Hotel Vik Gran Costa Del Sol

Hotel Vik Gran Costa Del Sol

6.7Voldoende

Spanje, Andalusie (Costa del Sol / de la Luz), Mijas

Je kunt vanaf nu meer dan 8.300 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 337p.p.
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

6.7Voldoende

• Animatie

Vik Gran Hotel Costa del Sol bij Mijas ligt vlakbij het strand. Het hotel biedt all-inclusive aan, maar er zijn ook genoeg restaurants in de buurt. Bij het hotel zit een klein zwembad en de animatie organiseert elke avond een entertainmentshow. Leuke steden in de buurt zijn Málaga, Marbella en Ronda. In de Sierra de Nieves kun je mooi wandelen.

166 reviews over Hotel Vik Gran Costa Del Sol

• 8Leo04-07-2016

Niks mis mee

Prima ligging, ruime schone kamers. Zwembad stelt niet veel voor.

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• 8MJ Vereecken25-06-2016

heel erg goed bevallen . Goede prijs/kwaliteit

Goede verhouding prijs/ kwaliteit

Gereisd met vrienden in november 2015

• 9els25-06-2016

kom hier al vele jaren en mij bevalt het prima.

gunstige ligging, helder, grote slaapkamers, eten dit jaar veel beter, vriendelijk behulpzaam personeel. looppad langs het strand naar centrum, gezellig om te lopen.

wat niet goed is dat bij All in service je maar 1 fles water per dag krijgt en dat is slecht voor de gezondheid,

Alleen gereisd in mei 2016

• 9Gerard Huisman24-06-2016

Een heel goed hotel met prima verzorging

Allereerst touroperator heeft alles prima geregeld. Het verblijf in het Vik Gran Hotel is prima verlopen. Ruime en schone kamer ook die van onze medereizigers. Medewerkers zijn heel vriendelijk en behulpzaam. Het eten is prima en ontzettend uitgebreid. Bij het ontbijt wordt je eitje gebakken waar je bij staat. De lunch lijkt wel een diner zo veelvuldig. Het diner is nog uitgebreider div. soorten vlees en groenten en de toetjes heerlijk. Wij hebben niets te klagen gehad. Ik snap al die negatieve reacties niet, gewoon super.

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 3Wil21-06-2016

Nooit, maar dan ook nooit meer

Wat een vreselijk vies en oubollig hotel. Op het plaatje zo mooi aangegeven het zogenaamde zwembad wat niet dieper is dan 1.00 meter, dus zwemmen kan je niet eerder pootje baden. Achterkant hotel ligt aan een vieze stinkende sloot , zo noem ik het maar, muggen, muggen in overvloed. Personeel mag wel eens een opvoed cursus volgen en niet zo nors en snauwerig zijn. Eten was ronduit koud elke dag magnetron, wat de kok bakte was rauw, vreselijk ziek geweest daardoor. Stoelen eetzaal ronduit te vies om aan te raken en dan nog de rij waar je in staat om naar binnen te kunnen, komt er een ober met zijn vingertje "stop" en dan weer dat vingertje "volgen" zitten en blijven zitten. Er zijn heel veel groepen en die hebben met alles voorrang, hoeven niet in de rij te staan je krijgt alleen maar een grote mond als je zegt "wilt u ook achteraan sluiten?" Strand is prima en dichtbij. Supermarkt is geen 400 meter je moet drie keer steil omhoog, dan een lange brug over en drie keer steil naar beneden plus nog een stukje naar de Lidl en dan weer terug met zwaar water en de rest wat je koopt. Van de reisorganisatie totaal geen mededelingen over de omgeving van Calla de Mijas, zoek het maar uit of vraag de receptie om een plattegrond, Nee nu niet zeggen je zeurt zijn heel wat gewent, maar dit hotel spant de kroon. Dus Nooit meer

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 6Petra15-06-2016

Ligging perfect!

