Vakantiehuis Cantueso

Meer vakantiehuis info

20 reviews over Vakantiehuis Cantueso

• 8VanDijk201018-08-2014

Genoten

Heerlijke plek om te verblijven. Echte aanrader. Foto's spreken boekdelen en komen overeen met de werkelijkheid. Aanrader.

Gereisd met partner in februari 2014

• 9Marja28-04-2013

Prachtige plek met fantastisch uitzicht!

Leuk spaanse huisjes in kleinschalig park. Wij hadden huisje met groot terras met uitzicht op het zwembad en het meer, prachtig! Cantueso ligt nogal afgelegen, je komt er via een smal bergweggetje. Prima uitvalsbasis voor tochten in de omgeving. In het restaurant kun je prima eten met schitterend uitzicht. Eigenaresse Nicky is bijzonder aardig en klantvriendelijk. Aanrader, we hebben het fantastisch gehad hier!

Gereisd met partner in september 2012

• 9Marianne_eijkemans02-11-2012

Hele fijne vakantie gehad

Dit is een hele prettige plek om je vakantie door te brengen: de omgeving met uitzicht is prachtig, de huisjes zien er van buiten en binnen goed uit, het verandaatje is heerlijk om in de zon te zitten. Zeer kindvriendelijk. Het huisje is goed ingericht (inclusief DVD speler (DVD's te leen bij restaurant), boeken (veel NLse en Engelse boeken te leen), prima keuken. De reisafstand naar andere bezienswaardigheden is wat verder maar wij vonden het geen probleem om wat meer afgelegen te zitten, als je niet van autorijden houdt is het niet zo'n aanrader (het is nog zo'n 20 min over een bergweggetje rijden voordat je de bewoonde wereld bereikt). Nadelen: het restaurant is maar beperkt open, het zwembad is niet verwarmd (wij waren er eind september/begin oktober en hadden goed weer (25-30 graden) maar het zwembad was toch wel erg fris. Een aanrader voor iedereen die van rust houdt met een goed uitzicht!

Gereisd met jonge kinderen in september 2012

• 8A.29-05-2012

Prachtig uitzicht

Cantueso is een mooi kleinschalig appartementencomplex. Mooie groene omgeving. Prachtig uitzicht op stuwmeer (en zee in de verte). Appartementen zijn prima. Mooi zwembad. Geweldig restaurant op complex. Niet zo geschikt als uitvalsbasis. Slingerweggetje omhoog vanaf stuwmeer, waardoor alles vrij ver weg is. Beheerder is niet altijd aanwezig (wat onhandig is als bijvoorbeeld de gasfles om te koken leeg is).

Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

• 7Hogeboom01-04-2012

mooi uitzicht

wij waren hier ,van 17 tot 31 maart 2012 het huisje ,is steenkoud ,te verwarmen met de erco ,kaartjes voor deze moeten in de stroom meter,maar is niet voldoende ,dus haardhoud kopen kosten € 5 per kratje. je zit hoog op de berg,en vangt veel koude wind terwijl het aan de kust heerlijk weer is,ga je dan maar daar heen ook is er niemand ,voor 12 uur (erg lastig ,als je een nieuw stroom kaartje moet kopen of wc papier . je kan er ook niet goed ,koken ,met een klein pitje ,en een grote pit de TV heeft maar 4 bbc zenders of spaanse,GEEN BVNederland te ontvangen

Gereisd met partner in maart 2012

• 9Janine24-10-2011

Paradijsje in Andalusie

Via Internet vonden we Cantueso. Wat een geluk! We troffen een zeer schoon, mooi en compleet huisje aan. Prachtig uitzicht, fijn zwembad, goede service. We komen zeker een keer terug. Het eten in het restaurant vonden we niet altijd erg Spaans (Britse slag?) en duurder dan in de Spaanse restaurantjes, maar het was lekker en ook gemakkelijk. De babyfoon haalde het tot en met het terras. Dat was precies waar we op hoopten. Veel stellen met kinderen aanwezig. Goede voorzieningen voor baby's en kinderen. Echt een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2011

