We hebben een aantal aanbieders voor Rute voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Rute voor je op een rij gezet:

Reviews over Rute

Mooi dorp aan de rand van natuurpark

Nico Fokker
    24-4-2010

Rute is een bergdorp gelegen aan de rand van het natuurpark " La Subetica" in de provincie Cordoba en op slechts enkele kilometers van het stuwmmeer van Iznajar Het dorp is bekend om zijn likeurstokerijen waar het beroemde Anis de Rute word vervaardigd. Enkele stokerijen zijn te bezoeken en hebben een proefruimte waar je de verschillende soorten likeur kunt proeven en kunt kopen. Even buiten het dorp bevindt zich een reservaat voor ezels Casa del Burro genoemd,de ezels die hier van een onbezorgde oude dag kunnen genieten hebben allemaal een persoonlijke sponsor meestal een bekend persoon,ook de spaanse koninklijke familie heeft er een ezel gesponserd. Binnen de gemeente Rute ontspringen twee rivieren',de Anzur en de Hoz. Vooral de bron waaruit de hoz ontspringt is de moeite van een bezoek waard. Uit een smalle kloof in een steile rotswand valt het water zo'n 60 meter omlaag en vormt zo het begin van de rivier. In het park van het dorp bevind zich het plaatselijke toeristenbureau.

Gereisd Met partner in april 2010
Rute scoort een 5,5 uit 10, op basis van 2 reviews