Hotel Alcadima

Hotel Alcadima
8,2

59 reviews over Hotel Alcadima in het Nederlands

Aardig hotel op leuke locatie

LteH
11-10-2017

Aardig hotel gelegen in centrum van Lanjaron.

Kleine gedateerde kamer met een smal twee persoons- bed en te hard matras. Onze kamer was gelegen op het zuiden en vanaf het kleine balkonnetje een leuk uitzicht op de Sierra Nevada en het fantastische zwembad.

Badkamer met douche lig-bak die grenst aan toilet, uitkijken dus met uitstappen, anders stap je in de pot.

Kamer wordt elke dag schoongemaakt en voorzien van nieuwe handdoeken.

Restaurant Uitstekend, div. keuze o.a. met een voordelig 3 gangen menu. Aardige bediening.

Ontbijt uitstekend!! Zeer divers.

Prachtige tuin met verrassende beplanting en met een zeer groot zwembad.

Wifi slecht, uitgezonderd bij de receptie en zwembad.

Nadeel vonden wij van dit hotel, de grote groepen die dit hotel bezochten.

Zo waren er weinig zitplaatsen over voor de individuele reiziger die dit restaurant bezochten.

Zeer goed en charmant hotel.

A van der Heijden
29-7-2017

Goed hotel, goed maar prijzig restaurant. voortreffelijk 3 gangen menu elke dag.

In het dorp zijn de restaurantjes spaarzaam dus kijk even of je het dagmenu lust anders onderweg ergens eten. Fijn zwembad. Kamers goed en werden zeer goed schoongemaakt. Receptie wat afstandelijk, maar voldoende.

Ruime parkeergelegenheid achter het hotel. Hotel ligt mooi en is goed bereikbaar.

Een paradijsje

José en partner
1-6-2017

Hotel ligt hoog en wij gebruikte een eerdere tip van Zoover om bij de laatste rotonde rechtsaf omlaag te rijden en na 100 meter links de P (gratis) achter het hotel te gebruiken. Hotel is hier op ingericht, heeft een bel en hek aan de achterkant. Wij vonden de ontvangst gastvrij en effectief. We waren diep onder de indruk van de fantastische binnentuin. Je wil nooit meer weg. In het zwembad kan je fatsoenlijk baantjes trekken. Wifi gratis met goed bereik. Restaurant iedere avond menu del Dia , 3 gangen voor 15 euro. Heel goed verzorgd, lekker in de binnentuin eten. In de binnentuin zijn verschillende hofjes waar je kunt zitten of luieren, ook met uitzicht op de Sierre Navada. Ontbijtbuffet is rijk voorzien, je kunt met je bordje in de binnentuin ontbijten. Wij vinden dit een pareltje in een prachtige omgeving. We komen hier graag nog eens terug.

Geweldig

Familie P
3-5-2017

Mooi idyllisch spaans hotel met een geweldige keuken en heel vriendelijk en bekwaam personeel. Mooie kamers en goed zuiver. Een prachtig goed onderhouden tuin. Tegelwerk rondom zwembad en kinderbad pas vernieuwd. Hotel is minder geschikt voor vakantiegangers die minder valide zijn in verband met de vele trappen. Hotel bevindt zich in natuurpark De Alpujarras en aan de voet van de Sierra Nevada en ligt in Lanjaron waar diverse eetgelegenheden en winkeltjes te vinden zijn. Prachtig wandelgebied en voor mountainbikers en wielrenners een heerlijk fietsgebied.

Meer dan je denkt

Gerard sterkenburg
7-4-2017

Dit hotel is bij aankomst, meer dan je denkt!

Als je voor de deur staat, denk je; oh jeetje waar ben ik aan begonnen!

Maar eenmaal binnen, is het genieten van allerlei hofjes en vooral veel,

heel veel fauna. Kamers zijn prima, zwembad is lang genoeg, om banen te trekken.

Ontbijt is zeer uitgebreid en s'avonds dineren is ook een luxe, elke dag een ander

dagmenu, met verschillende opties, en voor maar € 15,- (3 gangen).

In combinatie met autohuur, kun je hier fantastisch vertoeven.

