Vakantiepark Casas Montejaque

42 reviews over Vakantiepark Casas Montejaque

• 2019
    4Geraldine10-08-2019

Absoluut geen aanrader!

De appartementen liggen verspreid in het dorp. Het zwembad bevindt zich bij de receptie en ziet er goed uit. Wij hadden een appartement in de hoofdstraat en de eerste twee dagen was dat prima, alhoewel het balkon van nog geen meter breed niet echt gezellig was. Na twee dagen begon het jaarlijks feest van het dorp. Het leek gezellig, maar we wisten niet dat het anderhalve week zou duren, met keiharde muziek tot een uur of vier. We houden best van een feestje, maar dit duurde te lang. Slapen was er haast niet meer bij. Dit appartement mag niet verhuurd worden tijdens de feesten!! De beheerder/eigenaar leek het allemaal vrij normaal te vinden. Jammer!! Nog een tip. Twee weken is te lang. De afstanden naar de bezienswaardigheden zijn te lang. Je doet hier anderhalf uur over 60 km!!

• 1Activiteiten
    • 6Eetgelegenheden
    • 2Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7Ingrid24-07-2019

Prima

Klein rustig wit pittoresk dorpje gelegen op een berg. De foto laat alleen de appartementen rondom het zwembad zien. Wij zaten hoger op de berg (huisje el cenador) konden daar niet met de auto bijkomen vanwege de nauwe straatjes. Het huis zelf vind ik ruim en typische spaans ingericht. De 2 slaapkamers hadden een eigen badkamer. We hadden een patio met een citroenboom en een dakterras met 4 ligbedden. We hebben geen handdoekwissel gehad. We hebben gebruik gemaakt van de wasmachine in de schuur waar we ook de badlakens mee uitwasten. Ik vind het fantastisch, mijn partner vond het dorp saai en het huisje te ver van het zwembad (5 min lopen) ivm koud drinken of eten pakken. Klopt, maar er is geen dag geweest dat we de hele dag aan het zwembad hebben gelegen. Daarvoor kom je niet naar deze streek. Op het pleintje kan je bij Antonio goedkoop (4p 22 euro) tapas eten en binnen 2 uur rijden is er genoeg te zien.

• 8Activiteiten
    • 8Eetgelegenheden
    • 8Onderkomen

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    5Deniece02-10-2018

Klantonvriendelijkheid

Hele mooie plek, maar helaas slechte ervaring ter plekke. Eerste nacht kregen we een appartement toegewezen waar we niet heel blij van werden. Aan een doorlopende weg, boven restaurants. Erg onrustig. Gelukkig konden we daarna verhuizen naar een prachtig appartement aan de rand van het dorp. Wel met de opmerking dat we na een week weer moesten verhuizen. Dan zouden we van appartement 1 naar 3 verhuizen. De avond voor deze verhuizing kregen we bericht van Isabel dat de verhuizing naar appartement 3 niet door kon gaan. We moesten onze koffers inpakken en zouden pas eind van de ochtend horen waar we geen konden verhuizen. Kinderen overstuur, omdat ze de vriendjes die ze hadden gemaakt moesten achterlaten. Wij boos, omdat onze afspraak niet werd nagekomen. Erg vervelend allemaal. Na contact met touroperator konden we verhuizen naar appartement 4, maar wel een boze eigenaar. Om de behandeling ter plekke zou ik nooit terug gaan.

• 4Activiteiten
    • 7Eetgelegenheden
    • 6Onderkomen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 7Fam. Jansen01-07-2018

Een gezellig plekje in the-middle-of-nowhere.

Een gezellig plekje in the-middle-of-nowhere. De omgeving is prachtig, voor bezienswaardigheden ga je naar Ronda of cueva de la pileta. Voor grote steden zit je zo 2 uur in de auto. En ook voor boodschappen ga je naar benaojan of Ronda, want de kleinere winkeltjes laten te wensen over. De eigenaar is een aardige oudere man die alles met zijn zoon onderhoudt. Ze doen hun best maar niet alles is even fris. Huisje 5 heeft schimmel in de badkamer en een smoezelige bank met een smoezelig kleedje erover. De bedden zijn hard (het is waar je van houdt) en echt lekker zitten is er niet bij. In montejaque leven een aantal zwerfkatten, waarvan eentje huisje 5 heeft geadopteerd. Door de vorige bezoekers werd hij gevoerd, en wat kun je anders dan dat ook doen? Altijd in de avond komt Carlos een maaltje halen en een aai waarna hij weer op pad gaat. Verder ziet het er heerlijk uit, en als je geen last hebt van smetvrees is het heerlijk vertoeven.