Vorig jaar september hier gezeten voor 8 dagen.Ontbijt stelt niets voor maar een boterham met kaas voldoet voor mij prima dus dat hebben we wel elke ochtend gebruikt en de koffie is wel top!.Het diner is werkelijk te schandalig voor woorden en totale minachting naar de gasten toe.Koud,klef,kapot gekookt of wat fris koel hoort te zijn was lauw.Smakeloos en eigenlijk gewoon ronduit goor!We hebben het echt geprobeerd maar gewoon uitgespuugd in servet.De patat kon je met scoubidouen zo slap en klef.Maarrrr,....de ligging is zo perfect en de prijs voor ons zo gunstig en nog inclusief huurauto ook dat we het hotel gewoon weer geboekt hebben voor eind september en dan 11 dagen en net als vorig jaar elke avond ergens gaan eten.Het hotel is niet zonder diner te boeken helaas voor ons. De kamer vonden wij prima,de badkamer ook.Wat doe je er meer dan slapen!?.En het water aan de achterkant is geen afvalwater maar zeewater.Toen wij er zaten kwam er een bulldozer die een geul ging graven zodat het zeewater er in kon lopen..En ja ,het zwembad... het hotel staat zo wat op het strand dus dat zwembad is een soort extra.Wij hebben er geen minuut gelegen met al die zuipende russen. Lekker op het strand elke dag.Het hotel is echt vergane glorie maar omdat de ligging zo goed is gaan we toch weer er heen.

Gereisd met partner in september 2015

• 5Joan12-06-2016

Gedateerd hotel met slecht eten

Hotel is groot, onpersoonlijk en heeft geen sfeer. Kamers zijn groot, leuk balkon en een redelijke badkamer. douche werd spontaan gloeiend heet tijdens het douche, Niet fijn. Eten is waardeloos. Ontbijt stelt niets voor. Geen vers brood, oudbakken broodjes . Tip: op het hoekje bij het Hotel zit een prima tentje waar je uitstekend kan ontbijten met vers gebakken broodjes Avondeten kan je beter maar overslaan. wat warm moet zijn was lauw, wat koud moet zijn was ook lauw. Weinig variatie. Zelfs wat vers gebakken wordt smaakt niet lekker en is soms zo taai dat het niet weg te kauwen is. Toetjes gaan nog wel. Eetzaal erg ongezellig en erg luidruchtig. Ligging van hotel is prima. Zwembad is een groot woord voor het spartel bad. Strand is leuk, met goede bedden. Prima eettent op het strand waar je voor weinig geld goed kan eten. Dorpje Mijas is een klein, maar gezellig. Ik zou wel teruggaan, maar dan alleen logies.

