Melilla (autonome stad)

We hebben een aantal aanbieders voor Melilla (autonome stad) voor je op een rij gezet:

Reviews over Melilla (autonome stad)

• 7Chris Jetten24-03-2018

Interessant vanwege de grens met Marokko

Melilla is een doorsnee Spaans stadje. Als het in Europa lag dan zou het een kort bezoek waard zijn vanwege het fort en het mooie zandstrand. Maar doordat het in Afrika ligt komt er een unieke bezienswaardigheid bij: de grens met Marokko. Als je in het centrum zit merk je daar niets van, afgezien van redelijk wat hoofddoekjes. Neem de bus (lijn 2 vanaf Plaza de Espana; 0,90 euro) of een taxi (7 euro) naar de grensovergang. Indrukwekkend vanwege het hekwerk, de stromen mensen die bepakt en bezakt oversteken en de mensen achter de hekken die willen oversteken maar dat niet mogen. Lopend ben je zo de grens over: de Spaanse politie heeft geen belangstelling voor uitreizende mensen en de Marokkaanse politie doet ook niet moeilijk. Je bevindt je meteen in een totaal andere wereld. Beni Ansar is niet groot maar er zijn redelijk wat winkels en horeca dus je krijgt een aardige eerste indruk van Marokko. Als je een grote stad wilt zien kun je bij de grens voor 8 euro een taxi nemen naar Nador.

• 7Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in maart 2018

• 8naam naam18-05-2012

Comenius project

Met een grope leerlingen uit diverse landen(6) een project week gehouden in Melilla. O.a met een boomplantdag.

• 7Omgeving
    • 8Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met oudere kinderen in mei 2012

• 9DUA.JAN01-10-2010

heel wat verandert

Ik ben juist terug van melilla, en ik moet toegeven dat er veel is verandert.Men heeft een veel mooier strand gemaakt,en ook de binnen stad is veel properder en er zijn een hoop veranderings werken gebeurt.Maar het is een klein spaans stadje ,goed voor een paar dagen

Gereisd met partner in september 2010

• 8Dua.Jan14-01-2009

goed voor 2 dagen

Ik heb daar eens 3 dagen gebleven 10 jaar geleden om en familie te bezoeken die er en zaak hebben .Het is en klein gezellig stadje ,meer ook niet .het is natuurlijk en oase als je van Nador of oujda komt.Zeker geen moeite doen om marroko langs deze kant te bezoeken er is niks te zien,en vuil ,En Ik heb wel 2 h moeten wachten aan de doeane omdat mijn papieren zogezegd niet in orde waren,maar nadat ik mijn paspoort terug vroeg en er en kleine fooi tussen stak ,was ik op 5 minuten door. Ik heb het vliegtuig naar Malaga terug genomen .Wat tamelijk duur uitviel.Met het schip is het wel zuiniger ,maar je bent veel langer weg en het is maar en triestige oude overzetboot

Gereisd in januari 2009

• 9karima17-11-2008

"Wat een topper"

melilla is echt mooie stad.ik ga er ieder jaar op vakantie .ik ben daar opgegroied.

• 9Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met familie in november 2008

• 10Hassan12-10-2008

Melilla is voormij een mooie VILLage

Melilla is voormij een mooie plek waar ik in de jaren 70 een mooie leven had in de stad,ook gaat niet af van mijn leven,want elke keer dat ik naar maroc reis verblijf ik in de melilla overnachten terwijl ik met mijn famillie in de nador stad vercht kom ik ieder dag in de mooie village MELILLA

• 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in oktober 2008

• 10naima15-04-2008

ik ben er zelf geboren.ik ga er altijd er na toe anders heb ik het gevoel dat ik niet op vakantie ben geweest

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd in april 2008

• 10amsterdamse09-07-2007

melilla is the the place to be! Een verademing als we de grens passeren vanuit marokko. Het is er heerlijk om te winkelen en rond te slenteren. De prijzen vallen reuze mee.

• 10Omgeving
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2006

• 8benjaddi20-04-2006

mellila,is voor mij de stad bij uitstek,vooral om het net over de grens marokkanse stad nador te ontvluchtten.vooral het eten is super,net uit zee opgeviste vis lekker op de barbeque,verder heeft mellila natuurlijk een aantal culturele bezienswaardigheden,en is het in het bezit van een leuk haventje,waar je tevens gezellig kunt borrelen of een hapje doen.ook een bezoekje aan een aantal musea,in het oude gedeelte van de stad geeft je een beeld van de historie van dit paradijsje

• 7Omgeving
    • 5Stranden

Gereisd in april 2006

• 10m.saidi26-01-2006

Ik kom er elke jaar,het is er echt fantastis.Lekker warm en gezellig,veel famillie.Lekker eten,markten,speeltuinen,haven ,strand,winkeltjes etc....

• 9Omgeving
    • 9Uitgaanslevenn