• 6Activiteiten
    • 5Eetgelegenheden
    • 7Onderkomen

Gereisd met partner in juni 2018

• Oude reviews

8Katinka21-08-2017

Mooie locatie

Prachtig gelegen dorpje tussen de bergen. Er is veel te doen in de omgeving: mooie bergdorpjes en prachtige bergwandelingen bij Grazalema. Wat je wel moet weten is dat niet alle appartementen in het complex zoals op de prachtige foto liggen, maar ook verspreid in het dorp. De meeste mensen uit die andere appartementen komen wel zwemmen bij dat zwembad waardoor het wel druk en lawaaierig was 's middags. Maar wij zaten er wel midden hoogseizoen dus dan kan je wel wat drukte verwachten. Pleintje van Montejaque heeft leuk tapasrestaurantje, daar eet je voor een appel en een ei. Casitas is ook leuk en prima om te eten, maar iets prijziger.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7voogds18-09-2016

Fantastisch maar dan wel voor 1 weekje

Prima weekje vakantie gehad in Casas de Montejaque. Schitterende omgeving waar een auto een absolute must is. Huisje prima, schoon en goed onderhouden. Medewerker van verhuur was zeer hulpvaardig met alle vragen. Casas de Montejaque is een aanrader maar langer dan een week zou vervelend worden vanwege de grote afstemden die gereden moeten worden naar bezienswaardigheden.Dorpje is erg hecht maar mensen zijn zeer vriendelijk. We hebben geen schoonmaak gezien nekle de handdoeken zijn in 1 week 1x gewisseld. Let op, geen accommodatie voor kinderen.

Gereisd met partner in september 2016

• 8Johan12-09-2016

Prachtige locatie, bijzondere ervaring

Een klein wit Andalusisch dorpje, behoorlijk hoog in de bergen, omgeven door ruige rotspieken in een schitterend, ongerept landschap. Een perfect startpunt voor een heerlijke en bijzonder vakantie vol mooie uitstapjes (let op: over een afstand van 40 kilometer doe je zo een uur). Wandelen én autorijden.Pittoreske dorpjes en stadjes (echt!). Heerlijk en spotgoedkoop eten en drinken. Het levenstempo een paar schakeltjes teruggeschroefd. Maar hou wel rekening met de beperkingen. Niet geschikt voor (kleine) kinderen en mensen die slecht ter been zijn (veel steile klimpartijen) én je moet tegen een beetje lawaai kunnen; de dorpelingen en hun kinderen vertoeven tot zeer laat in de avond op straat en daar praten ze veel en hard. Heet kan het er ook worden; de siësta wordt hier in nog ere gehouden, pas tegen de avond leven de dorpen weer op. Accommodatie: als je ervan houdt rustiek, zo niet dan eerder oubollig. Schoonmaak en verversen handdoeken en lakens laat helaas te wensen over.

Gereisd met partner in augustus 2016

• 2Jacqueline27-08-2016

Een vakantie die we snel willen vergeten!

Wij hadden een landelijk huisje geboekt voor twee weken bij het zwembad. Zonder blikken of blozen werden we met ons gezin boven een kroeg geplaatst. Wij hebben van de twee weken misschien drie nachten kunnen slapen. We hadden niet een beetje geluidsoverlast. Wij konden in ons appartement elkaar niet meer verstaan en moesten onze stemmen verheffen om tegen elkaar te praten (24 u). Mijn jongste zoontje van vijf, riep 's nachts om hulp. De muziek die van drie kanten kwam vanuit het dorp overstemde zijn gegil en hij raakte helemaal in paniek, omdat wij hem niet hoorde. Ik heb twee filmpjes op youtube gezet. Zoek op 'geluidsoverlast Montejaque', zet de computer op volle volume en dan nog was het in werkelijkheid vele malen erger. Ander appartement konden we niet krijgen. We waren blij dat we naar huis konden en daar heb je dan een heel jaar hard voor gewerkt. De eigenaresse van het complex zei telkens dat dit het probleem van het dorp was. Mijn inziens hadden ze dit nooit mogen verhuren.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 2arjan14-08-2016

Slechter dan dit wordt het niet

Wat vreselijk, geboekt via touroperator, en dan verwacht je een rustige en redelijke unieke locatie. Helaas viel dit erg tegen. Er was deze weken net een 'cultureel' festival gaande in het dorp. Ons appartement, en dat van andere gasten, lag middenin het dorp, niet op het mooie plaatje bij het zwembad. En dat betekent anderhalve week tot 6 uur 's ochtends feest, geschreeuw, een groot podium met versterkte muziek. Je rust nog meer uit in een tentje midden op Lowlands. Helaas vond de eigenaresse dat we niet moesten zeuren, en tot nu toe houdt touroperator de boot af. Terwijl dit nergens vermeld stond, dan had je nog een keuze. Ook is er maar 1 zwembad beschikbaar, waar op de site van touroperator staat dat er 3 zwembaden zijn.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 6Tina18-06-2016

Mooie plek voor doorreis

Casas de Montejaque is een prachtig plekje.Bij binnenkomst goed ontvangen..maar daarna zwakt de vriendelijkheid af...op ons dagje rust bij het zwembad kwamen er steeds mensen door het poortje kijken hoe de tuin en appartementen eruit zagen. Volgens de eigenaar was het open voor publiek.! Tevens maar 1x per week schone handdoeken.Eigenaresse stond 1x zomaar in onze slaapkamer om plantjes water te geven. Vermeldde dit niet even terwijl ze zag dat we bij het zwembad lagen!

Gereisd met partner in mei 2016

Vakantiepark Casas Montejaque info