header
Andalusie (Costa del Sol / de la Luz)

Sí naar Andalusië!

Met prachtige historische steden als Sevilla, Granada en Córdoba is Andalusië een paradijs voor citytrippers, zonaanbidders en cultuurliefhebbers. De ruige natuur is ideaal als je graag actief bent en op de lange stranden aan de Costa del Sol kom je helemaal tot rust. Neem daarbij de Spaanse tapas en accommodaties van hoog niveau en Andalusië is de perfecte vakantiebestemming.

Inspiratie voor Andalusië

Top-5 hotels

De perfecte uitvalsbasis in Andalusië

• Zoover Hotel Icon
    De mooiste steden in Andalusië!

Deze moet je bezoeken!

De leukste activiteiten

De ultieme beleving in Andalusië

Top-5 hotels in Andalusië

1. Iberostar Costa Del Sol in Estepona

Vanuit hotel Iberostar Costa del Sol loop je direct naar het mooie, rustige strand El Saladillo. Met een beetje geluk heb je zelfs zeezicht vanuit je kamer. Iberostar is een all-inclusive-hotel en heeft alle faciliteiten die daarbij horen. Een animatieteam, een binnen- en buitenzwembad en goed eten zorgen voor een ontspannen vakantie aan de Costa del Sol.

2. Rustig gelegen: Mac Hotel Puerto Marina

Vlakbij het strand van Benalmádena ligt Mac Hotel Puerto Marina, een gastvrij hotel aan de Costa del Sol, met groot zwembad en volop comfortabele ligstoelen. In het hotel kun je prima eten, maar vlakbij vind je ook volop leuke restaurantjes, waar je de lokale Spaanse keuken uitgebreid kunt uitproberen.

3. RIU Nautilus: hotel aan het strand

Hotel RIU Nautilus ligt pal aan het strand van Torremolinos en op slechts zevenhonderd meter van de jachthaven Puerto Marina. De uitzichten over de kust zijn hier prachtig en het hotel heeft een groot zwembad. Binnen twintig minuten loop je naar het centrum van Torremolinos en de gezellige boulevard.

4. Mooie ligging van Hotel RIU Monica

Van Zoover-gebruikers krijgt Hotel RIU Monica een 8,4 en dat is mede te danken aan de mooie ligging bij het strand. Het hotel is onlangs helemaal vernieuwd en de kamers zijn ruim en comfortabel. In het restaurant is het eten uitstekend. Wie graag eens ergens anders eet kan terecht in het gezellige centrum van Nerja, dat op loopafstand ligt.

5. Bij de boulevard: Hotel MS Amaragua

Op nog geen honderd meter van de gezellige boulevard van Torremolinos vind je Hotel MS Amaragua. De zee is vlakbij, maar je kunt ook kiezen voor het grote zwembad van het hotel. Het hotel is rustig, de kamers zijn ruim en de medewerkers zijn erg vriendelijk. Hier breng je gegarandeerd een ontspannen vakantie door.

De leukste steden van Andalusië!

1. Benalmádena: vlakbij de Costa del Sol

Benalmádena grenst aan Torremolinos en Fuengirola. De mooie stranden aan de Costa del Sol zijn een grote trekpleister van dit stadje, maar je kunt in de omgeving ook prachtig wandelen. De leuke boottochtjes vanuit de haven zijn eveneens een aanrader. Wil je een nieuwe stad ontdekken, dan zijn Torremolinos , Malaga en Fuengerola prima met de bus te bereiken.

2. Torremolinos: voor een veelzijdige vakantie

De ligging van Torremolinos maakt het de perfecte uitvalsbasis voor het ontdekken van Andalusië. Dit vakantieoord aan het strand is levendig en gezellig en je kunt het prima te voert verkennen. Met de bus of de trein maak je gemakkelijk uitstapjes naar de prachtige steden Malaga, Sevilla en Granada. Op zoek naar een mooi hotel in Torremolinos? Hotel Son Don Pablo krijgt van jullie een 8,1.

