In het zuiden van Spanje aan de Costa de Almería vind je de badplaats ‘Kleine rotsen van de zee’, ofwel Roquetas de Mar. Het is een van de twee grote badplaatsen aan de Costa de Almería. De authentieke Spaanse sfeer en leuke bezienswaardigheden maken van Roquetas de Mar een geliefde vakantiebestemming.

Lees meer over Roquetas de Mar

We hebben een aantal aanbieders voor Roquetas de Mar voor je op een rij gezet:

vakanties Roquetas de Mar

We hebben een aantal aanbieders voor Roquetas de Mar voor je op een rij gezet:

Over Roquetas de Mar

Roquetas de Mar is een populaire badplaats met een toeristisch centrum aan de stranden van Roquetas Urbanización en Playa Serena. Behalve om de prachtige stranden, staat de stad ook bekend om het waterpretpark Mariopark en het natuurreservaat Punta Entinas, waar flamingo’s en vele andere watervogels voorkomen.

Verder vind je hier alles wat je gewend bent van de Spaanse costa’s. Kies jij voor een middagje windsurfen of ga je liever zonnen op het strand en daarna een terrasje pakken?

Weer & Klimaat Roquetas de Mar

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)16°17°18°20°22°26°29°30°28°23°20°17°
Min. temp. (℃)10°12°15°18°21°22°20°15°12°
Zonuren6h7h7h8h10h11h11h10h9h7h6h6h
Dagen regen842551024777

Reviews over Roquetas de Mar

• 8Buffy12-08-2014

Rustige plaats , ideaal voor gezinnen .

Aangename vakantie . Zeker voor herhaling vatbaar. Rust en toch wat winkelplezier .

• 9Zorg voor natuur

augustus 2014

• 4Victor Jansen18-08-2017

Niks te doen

Een twintigtal matige restaurants en een lang strand is het enige wat er in het centrum van Roquetas de Mar te doen is. De buitenstraten lijken wel sloppenwijken. Boven Roquetas de Mar liggen een zwempark, winkelcentrum en aquarium. Het zwempark is vrij duur als je na gaat hoe druk het er is en dat je naast de entree-prijs moet betalen voor de banden waarmee je de glijbanen af kan. Wel vijf echt leuke glijbanen, maar je moet lang in de rij staan. Ze verkopen er geen eten en drinken en in de zwembaden zelf kun je niets doen. Het winkelcentrum is oke maar klein. Het aquarium kost 25 eu pp en je bent er in 10 minuten doorheen.

• 3Sfeer in stad
    • 4Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7jo21-08-2014

max 7 dagen

oasis park is de moeite.

aquarium is duur voor wat je krijgt alsook het aquapark.

• 7Sfeer in stad

• 3Stranden

Gereisd in juni 2013

• 7Geert19-10-2013

Het is oke!

Uitgaansleven voor ons niet van toepassing op het uit eten en wandelingen door de winkelstraten na dan. Veel winkels en restaurants dicht. (tijd van het jaar, all inclusive, recessie, wie zal het zeggen) daardoor ook weinig sfeer. Wij zijn wel pas in Oktober geweest en daarom waarschijnlijk geen goed beeld voor als je in de zomer hier bent.

• 6Sfeer in stad
    • 6Omgeving

oktober 2013

• 8Leon, Carin11-06-2004

Hotel Hesperia-Sabinal zeeer ze moeite waard om daar een kijkje te gaan nemen. We waren midden Augustes gegaan en geen last van de vliegen gehad. Zeer rustig strand, met 1 nadeel het loopt te snel berg af ongunstig voor kleinere kinderen. Vorig jaar waren we daar en hebben dit jaar weer geboekt.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd in juni 2004

• 5Renee17-08-2013

Toeristisch en oninteressant.

Je kunt er lekker eten en naar het strand, maar verder is het een beetje oppervlakkige toeristische plek, met uitzondering van de vissershaven en het oude fort. Voor leuke winkels, verlaten rotsstrandjes en cultuur moet je echt verder rijden bv naar Almeria stad, Cabo de Gata of naar een van de dorpjes in de bergen. Huurauto is dus aan te raden!

• 6Sfeer in stad
    • 3Omgeving
    • 4Uitgaanslevenn
    • 3Cultuur

augustus 2013

• 8Fam. Vissers-Defossé23-08-2010

Rustig vakantieoord

Pretentieloos kuststadje met souvenirwinkeltjes en restaurantjes, vooral bezocht door de Spanjaarden zelf. 13 km lange wandelboulevard langsheen het strand. Hoogtepuntje is El Faro (vuurtoren) met het naastgelegen Castillo waar geregeld cultuurevenementen te beleven zijn in de vorm van een concert, tentoonstelling of een ambachtelijke braderie. De haven iets verder stelt niet zoveel voor, enkel wat restaurantjes en mag een beetje groener voor ons part. Donderdag marktdag met vooral kledij, groenten, fruit, brocanterie t.h.v. Shopping Center Gran Plaza. Die laatste is wel mooi doch relatief klein en gevuld met voornamelijk dure kledingwinkels.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

augustus 2010

• 8Sylvia01-09-2010

super

Wij zijn geweest met 6 personen in de leeftijden van 8 t/m 78 jaar. Schone stranden, mooie hotels,prachtige boulevard en terrasjes. Weinig buitenlandse toeristen wat de sfeer alleen maar ten goede komt. Je kiest ten slotte voor Spanje! Prima voor een rustige vakantie! Zon,zee, strand,eten en drinken, wat kan men meer wensen? De zee was tijdens ons verblijf wel ruig, hoge golven. Alles heel betaalbaar en makkelijk te vinden. Plaatsje is zeer uitgerekt. De haven wordt verbouwd en straalt geen charme uit op dit moment. Geen visser meer te zien, wat wel jammer is.De rest is echt op toeristen gericht vooral souvenirwinkeltjes .

augustus 2010

• 8debby_114-12-2010

Leuk dorp voor 8 dagen.

Voor ons is dit alweer een aantal jaartjes geleden. Wij waren hier in de zomer van 2002 (8 dagen) Onze zoon was toen net 3 jaar. Alles is prima verlopen. Het is een heel gezellig dorpje met winkeltjes terrasjes en vele eetgelegenheden. De zandstranden zijn groot en mooi. Destijds was Roquetas de Mar nog niet echt bekend onder de Nederlanders, toen gingen vooral de Spanjaarden zelf hier op vakantie. Een dorpje waar je voor ongeveer 8 dagen goed kunt vertoeven.

• 7Uitgaanslevenn
    • 5Cultuur