Hotel La Almunia del Valle

Kleine hotelsWeer vandaag27°10°
Hotel La Almunia del Valle
9,1

We hebben een aantal aanbieders voor La Almunia del Valle voor je op een rij gezet:

19 reviews over Hotel La Almunia del Valle in het Nederlands

Superplek

RZ
14-12-2015

De rit via het smalle, steile bergweggetje is veelbelovend: de ligging van La Almunia del Valle met een prachtig uitzicht op de vallei en de Sierra Nevada-toppen is dan ook onovertroffen. Dat geldt evenzeer voor het gastheerschap van de eigenaren Manuel en Patricia. Onze ruime kamer (met dito badkamer en terras) was met persoonlijke aandacht ingericht en aangekleed. En gelukkig voorzien van een goed werkende verwarming (we hadden nachtvorst). Omdat wij de ochtend na aankomst al vroeg bij het Alhambra moesten zijn, werd het zeer uitgebreide ontbijtbuffet speciaal voor ons ook extra vroeg uitgestald. Het dorpje Monachil is inderdaad een dooie boel (november is natuurlijk het laagste laagseizoen). Het Alhambra ligt op slechts 20 minuten autorijden, het dichtstbijzijnde skiresort op een goed half uur.

Gereisd met partner in november 2015

Prachtig hotel, met schitterende ligging met uitzicht over de Sierra Nevada. Kamers prima in orde. Airco aanwezig. Wat we wel jammer vonden was dat de mini-bar precies bijgevuld werd met 1 watertje / 1 pakje sap pp. en niet onbeperkt zoals wel vermeld stond. Persoonlijk vinden wij dit meer geschikt als hotel om 1-2 nachtjes te blijven omdat het erg afgelegen ligt, dat is ook wel de charme. In het dorpje Monachil is niets te doen, uitgestorven. Het dichtbij gelegen Alhambra in Granada (op +- 30 min rijden) is werkelijk prachtig.

Gereisd met partner in Sat Aug 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Great!

Kletteke
10-11-2013

Een heerlijk rustige plaats met goede verzorging.

Gereisd met vrienden in januari 2013

Prachtig

Ellen
14-5-2013

Zeer fijn, kleinschalig hotel met een prachtig uitzicht op de Sierra Nevada Vriendelijk personeel. De kamers zijn ruim, schoon en van alle gemakken voorzien.

Gereisd met partner in mei 2013

Mooiste hotel van onze rondreis door Andalusie

joris-jopie
17-9-2012

Dit is echt een prachtig hotel op een bijzondere plek waardoor je uitzicht hebt over het hele dal en de bergen van de Sierra Nevada zelf. Alles is tot in de puntjes verzorgd en de kamers zijn prachtig en erg luxe (badjassen in de badkamer) Zwembad is eveneens prachtig en het uitzicht vanuit het zwembad dus ook. De eigenaars zijn erg gastvrij en geven je meteen een rondleiding door het pand dat vroeger een landhuis was. Je kunt er elke avond een heerlijk 5 gangen diner eten wat wel 35 euro pp kost maar dus wel de moeite waard is. Als je besluit in het dorp te gaan eten doe dat dan niet bij La Cantina want dat is verreweg het slechtste restaurant waar we in jaren geweest zijn. Verder is de weg naar het hotel redelijk stijl en smal maar dat is dan ook echt de enige opmerking die we erover hebben.

Gereisd met partner in Sat Sep 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldig hotel en gastvrije ontvangst. Ligt aan een heel smalle steile weg.Naar het dorp lopen (vooral terug) is een hele klus. Het personeel is heel gastvrij en vriendelijk. Je wordt persoonlijk door Patricia en Manuel begroet en rondgeleid. De kamers zijn heel mooi met terras.De kamers zijn schoon en worden goed bijgehouden.Alles is voorhanden in de badkamer van tandenborstel tot hielpleister aan toe! Het eten is fantastisch en wordt met dagverse producten gekookt. Er is geen a la carte maar een vast menu. De prijs is aan de hoge kant maar dan heb je ook een geweldig verblijf! Prijs/kwaliteit verhouding klopt.

Gereisd met partner in juni 2012

hotel igt op een heuvel buiten de bewoonde wereld, met een zeer goede persoonlijke service. tips over waar je heen wilt maar ook over de volgende stad waar je heen gaat. s'morgens opgeven of je blijft eten en je krijgt een heerlijk 5 gangen diner s'avonds. mooie kamers met mooi uit zicht. een echte aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2011

Zalig verblijf

Sarah
8-8-2011

Zeer mooi hotel. Wel gelegen hoog in de bergen. Auto heeft het lastig om boven te geraken. Eens boven: prachtig zicht op de Sierra Nevada! Wij hadden een superior kamer met privé-terras: zeker z'n geld waard!

Zeer vriendelijke en hulpvaardige eigenaars! Diner vonden wij wel iets te duur (35 EUR per persoon zonder drank).

Anders geen slecht woord over dit hotel!!

Gereisd met partner in juli 2011

Een 10+ !!!!

Van den Berg
23-7-2011

Sfeervol, klein hotel met prachtige ligging in de bergen op ongeveer 15 auto-minuten van Granada. Stijlvol ingericht. Schoon. Adembenemende view. Heerlijk stil. Aardige, behulpzame eigenaren. Elke avond kookt de eigenaresse een overheelijk 5-gangendiner.

Gereisd met jonge kinderen in Fri Jul 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

La Almunia del Valle in Monachil is een prima hotel om enkele dagen te verblijven. De route (over een smalle weg) is zonder routebeschrijving niet eenvoudig maar als je op de plaats van bestemming bent, ervaar je de voordelen van de prachtige ligging. Patricia, José Manuel en Maria leiden dit hotel op een heel prettige manier. Een stijlvol ingerichte kamer, een prachtig terras met een schitterend uitzicht over de Sierra Nevada. Een heerlijke ontbijt met elke ochtend verse sinaasappelsap en fruit. Als je het van tevoren aangeeft, kun je gebruik maken van het diner (niet goedkoop maar goede kwaliteit) Een absolute aanrader.

Gereisd met partner in Sun May 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

• ZwembadAanwezig, Binnenzwembad, Buitenzwembad, Poolbar, Verwarmd, Zwembad

• Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• KinderopvangOp aanvraag

• Soort gerechtenLunchpakketten

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Gratis minibar, Koelkast, Koffie en thee, Strijkijzer

• Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Terras, Tuin
  • Overige servicesFietsverhuur, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken
  • WintersportSkiën

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel La Almunia del Valle in Monachil, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel La Almunia del Valle zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.