Hotel Vik Gran Costa Del Sol

Hotel Vik Gran Costa Del Sol

6.6Voldoende

Spanje, Andalusie (Costa del Sol / de la Luz), Mijas

6.6Voldoende

We hebben een aantal aanbieders voor Vik Gran Costa Del Sol voor je op een rij gezet:

• Animatie

Vik Gran Hotel Costa del Sol bij Mijas ligt vlakbij het strand. Het hotel biedt all-inclusive aan, maar er zijn ook genoeg restaurants in de buurt. Bij het hotel zit een klein zwembad en de animatie organiseert elke avond een entertainmentshow. Leuke steden in de buurt zijn Málaga, Marbella en Ronda. In de Sierra de Nieves kun je mooi wandelen.

166 reviews over Hotel Vik Gran Costa Del Sol

• 8Bianca Huiskamp01-01-2017

Heel prima!

Goed: Zeer aardig personeel (aan de balie sprak ook een meneer nederlands); Goed eten voor ieder wat wils; prima ruime kamers en badkamer; perfecte ligging aan het strand en top gesitueerd aan de costa del sol (malaga; ronda, tarifa, marbella prima bereisbaar voor uitstapjes); wifi is prima

minder goed: gedateerd hotel; mag wel wat een linkje verf en restyling gebruiken (ook in de kamers); vreselijk ongezellig licht in de eetzaal, bar en kamers. Als daar wat sfeerverlichting in komt ziet het er al zoveel gezelliger uit!!

Gereisd met oudere kinderen in december 2016

• 7Willeke21-11-2016

prima hotel om elke avond naar terug te keren !!

De ligging van het hotel is perfect zo aan het strand .. de ontvangst is ook prima. Aardig personeel ook in de eetzaal ... Het eten is heerlijk en gevarieerd ,voor ieder wat wils !!! Voldoende van alles ... De Koffie in de eetzaal is helemaal prima en meerdere keuze s !!!

Het hotel is wel gedateerd een likje verf zou al wonderen doen ,de verlichting op de kamer is nou niet echt gezellig te noemen maar dat geld natuurlijk alleen als je in de donkere maanden daar logeert , De bedden zijn wel erg hard en toch ook wel aan vernieuwing toe een renovatie zou hier niet overbodig zijn ...

Gereisd met vrienden in november 2016

• 8Karin21-11-2016

we hebben het prima naar onze zin gehad

Van/naar het vliegveld in Malaga waren we de laatsten die afgezet werden en de eersten die opgehaald werden. We zaten dus 3x langer in de bus, dan dat de afstand vraagt. het zwembad bij het hotel was erg ondiep, echt zwemmen was niet mogelijk.

Gereisd met partner in oktober 2016

• 7Cees14-10-2016

Een gedateerd hotel met ruime maar gehorige kamer.

Ontbijt en diner was compleet,doch na ca 10 dagen heb je het wel gehad. Bij aankomst bleek een lichtkap te ontbreken. Na 7 dagen bleek er een tweede lichtkap te ontbreken. Na opgave bij receptie werd er geen actie ondernomen. Wel bleven wij met een onaangenaam gevoel zitten.

Gereisd met vrienden in oktober 2016

• 4Petra14-10-2016

Locatie een dikke 10 !

Wij boeken dit echt hotel vanwege de locatie.Het staat nog net niet op het strand. Het hotel zelf... oud,verwaarloosd en echt geen 4* waard. De kamer is oke maar niet meer dan dat.Grote vlekken op de enorm oude spreien.Schimmel in de badkamer en behoorlijk ook en mijn man liet een keer iets vallen wat onder het bed rolden en wat daar onder lag zal ik het maar niet eens over hebben.Ik lees steeds:"vriendelijk personeel.Die waren dan waarschijnlijk 15 dagen vrij toen wij er waren want de enige aardige waren een receptioniste en een klein donker wat ouder vrouwtje in het restaurant.De rest is chagerijnig en soms zelfs ronduit onbeschoft met hun vingertjes overal naar wijzen en je niet aankijken.Maar eigenlijk boeit ons dat verder niet zo want we zijn echt gek van de locatie....en we noemen het "een dak boven ons hoofd en s'morgens een broodje met gebakken ei'.... Het eten.... zelden zulk slecht kapot gebakken/gekookt of juist door en door gaar( taai) eten.Alles lauw en soms zelfs koud.Vieze goedkope chemische desserts en goor fabrieks ijs.Het "geschilde "fruit was dof van uitdroging omdat het s,morgens al uren er ligt en net zo lang wordt neer gezet tot het op is.Dat geldt ook voor de soep.3 dagen de zelfde smakeloze soep en dan 3 dagen een andere soort en dan weer de eerste soort.Broodjes bij ontbijt hard/taai en droog.Beleg is smakeloos.1 soort plastic kaas zonder smaak dus elke ochtend een gebakken ei op een plak brood en klaar.. Koffie is goed.Mijn man liep op een ochtend met een banaan in zijn hand het restaurant uit en werd gesommeerd ( weer met dat vingertje ) deze terug te leggen