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 7Joop Beek06-06-2016

Bijna een half uur opgesloten in het toilet

Tijdens mijn verblijf in VIK Gran Hotel Costa del Sol ging ik na het diner naar een van de algemene toiletten. Draaide de deur dicht, maar kon deze niet meer open krijgen, het knopje is een klein glad knopje en zelfs met twee handen lukte me het niet. In het toilet is geen alarmknop, de deur is tot aan de grond dus eronder door kruipen lukt ook niet, dus de enige manier is op de deur te bonken, na bijna een half uur werd de deur van buitenaf geopend. Aan de receptie gemeld en laten zien dat het knopje zeer klein en glad is. Het is hard nodig dat de knoppen vervangen worden door grotere knoppen zodat er veel beter grip is. Een mogelijkheid zou zijn op de knop een staafje te lassen zodat het een T model wordt met veel grip. Als ik naar het toilet moest ging ik dus maar naar mijn eigen kamer, mocht daar wat gebeuren dan hangt er in de badkamer een telefoon. Toen ik bij aankomst naar mijn kamer ging zag ik dat er in de badkamer een lampje uit het plafond hing. Verder merkte ik dat het water in de wastafel en het bidet niet goed wegliep. Na zo’n 3 dagen was er nog niets aan gedaan, dus maar naar de receptie, binnen een kwartier was er een technische man, hij zorgde dat het lampje weer netjes in het plafond werd gezet en dat de waterafvoer in wastafel en bidet weer prima was. Het kamermeisje had dit toch zelf door moeten geven, verder vond ik de schoonmaak van de kamer ook niet bijzonder, het bed werd recht getrokken en de vloer met een natte doek geveegd, vreemd dat er toch nog na de schoonmaak enkele pluizen op de grond lagen, deze dan zelf maar opgepakt en in het toilet gegooid. Ze vroeg wel steeds of ik een schone handdoek wilde, thuis doe ik ook een week met een handdoek, en als ik wilde kon ik de handdoek op de vloer leggen voor een schone. Heb dan ook geen fooi achter gelaten. Tijdens het diner staat er op het dessert buffet veel vers fruit zoals hapklare stukken ananas, meloen, aardbeien en druiven. Heb tegen de chef van de eetzaal Antonio gezegd dat ik het erg op prijs zou stellen als er bij het ontbijt ook zoveel vers fruit aanwezig zou zijn zoals ik dat in de meeste 4* hotels aantref. Verder komt er uit de automaat een soort limonade met sinaasappelsmaak, er is geen vers sinaasappelsap en dat in een land waar de sinaasappelbomen om de hoek groeien. Bij de Lidl aan de overkant van de vierbaansweg wordt een liter vers sinaasappelsap verkocht voor nog geen € 1,50 Bij het ontbijt kwamen er enkele dagen later stukken ananas en meloen, de ananas was niet goed schoon gemaakt, men was vergeten de harde stukken uit de kern van de ananas te verwijderen en deze zijn niet eetbaar, ze zijn zo hard dat je er niet eens met je vork in kunt prikken. Verder liggen er wel bananen, sinaasappels en appels, je hebt een scherp mes nodig om de sinaasappel schoon te maken en de appel te schillen. De messen van het bestek zijn niet scherp, het meenemen van de appel en de sinaasappel naar de kamer mocht niet. In een hotel op Madeira waren sinaasappels schoon en hapklaar gemaakt, met een scherp mes was de schil eraf gesneden en in stukken verdeeld, hetzelfde met crapefruit, zo kon je schoon vers fruit eten bij het ontbijt. Heb ook al eens meegemaakt dat een sinaasappel met een scherp mes in 6 stukken was gesneden, zo kon je het vruchtvlees uit de schil happen. Wel bijzonder vond ik dat er bij het ontbijt Tortilla aanwezig was, aan de mevrouw van de eieren gevraagd en ze vertelde dat het Tortilla Potato [aardappel] was, heer bij het ontbijt een paar stukjes Tortilla. In hetzelfde hotel op Madeira waren een jacuzzibad en enkele douchecabines aanwezig, het was dan niet nodig in bad te douchen maar heerlijk in een douchecabine, er was zelfs een klapstoeltje onder de douche zodat mensen met een beperking toch veilig kunnen douchen. In de jacuzzi kun je heerlijk samen bubbelen, aan te raden dat veel hotels dergelijke gelegenheden maken. De douchecabines en de jacuzzi waren open van ’s morgens vroeg tot 20.00 uur, dit om een orgie te voorko

Alleen gereisd in mei 2016

• 5Carla29-05-2016

Nooit meer.

Ligging van hotel is prima mits aan de voorzijde ,achterzijde hotel is aan stilstaand water met veel muggen . Water is afkomstig van het hotel zelf en omliggende huizen, is afvalwater. Ze stoppen je aan de achterzijde in een kamer met de mededeling dat het aan de voorzijde vol zit. maar voor 10 euro per nacht bijbetalen is er wel ruimte aan de voorzijde ?? Eten erg matig ,wat warm moet zijn was lauw en weinig variatie . Kamer gedateerd en matig schoon. Hotel geen 4sterren waardig. Personeel is vriendelijk zolang je niet klaagt ,bij klagen zijn ze niet zo aardig meer. Dorp Mijas Costa is gezellig en knus. Boeken , neem logies ontbijt er zijn veel leuke restaurantjes in de buurt en heel betaalbaar.

Gereisd met partner in mei 2016

• 9G.E.Scholtens09-05-2016

Geweldig,aan het strand gelegen hotel

Ontbijt: prima, ruim voldoende keuze.Diner( buffetvorm) geweldig, veel verse salades en een kok bakt vlees en vis naar keuze, elke avond kleine variaties. Ik schaam me voor de mensen die hier negatief over doen. Kamer elke dag keurig schoon. Bedden goed. Personeel vriendelijk. Je loopt zo een mooi wandelpad op langs het strand. Negatief: soms wachtrij voor eetzaal ( omdat mensen met groepsreis voorrang hebben, die hebben gereserveerde tafels). Wij zaten op 6e verdieping en hadden op balkon veel geluidsoverlast van snelweg, die op 100m langsloopt. Hotel heeft aan zwembadzijde middag/avondzon, andere zijde ochtendzon. Prima hotel voor strandvakantie met mogelijkheid tot leuke uitstapjes naar b.v. Granada, Gibraltar en prachtige "witte" dorpjes in binnenland.

Gereisd met partner in april 2016

Hotel Vik Gran Costa Del Sol info