Melilla (autonome stad)

We hebben een aantal aanbieders voor Melilla (autonome stad) voor je op een rij gezet:

Reviews over Melilla (autonome stad)

Interessant vanwege de grens met Marokko

Chris Jetten
    24-3-2018

Melilla is een doorsnee Spaans stadje. Als het in Europa lag dan zou het een kort bezoek waard zijn vanwege het fort en het mooie zandstrand. Maar doordat het in Afrika ligt komt er een unieke bezienswaardigheid bij: de grens met Marokko. Als je in het centrum zit merk je daar niets van, afgezien van redelijk wat hoofddoekjes. Neem de bus (lijn 2 vanaf Plaza de Espana; 0,90 euro) of een taxi (7 euro) naar de grensovergang. Indrukwekkend vanwege het hekwerk, de stromen mensen die bepakt en bezakt oversteken en de mensen achter de hekken die willen oversteken maar dat niet mogen. Lopend ben je zo de grens over: de Spaanse politie heeft geen belangstelling voor uitreizende mensen en de Marokkaanse politie doet ook niet moeilijk. Je bevindt je meteen in een totaal andere wereld. Beni Ansar is niet groot maar er zijn redelijk wat winkels en horeca dus je krijgt een aardige eerste indruk van Marokko. Als je een grote stad wilt zien kun je bij de grens voor 8 euro een taxi nemen naar Nador.

Gereisd Met partner in Thu Mar 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

heel wat verandert

DUA.JAN
    1-10-2010

Ik ben juist terug van melilla, en ik moet toegeven dat er veel is verandert.Men heeft een veel mooier strand gemaakt,en ook de binnen stad is veel properder en er zijn een hoop veranderings werken gebeurt.Maar het is een klein spaans stadje ,goed voor een paar dagen

Gereisd Met partner in september 2010

goed voor 2 dagen

Dua.Jan
    14-1-2009

Ik heb daar eens 3 dagen gebleven 10 jaar geleden om en familie te bezoeken die er en zaak hebben .Het is en klein gezellig stadje ,meer ook niet .het is natuurlijk en oase als je van Nador of oujda komt.Zeker geen moeite doen om marroko langs deze kant te bezoeken er is niks te zien,en vuil ,En Ik heb wel 2 h moeten wachten aan de doeane omdat mijn papieren zogezegd niet in orde waren,maar nadat ik mijn paspoort terug vroeg en er en kleine fooi tussen stak ,was ik op 5 minuten door. Ik heb het vliegtuig naar Malaga terug genomen .Wat tamelijk duur uitviel.Met het schip is het wel zuiniger ,maar je bent veel langer weg en het is maar en triestige oude overzetboot

Gereisd Anders in januari 2009

Melilla is voormij een mooie VILLage

Hassan
    12-10-2008

Melilla is voormij een mooie plek waar ik in de jaren 70 een mooie leven had in de stad,ook gaat niet af van mijn leven,want elke keer dat ik naar maroc reis verblijf ik in de melilla overnachten terwijl ik met mijn famillie in de nador stad vercht kom ik ieder dag in de mooie village MELILLA

Gereisd Alleenreizend in oktober 2008

mellila,is voor mij de stad bij uitstek,vooral om het net

benjaddi
    20-4-2006

mellila,is voor mij de stad bij uitstek,vooral om het net over de grens marokkanse stad nador te ontvluchtten.vooral het eten is super,net uit zee opgeviste vis lekker op de barbeque,verder heeft mellila natuurlijk een aantal culturele bezienswaardigheden,en is het in het bezit van een leuk haventje,waar je tevens gezellig kunt borrelen of een hapje doen.ook een bezoekje aan een aantal musea,in het oude gedeelte van de stad geeft je een beeld van de historie van dit paradijsje

Gereisd Anders in april 2006
Melilla (autonome stad) scoort een 7,4 uit 10, op basis van 16 reviews