3. Marbella: ideaal voor dagtrips in Andalusië

Marbella is vooral beroemd om de grote jachten en dure auto’s, maar ook met een gewoon budget kun je je hier prima vermaken. Het oude centrum met haar smalle straatjes is gezellig en je kunt hier authentiek Spaans eten. Marbella ligt precies tussen Málaga en Gibraltar in en deze steden kun je prima bezoeken tijdens een dagtrip. Op zoek naar een mooi hotel in Marbella? Hotel El Fuerte krijgt van jullie een 8,8.

4. Nerja: mooie stranden

In de oostelijke uitloper van de Costa del Sol ligt Nerja. Dit plaatsje heeft mooie stranden en het Balcón de Europa, een promenade in het centrum boven op een klif in zee. Het is leuk om een auto te huren en zelf de omgeving te verkennen. Vanuit Nerja rijd je zo naar Málaga, Ronda en het UNESCO Werelderfgoed Alhambra Granada.

5. Málaga: rijke cultuur

Málaga is de op één na grootste stad van Andalusië en heeft een rijke cultuur en geschiedenis. Het historische centrum is mooi gerestaureerd en heeft volop sfeervolle, smalle straatjes. Je kunt in het centrum heerlijk eten en wil je de omgeving ontdekken, dan rijd je binnen twee uur naar Granada of Sevilla. Hotel Molina Lario Gallery is een ideale uitvalsbasis om Málaga te ontdekken.

Top-5 activiteiten in Andalusië

1. Frigiliana

Frigiliana ligt op een heuvel van vierhonderd meter hoog en is één van de best bewaarde Moorse dorpen van Andalusië. Je moet ervoor naar boven klimmen, maar de uitzichten vanaf de heuvel zijn dan ook prachtig. Frigiliana heeft een eigen waterval waar je heerlijk kunt zwemmen. Overnachten met uitzicht op bergen én op zee kan in Hotel Los Caracoles.

2. Iznájar

In het sfeervolle stadje Iznájar zijn Romeinse en Moorse overblijfselen nauw met elkaar verweven. De belangrijkste bezienswaardigheid is Iznájar Castle, een kasteel van 1200 jaar oud. Vlakbij het stadje ligt Valdearenas Beach, een klein zandstrand aan de oever van het meer Iznájar. Hier kun je zwemmen, kanoën en bootjes huren. Op zoek naar een luxe overnachting? B&B Cortijo del Sueno krijgt van jullie een 8,9.

3. Sevilla

De beste tapas, volop cultuur en prachtige architectuur vind je in Sevilla. Oude paleizen, koele parken en sfeervolle straten met gietijzeren balkonnetjes maken dit tot één van de mooiste steden van Andalusië. Op de vele pleinen kun je ook heerlijk eten. Wil je overnachten in Sevilla, dan is Hotel Murillo in het oude centrum een uitstekende keuze.

4. Granada

Houd je van cultuur en historie, dan is een citytrip Granada een must. Je komt hier bijzondere historische overblijfselen tegen, waaronder het indrukwekkende paleis Alhambra Granada. Granada is een Moorse koningsstad en overal zijn sporen van het Arabische verleden te vinden. Hotel Macia Plaza heeft een prima ligging voor een citytrip Granada.

5. Sierra Nevada

Maar liefst 18% van Andalusië is beschermd natuurpark en Sierra Nevada National Park staat zelfs op de Werelderfgoedlijst van Unesco. Het park heeft veertien bergtoppen die hoger zijn dan drieduizend meter en je kunt hier dan ook prachtige wandelingen maken. In de winter is dit park erg geschikt om te skiën.

Sorteren

3.642

vakanties Andalusie (Costa del Sol / de la Luz)

Reviews over accommodaties in Andalusie (Costa del Sol / de la Luz)

Erg fijn hotel, komen zeker (weer) terug!

Ralph
    13-7-2018

Erg fijn hotel, inmiddels ons 3e verblijf.

Nette kamers, fijne bedden niet doorgezakt, balkon met zitje, badkamer met bad, elke dag schone handdoeken.

Vriendelijk en behulpzaam personeel, geen moeite met Engels.

Zwembad iets aan de kleine kant maar een 2e (verwarmd) zwembad bevind zich op het dak.

Ontbijt, Lunch en Diner zijn prima in orde, genoeg keuze, elke dag verschillend, ruim opgezet.