Personeel bij de zwembad bar is overigens ontzettend aardig en behulpzaam.en maakten veel goed tegen over het stel sjaggo's binnen in het hotel.Het zal raar "klinken"maar toch willen we het hotel weer boeken voor volgend jaar omdat het zo fantastisch ligt. Alleen zouden wij het echt op prijs stellen als touroperator het ook met de keus alleen logies aan zou bieden want eten s'avonds doen we er echt niet meer!Overigens is dit hotel bij touroperator echt het meest voordelig.Anderen bieden het wel aan zonder eten maar zijn en stuk duurder dan deze touroperator met eten.Wil je lopend het dorp in kunnen en in een hink,stap sprong vanuit het hotel op het strand zitten dan is dit je hotel.Eten kun je in het dorp geweldig en ook aan het strand voor relatief weinig.Goed bakkertje op 75 meter van het hotel waar je belegde broodjes en zo kunt halen.Supermarkt ( Supersol) in het dorp.

• 8s.kuiters duijm17-09-2016

prima hotel

Vik gran hotel in Mijas is gunstig gelegen aan het strand met een looppad naar het dorp, eten gevarieerd en zeer vriendelijk personeel, grote heldere kamers.in een rustig dorpje

Alleen gereisd in mei 2016

• 7Riss16-09-2016

Vergane glorie

Dit hotel was de afsluiter van onze rondreis door Andalusië. Laat ik beginnen met de positieve punten: de locatie is super. Prachtig, direct aan het strand gelegen. Het eten is verzorgd, zeer smakelijk en lekker veel keuze, tot sushi aan toe. In tegenstelling tot eerder bezochte buffetrestaurants was het eten hier ook goed warm. Het personeel in het restaurant is zeer attent, vriendelijk en oplettend. Een serveerster zag dat het glas waar zij water voor mij in wilde schenken niet schoon was en haalde meteen een andere voor me.

Dan zijn er helaas ook mindere punten. In tegenstelling tot het restaurant-personeel was het personeel bij de receptie bij het inchecken ronduit onvriendelijk. We arriveerden om 13.30 uur en kregen te horen dat onze kamer nog werd schoongemaakt, dus we konden over een half uur terug komen. Kan natuurlijk gebeuren. Een half uur later stonden we opnieuw bij de receptie, maar de voucher die we al hadden ingeleverd was nergens meer te bekennen. De receptioniste die ons in eerste instantie geholpen had zei verschillende keren tegen haar collega die ons nu hielp dat ze de voucher niet van ons gekregen had!! De andere receptioniste bleef op onvriendelijke toon herhalen dat we dan maar een ander formulier moesten overhandigen met onze namen en de naam van het hotel erop. Ik wilde al bijna zeggen dat ze hun bewakingsbeelden maar moesten bekijken, zodat ze konden zien dat we het al lang overhandigd hadden. Maar we hadden ook de reisbeschrijving bij ons, waar ook onze namen en de naam van het hotel op stonden, dus daar werden kopietjes van gemaakt. Toen konden we eindelijk naar onze kamer.

’s Avonds zouden we merken dat de binnen-bar, die direct aan onze gang lag de nodige overlast veroorzaakte. Die is geopend tot 00.00 uur, maar erna hoor je nog langere tijd de (inmiddels dronken) gasten vertrekken. Uitslapen is er niet bij, want ’s ochtends vroeg hoor je de gasten in de andere kamers (degene die zijn neus herhaaldelijk snoot leek wel in onze badkamer te staan) en degenen die al richting huis of ontbijtzaal gaan alweer. Ook hoorden wij continu een machine, waarschijnlijk vanuit de afgesloten ruimte die direct naast onze kamer lag.

