We hebben een aantal aanbieders voor Níjar voor je op een rij gezet:

Reviews over Níjar

pottenbakkersdorp in de Sierra de Alhamilla

Conny
    1-2-2013

Nijar is een leuk wit dorp op de flanken van de Sierra de Alhamilla. Het is bekend els pottenbakkersdorp en je vindt dan ook veel winkeltjes vol met allerlei potten en schaaltjes en nog veel meer. In het centrum vind je de mooie kerk, een museum en boven het dorp de Atalaya toren waar je met een korte klim bent. Vanaf de toren kijk je uit over het dorp, de kust en de bergen van de Sierra de Alhamilla.

Gereisd Met partner in januari 2013

Nijar prima uitvalsbasis Cabo de Gata (SP)

vercammen
    26-7-2009

Nijar is een klein wit dorpje, gelegen naast de autosnelweg (niet hoorbaar!), in een vallei die eindigt bij het Huebro (met zwemplaats in het waterbassin onder de kerk). Nijar is hot, maar een prima basis om de natuur en de prachtige stranden te ontdekken. Alles ligt binnen 20 min autorijden. Cabo de Gata is prachtig qua stranden (tot 1/8 quasi verlaten!) met veel Blauwe Vlag beaches (google naar blueflag dot org). Wij logeerden in een huisje van het nederlandse verhuurkantoor taha. (finca met eigenaar iets verder + prachtige natuurlijke zwemvijver + paarden/ezels). Nijar heeft diverse restaurants, waarvan 2 op het kerkplein (tapa's !). In het dorp veel winkels, waaronder 1 designwinkel. Supermarkt in het naburige dorp hermosa, maar wel veel winkeltjes en apotheek etc in Nijar zelf. Je mag geen angst hebben om met een wagen in nauwe straatjes te laveren ! Maar dat went.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2009
Níjar scoort een 7,4 uit 10, op basis van 5 reviews