Hotel Riu Monica

173 reviews over Hotel Riu Monica in het Nederlands

Nooit meer

H.Bouwman
26-9-2018

Het plaatsje Nerja is heel gezellig, het hotel Riu is een ander verhaal het is vooral voor 75+ , als je binnen komt wordt er een glas champagne in je handen gedrukt en verder moet je maar uitzoeken waar je kamer is, eenmaal je kamer gevonden na vragen ziet deze er netjes uit.

dan kan je nog wat eten want wij kwamen laat aan, kan je beter niet doen het is een koud buffet wat er staat maar het brood is naar ons idee 2 dagen oud je kan iemand z'n hersens mee ingooien, van de 8 dagen hebben we 7 dagen oud brood gehad, als je een gekookt eitje wil (8 min) niet doen want ik denk dat het 10 min gekookt is (hard en droog).

Ontbijt, alle dagen hetzelfde, alles hard en droog en uiteindelijk maar buiten het hotel gaan eten.

Vroeg je bed uit en handoeken op de stoelen gaan leggen mag natuurlijk niet maar hele hordes komen eraan en ze doen er niets aan, iets lekkers uit de mini bar! helaas deze is leeg.

Zeker geen 4* en niet Riu waardig

Ga ernaar toe

Dirk
6-8-2018

Fantastisch hotel. 18 + is een verademing. Hadden de penthouse. Voetbal spelen op je terras. Vriendelijk personeel. Ik ga terug!!!!

Nieuw, mooi en rustig hotel

Guy De Backer
22-4-2018

Voor de derde maal in een "Riu" hotel. Omdat in de vorige twee Riu's (riu palace en riu arecas, beide in Tenerife) het eten uitstekend was hebben we terug voor een Riu gekozen. Wij gebruiken een hotel vooral als een plaats om te overnachten en om lekker te eten. Huur een auto en trek het binnenland in, je kunt er prachtige wandelingen maken. Het hotel is volledig vernieuwd, dus alles is perfect in orde. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Overal zeer netjes en dicht bij het mooie centrum met autovrije straten. Addults only, dus overal een zeer rustige en kalme sfeer. Persoonlijk erger ik mij aan de muzak (geen schrijffout) aan het zwembad, is voor niets nodig. Voor ambiance en animatie moet je hier echt niet zijn. Maar om heerlijk en rustig te ontspannen is dit het perfecte hotel. De televisie van de nabijgelegen kamer kon je wel horen wat niet altijd leuk is. (het max. geluid van de televisie is wel beperkt, maar toch kon je hem nog horen) Elke avond was er een optreden in de bar. Gezien dat er telkens veel volk zat, maar niet aan ons besteed. Vooral een ouder publiek, Engelsen en Duitsers. Hier en daar een Nederlander en een Belg.

Het restaurant was wel luidruchtig en je zit echt in elkaars bord te kijken. In het vorige Riu waar we waren hebben ze dat opgelost met doorzichtige schermen te plaatsen zodat je wel wat afgescheiden zat, maar toch geen benauwd gevoel had.

Het eten, moeilijk geval. Hebben we lekker gegeten, ja. Er was elke dag wel iets dat ok was. Veel vers fruit en het dessert buffet was ok. Maar de rest? Wat dit Riu waardig, totaal niet. Je kon aan bijna alles merken dat men voor minderwaardige producten koos. Broodbeleg, salami, worst, ham, je kon de kleur en smaakstoffen al meters afstand zien en ruiken. Elke dag was er een variatie op kip, meestal droog en taai. Heel veel gepaneerde en gefrituurde gerechten. Pangasius, tilapia, (beide gekweekte antibiotica vissoorten uit Azië), koolvis smaakloos maar goedkoop, enz. Dit terwijl we vlak aan de middellands zee zaten met een rijkdom aan lekkere vis. Bijna elke dag ofwel biefstukjes, of varkenslapjes. Steeds taai en smaakloos. Koekjes bij het ijs, meer niet dan wel.

Riu's zitten in de duurdere klasse van de vier sterren hotels. Je betaald al snel 100 tot 200 euro per persoon meer dan in het gemiddelde vier sterren hotel. Je mag dan ook verwachten dat je prijs/kwaliteit krijgt, Riu waardig en dit was hier echt niet het geval. Zijn wij dan moeilijke mensen op gebied van eten? Totaal niet maar als je een meerprijs betaald voor de Riu kwaliteit en je krijgt die niet dan voelen we ons bij de neus genomen. Om deze reden kunnen we Riu Monica niet aanraden. Wil je graag naar Nerja gaan, kies dan voor een iets goedkoper vier sterren hotel waar het eten waarschijnlijk op het zelfde niveau ligt, maar waar je dan wel enkele honderden euro's (twee personen) minder moet betalen.

Preisdaler

We hebben een fantastische week gehad, met mooi we

Jolanda Konings
1-3-2018

Het hotel, het eten het plaatsje Nerja is super!!!

Super fijn hotel!

Corry
28-2-2018

Het eten en de service zijn heel goed! Op loopafstand van het centrum.

Ligt aan zee en een heerlijk zwembad!

de service en de vriendelijkheid het eten was goed en de ligging van het hotel was goed stadje was maar 10 minuten lopen wat vooral goed was is de formule adult only enig min puntje was dat je heel vroeg naar het zwembad moes om een plekje te bemachtigen maar strand was over steken van de boulevard

Zware tegenvaller

Marcel
21-12-2017

Nerja zelf is fantastisch, maar Riu Monica is totaal sfeerloos.

Plus: de ligging aan het strand en dicht bij het gezellige centrum, de kamers zijn mooi, ruim, modern met zij-zicht.

Maar.....

Er heerst to-taal geen sfeer!! Koude inrichting, ongezellig, geen mensen bij de avond optredens, ongezellige eetzaal en heeeeeel veeeeeeeel bejaarden, jaja ook in augustus! Rolstoelen, rollators enz.. om 22.30 uur allemaal naar bed!!

Bij het zwembad alle bedjes tegen elkaar aan onder een soort carport ipv paracol.

Het zwembadwater steenkoud!

Dus.. wilt u een ongezellig, sfeerloos hotel? Doen!!

Top !

H.arnoldus
25-10-2017

Mooie moderne kamers , perfect personeel super ligging en een super vers buffet voor ons zeker om terug te gaan

Ik vond het hotel prima

Nerja- ganger hoogseizoen 2017
23-10-2017

het hotel is prima, vriendelijk personeel, eten prima, ik ben ook niet voor de grote eetzalen, maar je kunt ook prima eten, na reservering, in het kleinere restaurant en dat is intiem en knus / ik vond enkel Nerja zelf veel te druk in juli / hotel mankeert niks aan, mensen zijn super behulpzaam en vriendelijk

Hoogbejaard

Jolanda
13-10-2017

Als je 80+ bent is het Top!!

Anders vooral wegblijven.

Nerja zelf is fantastisch.

Preisdaler

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Monica in Nerja, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Monica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.