Ligging is midden in het gezellige centrum, bijna aan de winkelstraat, verschillende barren, kroegen en restaurants op steenworp afstand.

Boulevard is te bereiken via de gezellige trappen langs allerlei winkeltjes, of voor 50 cent via een lift.

Al met al een erg fijn hotel, waar wij zeker nog vaker terug komen.

Net en gezellig hotel!

Lisles
    11-7-2018

Het hotel heeft een ideale ligging.

Het strand ligt voor de deur, de boulevard is erg gezellig en er ligt een groot winkelcentrum op loopafstand (1/2km)!

Het hotel zelf is erg netjes en er werkt vriendelijk personeel.

Wij hadden alleen het ontbijt bij ons verblijf, en dat ontbijt was prima. Niet enorm luxe, maar wel voldoende keus (verschillende broodjes, fruit en warme gerechtjes).

Het zwembad was groter dan wij hadden gedacht en is op zn diepst 2.60meter diep!

Helaas mag je geen balspellen in het water doen en ook geen opblaasbedden (en dergelijke) in het zwembad gebruiken.

Hierdoor vinden wij het zwembad minder geschikt voor kinderen.

Wat betreft de kamer:

Onze kamer had uitzicht op de zee, prima bed en een bad. De kamer werd dagelijks uitgebreid schoongemaakt. (Als je dit niet wilt kun je natuurlijk gewoon het kaartje ophangen)

Al met al hebben wij een leuk verblijf gehad!

ligging perfect t.o.v. het centrum en strand

Mari
    10-7-2018

+: Zeer goede ervaring met dit complex

+: Ruime studios voor 2 personen

+/-: Sanitair wel verouderd maar schoon en functioneel

+: voor ons goede matrassen

+: zeer vriendelijke bediening in restaurant en terras

-: kamers wel gehorig maar onze ervaring is dat dit in heel spanje wel het geval is

+/-: animatie gaat tot 01.00uur door, met dagen erbij met behoorlijk luide muziek, voor ons was dit geen probleem echter voor anderen wellicht minder plezierig, vooral met kamer aan zwembadzijde hebben hier last van

+: elke dag schone handdoeken m.u.v. zondag

-: prijzen in cafe/terras vonden wij prijzig

+: ligging is zeer centraal, centrum vlakbij via straat met trappen, ook is centrum middels dichtbij liggende lift te bereiken (0,50 p.p.)

-: op strand bedjes €6

+: Antonio van de bedjes bij Coco Beach, attente leuke vent

+: 7 ned. zenders in HD (NPO1/2/3,RTL4/5,SBS6 + BVN)

+/-:keukeninventaris is net voldoende voor lunch, niet voor avondeten

Volgend jaar weer.

Lukas
    20-4-2018

Uitstekende camping. Vriendelijke ontvangst, receptioniste kan zich goed redden in het Engels.

Plaatsen zijn wisselend van grootte. Je mag zelf een plek uitzoeken, dus eerst even de camping over om een plaats te zoeken.

Het sanitair is uitstekend, wordt de hele dag schoongemaakt.

Afstand tot het dorp is lopend of op de fiets goed te doen. Je kunt ook via het strand naar El Torro.

E komen hier zeker weer.

Mooi rustig parkje

Eva
    26-8-2017

Mooi aangelegde tuin, genoeg privacy, je hoort bijna niks van de buren als iedereen normaal praat en de straat ook niet (alleen vuil ophalen) dus heerlijk rustig en genoeg restaurantjes en supermarktje op loopafstand. Strand ook op loop afstand, maar wel een zeer hellende weg ernaar toe.

Inhoud huisjes beperkt en inrichting een beetje ouder, maar vonden wij totaal niet erg. Er zijn in en om het parkje wel zeer veel trappen, dus niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn of rolstoelgebruikers.

Let wel op dat je echt de route beschrijving naar het huisje volgt! Het is namelijk zeer onduidelijk en kan verwarrend zijn als het druk is (wat het meestal is)

Andalusie (Costa del Sol / de la Luz) scoort een 7,9 uit 10, op basis van 8581 reviews