpe prijs.

Mooie omgeving voor dagtochtjes met de huurauto naar o.a. de Sierra Nevada en lekker lunchen aan zee in Torres del Mar of Nerja, het is elke dag weer een feest.

’t Zwembad met ruim voldoende en erg mooie zonnebedden, en de grote badhanddoeken zijn simpel via de receptie te lenen.

Prima werkende WIFI.

Al met al een locatie om nog eens terug te komen.

Prachtige omgeving!!

Thomas,
    3-9-2014

Het hotel is gelegen in een super mooie omgeving. Het is een klein hotel en ideaal om tot rust te komen. Verder is er in de omgeving veel te doen. Je hebt hier wel een auto voor nodig. Wij komen er zeker nog eens terug.

Prachtig gelegen hotel

Bart,
    27-4-2014

Cortijo Bravo ligt prachtig op een heuvel net buiten Velez-Malaga. Omgeven door allerlei boomgaarden is het echt een plaatje. Het hotel is helemaal af, elk detail klopt. De kamers zijn romantisch ingericht en ruim.

Het ontbijt is prima, het restaurant is goed, maar in verhouding veel te duur. Zo bijzonder is het eten niet. Het personeel is vriendleijk en behulpzaam.

Enige minpuntjes:

- Het bad (van kamer 4 tenminste, ze zijn niet allemaal hetzelfde). Er is geen mogelijkheid om de douchekop op te hangen en een zeer onpraktisch douchegordijn waardoor de hele badkamer nat wordt.

- Het zwembad was nog niet in gebruik toen wij er waren (laatst april). Niet heel erg, maar het had misschien ergens vermeld mogen worden.

Prachtig landhuis met super uitzicht!

Cynthia,
    22-10-2013

Hotel Cortijo Bravo is echt een aanrader! Het hotel doet aan als landhuis en staat in een prachtige omgeving. Je kijkt zo uit over de bergen, het groene landschap en de kust in de verte.

Het hotel is de perfecte uitvalsbasis om zowel kleine steden (Torre del Mar, Nerga, Frigiliana) als grote steden (Malaga, Granada, Cordoba) zijn prima te bereiken met een auto. Deze heb je wel nodig want het hotel ligt wat afgelegen.

De kamers zijn erg sfeervol, niet erg groot maar mooi ingericht. Het ontbijt, redelijk uitgebreid, kon heerlijk buiten op het terras in de ochtendzon worden genuttigd. De gerechten die bij het diner gereserveerd worden, zijn erg groot en veel. Een aperitief en starter is al voldoende. Wel is het eten van goede kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar.

De personeel is behulpzaam, echter de medewerkers in het restaurant spreken niet erg goed Engels. De man achter de receptie is een Nederlander.

Kortom -- een heel sfeervol hotel in het prachtige landschap van Andalusië!

Als in het paradijs

Bert,
    4-8-2013

Werkelijk een sprookje. Prettig dat de toerit goed toegankelijk is. Het hotel lijkt typisch Andalusisch, maar is toch nieuw gemaakt. Daarmee veel comfort. De kamers zijn mooi ingericht, wel wat klein. Badkamer is helemaal prima. Het eten is voor lunch en diner zeer goed, met erg grote porties. Ontbijt is goed, maar vrij beperkt.

Personeel is hulpvaardig, maar spreekt slecht engels. Ze spelen wel in op behoeftes; zo kwamen er snel meer zonnebedjes en parasollen.

Conclusie: mooie plek, voor een paar dagen fantastsch, bij langer verblijf qua eten wat beperkt door kleine kaart. Maar door prima ligging en oe bereikbaarheid in het donker kun je ' s avonds ook uitwijken naar anre eetgelegenheden.