Op zich een lekkere grote kamer, maar net als de rest van het hotel wel wat gedateerd. Vooral de beeldbuis-televisie was een stapje terug in de tijd. Wat wel weer fijn was, was dat er zowel Britse zenders als een Nederlandse zender op te ontvangen waren. De kamer was goed schoon, maar een heel groot minpunt was dat op de derde dag de balkondeur niet op slot bleek te zijn gedaan door de schoonmaakster. (je kon zo vanaf de straat op ons balkon klimmen, dus geen fijn idee.) De dag erop stond de deur zelfs op een grote kier, toen wij ’s avonds terug kwamen. De dag erop dus een vel papier neergelegd met het dringende verzoek om de deur weer af te sluiten na het schoonmaken en toen geen problemen meer gehad.

Qua WIFI, het is gratis, maar daar is ook alles mee gezegd. Op de kamer en bij het zwembad was er nauwelijks ontvangst, dus af en toe maar even in de hal gaan zitten.

Wat ook jammer is, is dat de eetzaal zich onder de grond bevindt, zonder gelegenheid om buiten te eten. Al met al wel een leuke tijd gehad, maar ik zou het niet aan anderen aanraden en 4 sterren is wat al te vleiend…

• 7Sebastiaan15-09-2016

matig!

Het hotel op zich is redelijk, de ligging was voor ons prima. Direct aan zee, goed bereikbaar wel duur parkeerterrein, oplossing hiervoor is iets verder op parkeren. Wij zaten aan de achterzijde op de 6e etage, hierdoor wel zicht op het stilstaande afvalwater maar geen last van ondervonden. Hotelkamer is redelijk, grote badkamer die slecht onderhouden is (schimmel, slechte thermostaat e.d.). Het eten viel ons ontzettend tegen. Ontbijt is redelijk, veel variatie maar hard brood. Het avondeten is gewoon slecht. Ook hier veel variatie maar qua temperatuur is alles lauw en met weinig smaak bereidt. De toetjes en het fruit is wel goed. Wat ons ook tegenviel was de service, bij inchecken kregen we een korte snauw en moesten alles zelf maar uitvinden via de borden in het hotel. Zwembad was wat ons betreft oke.

• 8Saskia08-08-2016

Mooi hotel op top locatie

Wij zijn net terug van een week verblijf in dit hotel. De kamer was super: groot en schoon met zwembad en zeezicht. Ook met koelkast wat zeer fijn is. Het ontbijt en avondbuffet is goed. Veel variatie met vlees en vis en voldoende lekkere gerechten en salades. Genoeg keus dus. Het hotel ligt direct aan een prachtig strand. Het zwembad is niet groot en ondiep maar prima om in af te koelen/relaxen. Het terras bij zwembad en bar is wel eenvoudig. Nodigt niet uit om in de avond wat te drinken. Echter zijn er in de omgeving veel leuke bars en terras die goed te bereiken zijn via looppad langs het strand. Vanaf het hotel kan je met de bus makkelijk en heel goedkoop naar fuengirola, marbella en andere plaatsen. Wij hebben een top vakantie gehad en raden dit hotel zeker aan als je een strand vakantie wilt combineren met leuke uitstapjes in de omgeving.

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Nelleke Vos20-07-2016

Heel fijn hotel

Na het lezen van goede, maar ook hele slechte recensies, waren we erg benieuwd. Maar wij hebben het prima gehad. Een keurige kamer,prachtig uitzicht, er werd netjes schoongemaakt, vriendelijk schoonmaakpersoneel, heerlijk eten met altijd veel vers fruit en wisselende gerechten, vriendelijk bedienend personeel en vriendelijke hulpvaardige mensen bij de receptie. Het lijkt wel of de mensen van een slechte recensie in een ander hotel zijn geweest. We hebben er niets van herkend. In de nabije omgeving een lekker bakkertje voor onze lunch broodjes en een kleine supermecado. Op het strand tentjes waar je ook lekker kon lunchen. Iets verder lopen, maar heel goed te doen, een leuk klein "centrum" met winkeltjes en eetgelegenheid. En op woensdag markt. Er zijn altijd verbeter puntjes: de wifi verbinding was gewoon slecht, dat moet anno 2016 toch beter kunnen, én wat wij misten, dat waren makkelijke stoelen. Maar dat was alles. Ik zou er zo weer heen gaan!

Gereisd met partner in juni 2016

Hotel Vik Gran Costa Del Sol info