Hotel El Horcajo

Kinderhotel, Kleine hotelsWeer vandaag33°17°
Hotel El Horcajo
7,1

18 reviews over Hotel El Horcajo in het Nederlands

Het hotel met bijgebouwen oogt in eerste instantie sfeervol maar bij binnenkomst oogt het donker en oubollig. Zowel kamer, ontbijt als ook aanbod info allemaal heel basic. Mogelijk doordat we in mei waren had de warmte nog geen positief effect gehad op het gebouw. Het was er koel en vooral klam. Tweede week mei was het zwembad nog vol vuil en insecten, lag er op paden ook veel schapen keutels. Men was duidelijk nog niet op orde. We houden van het buiten leven en de natuur .....maar jammer....hadden we dat geweten....dan waren we toch liever dichter bij Ronda een hotel gereserveerd.

Prachtig gelegen maar 'vergane glorie'

Marian
22-6-2017

Het ziet er prachtig uit als je aan komt rijden. Eigenaar maakte toen wij hongerig aankwam een sandwich voor ons, lekker en erg aardig van hem. De kamer die wij hadden was erg basic, bed lag gelukkig goed. raar luchtje in de badkamer. Douchekop sloeg nergens op, water spoot alle kanten op behalve de goede. Diner was lekker, ontbijt ronduit slecht, één soort droog brood, paar verpakte droge croissantjes en koffie die je voor de helft moest aanlengen met heet water. Geen eitje, geen tomaatje. Zwembad was vies. Er dreven wel duizend insecten in, onder de grote vijgenboom lagen een heleboel vijgen te rotten met heel veel wespen en insecten er op en omheen. Ben eerst maar eens met het schepnet aan de gang gegaan omdat we toch wilden afkoelen. We kregen het gevoel van 'vergane glorie'. Jammer, want het is een prachtige plek en accomodatie. Het was wel goedkoop dus misschien kan je ook niet meer verwachten.

Zomer 2015

Lonneke
22-1-2016

Afgelopen zomer echt genoten bij El Horcajo. We hadden heerlijk weer: elke dag 30 graden met een zonnetje. Veel dagen ons vermaakt bij het zwembad. De kamer is basic maar wel leuk ingericht. De airco werkte gelukkig goed! We hadden iedere ochtend ontbijt, dat was heel fijn. Op dit plekje vind je alleen maar rust, heerlijk! Mocht je toch een keer de drukte in willen dan kunnen wij een bezoekje aan Ronda of Sevilla aanraden. Vanaf El Horcajo ben je daar zo!

Vakanties.nl

prachtige rustige plek in natuurgebied

astrid lammertsma
2-9-2011

Twee weken hebben wij mogen genieten van het prachtige Andalusie. Hotel El Horcajo heeft een centrale ligging waardoor je mooie dagtrips kunt maken en veel van de omgeving kunt zien. Afhankelijk van de behoefte kun je volop kiezen uit natuur, steden of strand. Het hotel zelf is prima, eten iets eentonig en de kamer wat karig ingericht maar als je de dingen vraagt die je nodig hebt is iedereen uiterst vriendelijk en behulpzaam. Soms lijkt de "drukte" iets teveel voor de plek. Zo vind ik het zwembad te klein als er veel gasten zijn. Gelukkig maakten wij ook momenten mee dat we het zwembadje voor ons alleen hadden, als goden in Spanje!! Eeen aanrader voor diegene die op zoek zijn naar rust, voor onze tienerzonen was het iets aan de stille kant.

Heel fijne ervaring !

Van Reeth
29-7-2011

Wij (gezin met 3 zonen van 15,12 en 10) verbleven 4 dagen in El Horcajo. De ligging is subliem ! Omringd door prachtige natuur, zo puur, ongerept en uitgestrekt. Wij zagen hier gieren, uilen, vossen, konijntjes en ontelbare vogeltjes die we nog nooit elders gezien hadden. Je hoort hier enkel natuurgeluiden. Montecorto is een heerlijk en authentiek dorpje op enkele km afstand. Wij namen deel aan een heel leuk dorpsfeest ! Unieke ervaring ! De toegangsweg tot El Horcajo vonden wij heel goed te doen. We hebben hem verschillende keren in het donker afgelegd. Het gebouw is heel authentiek en mooi. De kamers zijn in orde. De handdoeken worden dagelijks ververst. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Het zwembad is fijn en wordt onderhouden. Wij persoonlijk vonden het brood bij het ontbijt niet zo lekker. Maar dat is dan het enige minpunt. Het blijft een heel leuke en unieke ervaring ! Natuurlijk enkel geschikt voor mensen die van natuur en rust houden.