Nooit meer

Marleen
19-3-2017

Hotel ziet er leuk uit. Maar is erg onoverzichtelijk en heeft veel trappen en trapjes. De kamer waar wij verbleven lag boven de parkeergarage. Er was vanaf s' ochtends heel vroeg tot s' avonds laat veel geluidsoverlast van het op en neer gaan van de garage deur. Zeer vervelend. Zwembad was vies, evenals het mini verwarmde bad binnen. De sauna en Turks bad waren, anders dan vermeld in onze reisbeschrijving tegen betaling. De fitness faciliteiten bestonden uit drie apparaten die alle drie kapot waren en samen op twee vierkante meter stonden.

Ontbijt was in zoverre prima als je je gewoon bij brood, beleg en yoghurt hield, de warme gerechten werden klaargemaakt in de magnetron. Dit telde ook voor het avondeten, vooral bij het dagmenu.

Het plaatsje is pittoresk, erg veel oudere mensen en weinig vertier in de vorm van restaurants die in de avond open zijn.

Door bovenstaande op te tellen hebben wij na een aantal dagen onze spullen ingepakt en hebben zelf een ander verblijf gezocht.

Super, direct weer

Piet
7-1-2017

Een schitterend kleinschalig hotelcomplex, waarvan de verbazingwekkende tuin groter is dan het aantal kamers dat er zijn, lijkt het wel. Kamers zijn groot en netjes. De tuin is fascinerend. Lanjaron is een prachtige plaats waar iedereen op straat leeft. In de omgeving is het fantastisch hiken!

Oude reviews (archief)

Geweldig hotel

Hans P
14-10-2016

Prachtig aangelegde tuinen met diverse zitjes. Zwembad (zout water ) met ligstoelen.

Nadeel is dat de airco niet aan mocht dit terwijl wij het wel erg warm vonden op de kamer.

Daarentegen kregen wij wel een Fan mee voor op de kamer vanuit de receptie

Dear Hans ,

Thank you regarding your words of our hotel. We are family run business and your words make us smile.

Regarding the airco , I'm pretty sure that my colleague explained you that we belong to the European charter for sustainable tourism in protected areas , so we are in a strong committed with a sustainable develop of energies.So for that reason we have a sonda controlling temperatures taking in mind that the perfect temperature inside a room (according to our law) it would be during the winter between 19ºC and 21ºC and during the summer between 25ºC and 26º C. So the central machine of airco will start working as a fan if inside the rooms it is under with this temperature in summer/autum season.

So for that reason , we want to thank you for your comprension regarding that. Thanks a lot

nooit meer

Astertje
1-10-2016

Leuk dorp en centraal gelegen, hotel Alcadima heeft mogelijkheden maar heeft grote management 'stofdoek' nodig. Eten smakeloos en wij een badkamer met douchebakje van 70x70 cm. Niet te doen en zeker niet voor wat oudere mensen. Badkamer na douchen nog natter dan zwembad.

Geen service gerichte receptie en ook niet in restaurant waar wij HP hadden en maar éen keer hebben gegeten na smakeloze hap.

Zwembad ok maar op het Noorden gelegen, hoe verzin je het. Geen mogelijkheid tot uitrusten onder parasol met boekje in de zon dus. Geen handdoeken service.

Wij zijn 5 dagen onderweg geweest om aan dit gebeuren te ontsnappen, Granada is in de buurt en erg leuk! Ook naar andere aardige plaatsjes in de buurt geweest, maar van rust dus geen sprake! Voor ons nooit meer naar hotel Alcadima ondanks mooie tuin. Ouderwetse kamers en wij ook nog met piepklein balconetje. Jammer.

Amanda, Comercial Manager, 18-10-2016
We are so sorry that you haven't had a nice stay with us. The only thing that we can say is that we are sorry for disappoint you . By the other hand , we will still working hard to improve our service . We cannot be perfect for everyone but, even so we will try to keep working hard to give as always the best of us .

Gezellig hotel, mooie (wandel)omgeving

Gezina
17-9-2016

Personeel is vriendelijk, behulpzaam, gezellig. Bediening in restaurant wat rommelig.
Amanda, Comercial Manager, 18-10-2016

Thank you to let us know about your thoughts , We will take note about your words regarding our restaurant to know what happened during your stay.

Kind Regards,

We hebben een aantal aanbieders voor Alcadima voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alcadima in Lanjarón, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alcadima zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alcadima scoort een 8.2 uit 10 op basis van 60 reviews.