We hebben een aantal aanbieders voor Orgiva voor je op een rij gezet:

Reviews over Orgiva

Levendig plaatsje

Menno en Lidy
    20-6-2012

Orgiva is een gezellig plaatsje zonder echte uitschieters. Op cultureel gebied is er niet veel te beleven. Wel is er op donderdagen een uitgebreide en drukbezochte markt, waar o.a. heerlijke verse groenten en fruit uit de omgeving, maar ook kleding en huishoudelijke artikelen worden verkocht. Er is een goed aanbod van terasjes en restaurants. Opvallend is het grote aantal hippies. De mensen zijn in meerderheid erg prettig in de omgang.

Gereisd Met partner in Thu May 31 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

leuk bergstadje

Arija
    18-11-2011

We kwamen door Orgiva onderweg van de kust naar de hooggelegen dorpen van de Alpujarras. Prachtige bergwegen, vergezichten, en in een groen dal ligt dan Orgiva, een middelgroot leuk bergstadje. Leuk voor een lunchstop of een terras.

Gereisd Met partner in Sat Oct 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuke tussenstop

Jacqueline!
    22-9-2010

Wij hebben hier een tussenstop gemaakt toen we van het vliegveld van Málaga naar onze eerste acommodatie in de Sierra Nevada reden.

Voor wat wij van Orgiva hebben gezien, is het een typisch Spaans dorpje waar op de terrasjes vrijwel alleen Spaans wordt gesproken; door het personeel althans, want wij troffen er ook inwoners van Nederlandse en Duitse afkomst.

Of het een ideale plek is voor een lang verblijf kunnen we niet beoordelen, maar om even iets (liefst Spaans) te eten en te drinken is het een leuke plaats!

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2010

Gezellig dorp in de prachtige Alpujarras

Linda
    18-9-2008

Orgiva is een gezellig dorp waar behalve Spanjaarden en een behoorlijk aantal Engelsen ook een veel hippies wonen. Het is bijzonder om te zien hoe dit allemaal verdraagzaam samen gaat: bezoek de markt op donderdag, dan wordt het duidelijk. Er zijn voldoende bars en restaurants waar je voor een zeer schappelijke prijs prima Spaans kunt eten. De aantrekkingskracht van Orgiva is dat het een dorp is met alle benodigde voorzieningen dat aan de voet ligt van het magistrale Alpujarra-gebied. Prachtige bergen, idyllische dorpen als Pampaneira, Bubion en Capileira, het 'hamdorp' Trevelez en een overvloed aan natuurschoon liggen binnen handbereik. Bovendien is een dagtrip naar Granada zeer goed mogelijk. En als het mooi weer is ligt het strand van Salobrena ook niet te ver weg. Niet voor liefhebbers van massatoerisme, wel voor natuurliefhebbers, wandelaars en rustzoekers. Zeker een aanrader!

Gereisd Met vrienden in september 2008
Orgiva scoort een 7,1 uit 10, op basis van 19 reviews