Heerlijk rustig plekje

natasha
13-10-2010

Wij hebben 15 dagen gelogeerd in El Horcajo. Prima uitvalsbasis voor excursies. Vonden het hotel niet moeilijk te vinden (bij daglicht); er staan voldoende borden langs de weg die naar het hotel wijzen. Mocht je die missen: afslag naar het hotel ligt langs de A-2300 bij kilometerpaaltje 22.

Het hotel ligt op een hele ydillische plek, rondom alleen maar bergen te zien, waar je lekker kunt wandelen. De kamer was ruim, net een appartement, maar dan zonder de (kook)faciliteiten. Wij hadden een eigen zitje buiten, dit hebben niet alle kamers. Hotel was iets groter dan wat aangegeven stond bij de reisorganisatie, maar met 24 kamers uiteraard geen last van enorme drukte, ruimte genoeg.

Eten viel wat tegen; ontbijt zag er goed uit, voldoende aanbod, maar wel elke dag hetzelfde en helaas elke dag oud brood dat alleen uit de toaster nog te eten was. Avondeten vonden we niet zo bijzonder; kok had blijkbaar erg veel moeite met doseren van zout.

Rustig en relaxt

Yvonne
22-9-2010

Een sfeervol, ietwat verouderde omgebouwde boerderij op een zeer mooie locatie in een dal. Wij hadden een 2-persoonskamer met zithoek geboekt, maar kregen een 4-6 persoonskamer: 1 x 2-persoonsbed, 2 losse bedden en 1 slaapbank voor 2, klein tafeltje verder geen stoelen o.i.d. kleine tv. Maar voor 2 personen was het prima. Ontbijt was basic (geen eieren o.i.d.), maar dit wisten wij van te voren en dus geen probleem. Diner-keuze afhankelijk van de hoeveelheid mensen die er eten (minder gasten=minder keuze). Wij hadden de recensies goed doorgelezen en het hotel was dan ook wat wij verwachtten, geen verrassingen. Basic, maar zeer sfeervol door de ligging en de koeien en varkens eromheen. Wel afgelegen, auto is een must, vanaf Ronda richting Sevilla en dan borden El Horcajo volgen, dichtsbijzijnde (weg)restaurant op ca. 15 minuten rijden. Ronda op ca. 25 minuten rijden. Personeel behulpzaam en vriendelijk, alleen Spaanstalig. Wij hebben erg genoten van deze relaxte omgeving en dito hotel.

Het is een stukje rijden van af Ronda maar de wegen zijn goed en niet druk. Het hotel ligt in een dal. Mooie omgeving waarin het hotel met zijn aparte bouw prima past. Personeel is vriendelijk en de kamers zijn goed. Het ontbijt is wel erg sober. Je kunt er op bestelling ook avondeten maar dat beviel slecht. Al met al is deze plaats wel aan te bevelen als je een rondreis maakt. Van hier uit zijn wij nog een dag naar Gibraltar geweest (prachtige weg door de bergen) hetgeen ongeveer aan reistijd 2 uur duurde zonder te 'jakkeren'.

Het hotel ligt zo'n 22 km buiten Ronda maar dit is absoluut geen bezwaar. Goede uitvalsbasis voor het bezoeken van de witte dorpen. Het ontbijt is niet erg uitgebreid maar alles is wel aanwezig (ook yoghurt). Past ook wel bij de lokatie. De kamers zagen er netjes uit, badkamers ook. In andere recensies gelezen over geluidsoverlast maar hier hebben wij gelukkig geen last van gehad (hotel zat ook niet vol dus .....). Zwembad is klein maar volstaat voor de frisse plons. Zwembad werd niet dagelijks schoongemaakt (dode beestjes in het water). Handdoekenservice voor het zwembad. Binnenhof is heerlijk om 's avonds te zitten.

OK

Christophe
11-9-2009

Mooie ligging, hotel veel karakter maar kamers en eten zo-zo

Op een half uurtje van Ronda, heel erg rustige ligging

Vakanties.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel El Horcajo in Ronda, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel El Horcajo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.