• 8Norbert20-10-2011

Geweldig leuke locatie in prachtige omgeving

El cantueso is een mini dorrpje in een parktuin met overvloedig bloeiende bloemen en een prachtig uitzicht op meer en bergen. De huisjes zijn sober ingericht, maar voorzien van alles wat je nodig hebt op vakantie. De eigenaresse Nicky en haar staf zijn vriendelijk en behulpzaam. Ondanks dat het zwembad niet verwarmd is kun je hier tot in oktober goed gebruik van maken. In de omgeving van Periana liggen grote steden zoals Sevilla, Granada en Cordoba die een bezoek absoluut waard zijn. Binnen een uur rijden kun je genieten van de stille stranden of de ruige Sierra Nevada. In de directe omgeving kun je mooie wandel of autotochten maken of eeuwenoude dorpjes bezoeken. Zelfs de shopfanaten kunnen hun hart ophalen in de megamall met Eroski Grande Mercado. Als het weer dan ook nog eens meewerkt met dik twee weken zon en 25 graden mogen we zeker spreken van een super vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in september 2011

• 10Mark27-07-2011

Geweldige plek met fantastisch uitzicht

Schone en goed onderhouden huisjes met veel privacy, genoeg ruimte, authentieke inrichting, prima keuken met alle benodigdheden, airco, stevige bedden, meer dan genoeg kastruimte en een heerlijk overdekt terras met het mooiste uitzicht dat we ooit hadden. Het zwembad is koel, schoon en heeft genoeg parasols en ligbedden. Voor de kinderen zijn er vooral Nederlandse kinderen, een kleine midgetgolfbaan, tafelvoetbal, tafeltennis, drie schommels en een huisje vol met speelgoed en spelletjes. Eigenaar Nicky is alleen op de achtergrond aanwezig en zeer vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant is prijzig maar goed.

We hebben hier 3 heerlijke weken gehad.

Wat ligging betreft: vanuit Cantueso is Nerja 30 minuten rijden, Malaga en Antequera 45 minuten, Marbella een uur, Granada 5 kwartier, Cordoba minder dan 2 uur en Sevilla 2,5 uur.

Als je er bent, huur dan ook een bootje, surfplank of kayak of het meer van Vinuela bij Ferran van de Escuela de Vela naast het hotel Vinuela.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 10Grootscholten20-06-2011

Ik wil hier wonen!

Wat een fantastische plek is dit! Een warm welkom, lekker rustig, prachtig uitzicht en een mooie accomodatie. We hebben hier geweldig genoten. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt in het zwembad, speeltuin en met het vele speelgoed dat aanwezig is. Ons huisje had een hek om het terras en traphekjes. Ook werd er voor plastic borden, bekers en bestek gezorgd. En het eten in het restaurant was erg lekker. Onze babyfoon redde het net, en anders kan je het eten gewoon afhalen! Een nadeel kan zijn dat je wat langer moet rijden om ergens te komen. Wij komen hier zeker nog een keer terug!

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

• 6almaphi10-09-2010

wat een uitzicht en rust

Spanje zoals je het wil ervaren. Rust stilte en een allesoverweldigende natuur. Het uitzicht is schitterend. Wij hadden de pech dat het huisje een wat dooordringende geur had (houten plafond pas behandelt; vocht) We hadden het eerste huisje rechts vanaf het resto. We hadden geen uitzicht vanaf ons terras, het buitenmeubilair was goed voor een half uurtje, het terras gewoon te klein en de keukenspullen dik onvoldoende. Het badkamerraam viel uit zijn hengsels; vochtplekken in het huis en de bedden waren zeker niet kwalitatief superieur. Onze deur had een flink gat onderaan (rot) en wat als het wat minder goed weer zou zijn. Dan wil ik niet de hele dag in zo'n donker huisje zitten. De laatste dag verhuisden we naar het middelste huis aan het zwembad(dat maar net genoeg is voor alle bungalows) en dat was een serieuze verbetering. Dit huis was een stuk frisser. De eigenaresse is fantastisch, niks teveel gevraagd alles moet mogelijk zijn . Een Engelse engel in Spanje. fck karakters op

Nicky at Cantueso, Director, 20-02-2011

We lazen zojuist uw reactie onder ´Alpamphi`en willen daarover graag het volgende kwijt. We luisteren naar al onze gasten en hebben inmiddels al heel wat veranderd naar aanleiding van opmerkingen op onze vragenlijsten. Zo is het huisje in kwestie afgelopen winter gereviseerd en heeft nu een nieuwe slaapkamer met tweepersoonsbedden in plaats van slaapbanken. Ook de keuken is vernieuwd en het terras is uitgebreid met daar omheen een muur. Er is zelfs een nieuwe voordeur! Het is misschien interessant te weten dat de volgende reactie van een gezin is dat in hetzelfde huis verbleef. Alle huisjes hebben nu ook airconditioning. Wij verwijzen u graag naar onze website voor recente foto´s en een nieuwe video

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

Vakantiehuis Cantueso info