Hotel Cerro de Hijarstersterster

• Sauna
Tonen op kaart

15 reviews over Hotel Cerro de Hijar

• 9Johan Leemans01-09-2014

Prachtig uitzicht + zwembad en sauna

Mooie ligging met zicht op de ruime omgeving. Authentieke haciënda. Gemoedelijke sfeer. Uitstekende keuken. Prachtig gelegen zwembad en sauna.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 9Rita Degraeve29-08-2014

Een unieke plek, boven op de berg.

Een oase van rust, grote kamers. Nog niet alle kamers hebben airco... Heel lekker eten, mooie tuin, fantastisch uitzicht!

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 9Joan en Daniëlla27-08-2014

Prachtige ligging

Hotel Cerro de Hijar in Tolox is alleen al om haar ligging, hoog boven het dorpje Tolox op een uitgestoken rots, de moeite om er enkele dagen te verblijven. De rit naar het hotel is een belevenis, een redelijk smalle bergweg die vertrekt in het dorpje (en eigenlijk al voor het dorp) en naar boven slingert met bij momenten redelijke steile afgronden. Eenmaal boven staat er een mooi hotel met prachtig zwembad van waaruit de hele vallei inclusief het 250m lager liggend dorpje te bewonderen valt. De kamers mogen een opfrisbeurt krijgen, wij verbleven in de "juniorsuite", het sanitair is misschien voor sommigen wat oubollig maar de sfeer is authentiek en vooral Andalusisch. Het personeel is fantastisch, maar je mag geen bediening verwachten zoals in een 5-sterren hotel. Het ontbijt is volledig en gezond, maar de menu van het restaurant, waar het eten overigens zeer goed is, blijkt wat aan de duren kant. Geen nood, in het dorp beneden zijn enkele fantastische lokale restaurants.

• 9Ans17-08-2014

Heerlijk verblijf

In een adembenemend landschap ligt dit hotel dat ik al meermaals heb bezocht. De kamers zijn erg ruim, heerlijk schoon en huiselijk. Het personeel is enorm vriendelijk en staat altijd voor je klaar, welke vraag je ook hebt; ze doen hun uiterste best voor je. Eten in het restaurant van El Cerro is een feestje. Er is erg veel zorg besteed aan het heerlijke (en mooi uit ziende) eten, dat op alle diëten kan worden aangepast. Het ontbijtbuffet is afwisselend en uitgebreid. Het zwembad is niet al te groot, maar voldoet zeker in voor- en naseizoen. In de tuin is het heerlijk toeven, met wijds uitzicht op de prachtige bergen, vooral bij zonsopkomst met wat mist zijn deze adembenemend. Ditzelfde uitzicht is er vanaf de Spa (sauna/whirlpool). Er starten diverse wandelroutes vrijwel direct vanuit het hotel. Het ligt wat afgelegen, maar dat geeft ook veel rust. Prijs/kwaliteit is - zeker naar Nederlandse maatstaven - uitmuntend. Een echte aanrader!

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 9Glenn Dugardin16-08-2014

Waauw!!

Hotel Cerro de Hijar ligt zo'n 600m hoog in de Sierra de las Nieves. Het is een fantastische ontdekking met alles er op en er aan: een echte room with a view en dito zwembad, superlekker eten (chef Samuel!!) aan betaalbare prijzen. Wij waren hier oprecht welkom! We'll be back...

• 9Johan en Carine14-08-2014

Sublieme locatie in de Sierra de las Nieves

Uitstekend gelegen voor 'rustzoekers', authentiek interieur, goede prijs/kwaliteit verhouding, vriendelijk en behulpzaam personeel, fenomenale keuken, ligt hoog in de bergen (rit naar en van het hotel vraagt concentratie). Goede locatie voor wandelingen/mountainbike in bergen.

• 9Charlotte06-08-2014

Indrukwekkende ligging, heerlijk eten: aanrader!

Sinds 2010 kom ik regelmatig terug naar dit heerlijke hotel. De ligging, hoog op een berg met uitzicht tot aan de kust bij Málaga, maakt het een imposante en tevens stille plek, waar je heerlijk bij kunt komen. Het eten is absoluut heerlijk, al is het wat prijzig. Het hotel voelt als thuis zijn bij iemand: de ongedwongenheid en vriendelijkheid van de staf, af en toe even zelf wat gaan halen, maar dat maakt ook dat je niet het gevoel hebt 'op te hoeven zitten'. Voor mij is Cerro de Hijar echt even helemaal bijkomen in de ruige, pure Andalusische natuur.

Gereisd met partner in juli 2014

• 2Peter en Sandra02-06-2014

Mooie ligging; de rest is benedenmaats!

De weg er naartoe is levensgevaarlijk zodra er een tegeligger passeert (geen vangrail naast steile afgronden). Op het terras komt niemand naar je toe. Je moet op zoek naar iemand om iets te willen bestellen. Middagkeuken alleen open tussen 13.30 en 15.30. Diner tussen 20.30 en 22.00. Daartussen mag je het zelf "uitzoeke"n. Eten lekker, maar zeer aan de prijs. 9 euro voor een bord soep! 9 euro voor friet met een gebakken ei. Aan het ontbijt geen gratis eieren. Deze kosten 2 euro per stuk. Dat hebben wij nog nooit meegemaakt. Zonder te vragen worden brood en olijven neergezet en berekend; dat vinden wij praktijken die niet in een hotel van enig allure thuishoren. Aftandse oude bad/douche-kranen, smalle badkuip, smoezelig douchegordijn en beschimmelde kitranden. Deuren knellen of gaan niet helemaal open. De sofa's zien er afgeragd uit en als je erin gaat zitten, zit je bijna op de grond. slecht liggende ligbedden bij het zwembad. Zwembad mooi/ uitzicht fenomenaal! zeer ongezellig hotel

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Nico04-09-2012

Prima Hotel

Cerro de Hijar Is een heel goed hotel met bijzonder aardigge mensen in de bediening en erom heen. Een fantastisch uitzicht en wij kunnen als geen ander het hotel goed beoordelen. Ik en mijn vriendin zijn ziek geworden en ik moet zeggen wat is het heerlijk om hier ziek te zijn. Personeel wilde alles voor je doen en bleven aardig ook al vroeg je op niet Spaanse tijden om eten of midden in de nacht of je een schoonmaak kar mocht lenen wilde ze het zelfs voor je komen doen maar dat vonden we te ver gaan. Doordat we ziek waren hebben we misschien meer last gehad van de gehorigheid en de blaffende honden buiten. Alhoewel het op dit moment weer meevalt. Ja we zijn er nog en gaan donderdag naar huis. Ik ben zo blij dat we gratis wifi hebben dat verzacht nog een beetje de pijn van een vakantie die niet echt een vakantie is.

Gereisd met partner in augustus 2012

• 9Martin10-04-2012

Aaanrader!

Mooi gelegen. Vriendelijke mensen, attent, erg lekker eten. Boden bij het ontbijtbuffet aan om scrambled eggs te maken, het werd niet standaard op tafel gezet "as it would get dry". Ontbijt vanaf 9 uur (conform Spaanse gebruiken) "but if you want if earlier just say so". Had ze van te voren gemaild met de vraag of er een vergunning nodig was voor wandelingen, zoals ik in een Duitse gids had gelezen, kreeg binnen enkele uren antwoord dat ze daar nog nooit van gehoord hadden. Wandelingen in de Sierra de las Nieves zijn schitterend maar je moet er wel over onverharde weggetjes naar toe. Kamers zijn niet zeer luxe maar de bedden zijn prima. Het uitzicht, als je een kamer aan de voorkant hebt, is schitterend,

Gereisd met partner in april 2012

6 tips over Hotel Cerro de Hijar

• Peter en Sandra, 02-06-2014

Ga voor lekker, eenvoudig en betaalbaar eten, met overheerlijke hete koffie naar wegrestaurant Rio Grande aan de weg tussen Alozaina en Coín. Men is daar vriendelijk en gastvrij.

• Nico, 04-09-2012

Als je buiten het NL gaat kan het zijn dat de kinderen in Spanje nog wel vrij zijn. Houdt daar rekening mee.

• Johan en Carine, 14-08-2014

Niet alle kamers hebben (momenteel) airco = warm in de zomer !!

0 vragen over Hotel Cerro de Hijar

Hotel Cerro de Hijar info

• Aantal sterrenstersterster
    • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Eten en drinkenLunch

• Gratis wifiOp de kamer

• TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Open haard, Ventilator

• Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
    • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
    • Overige servicesConcierge, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig
    • Wellness behandelingenMassages