We hebben een aantal aanbieders voor La Herradura voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor La Herradura voor je op een rij gezet:

Reviews over La Herradura

Sssssst, niet verder vertellen....

Leon y Diny
    18-10-2016

La Herradura ligt aan de Costa Tropical, en is relatief rustig. Heel mooi gelegen aan een hoefijzervormgevende (Herradura) baai. Genoeg restaurantjes (47) waarvan de meesten aan de boulevard zijn gelegen, waarvan 7 zgn. Chiringuitos (strandrestaurants), een echt uitgaansleven moet je hier niet zoeken, hooguit een paar bars die tot in de kleine uurtjes open zijn. Wél vaak live muziek n.m. in de maanden juli en augustus het is dan hoogseizoen én drukker. Het achterland is fantastisch om te wandelen (bergachtig) en langs de kust kun je heel goed duiken (duikscholen aanwezig), snorkelen, een boot of waterscooter huren. Het strand bestaat uit grind en zand is 2 km lang net zoals ook de boulevard.

Wat ik niet goed vond is het afval wat overal wordt gedumpt,m.n. langs de weg, en in de omgeving mag wel eens wat aan de slechte voetpaden worden gedaan, fietspaden bestaan hier niet, maar de autowegen zijn weer wél fantastisch en de autopista's zijn tolvrij tot aan de grote steden Granada en Malaga toe. In het hoogseizoen is er een tekort aan parkeerplaatsen in L.H. Minder is ook de vele zwerfhonden en katten, daar kunnen ze in Spanje wel wat van Nederland leren, al zijn hier ook honden opvangcentra meestal gerund door Engelsen maar die kunnen het amper bolwerken, hier ontbreekt hulp vanuit de regering. Het toerisme hier groeit nu snel omdat de Costa Tropical lang onbekend was, het klimaat hier is speciaal, de zon schijnt hier vaak als het elders (Costa del Sol / Costa de la Luz bewolkt is. Vlakbij La Herradura is een romantisch jachthaventje dat Marina del Este heet, leuk om er eens een kijkje te gaan nemen en je kunt er heerlijk eten bij een v.d. restaurantjes. Een grote supermarkt vindt je in Almunécar dat 5km ten oosten van La Herradura ligt. De bekende toeristische plaats Nerja ligt op 15km ten westen van L.H. en vandaar ligt op 6 km noordwaarts het mooiste bergdorp van Andalucía genaamd Frigiliana, écht de moeite waard voor een bezoek en goed te combineren met Nerja.

Maar niet verder vertellen, want het is hier zó fijn door de rust en schoonheid van de omgeving van La Herradura.

Gereisd Met partner in mei 2016

Marina del Este: rust aan de Costa Tropical

Marc Debusschere
    21-5-2013

Aan een landtong tussen Almuñecar en La Herradura ligt Marina del Este, een kleine zeer rustige jachthaven met een paar restaurants en winkels en een klein strandje. Bijna een dorpse sfeer, goede uitvalsbasis voor zowel drukkere badplaatsen als wandelingen in de bergen, trip naar Granada of Malaga, ...

Gereisd Met partner in Wed May 01 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Schitterende stranden

Arija
    23-11-2011

De stranden zijn hier zoveel rustiger dan in het westen van Malaga. En het ontbreekt je aan verder niets: goede restaurants in de buurt, schitterende omgeving, tussen de Spanjaarden. Heerlijke plek om tot rust te komen.

Gereisd Met partner in Sat Oct 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

La Herradura,

huub van dijk
    6-10-2011

Na eerst jaren te hebben gecamperd, zijn wij 4 jaar geleden in La Herradura terecht gekomen. Niet het drukke leven zoals Marbella of Torremolinos, maar een rustig klein dorp naast Nerja. La Herradura is het spaanse woord voor hoefijzer en dat is ook precies de vorm van de baai. Men komt hier niet voor het drukke uitgaansleven, maar om te genieten van de zee en de bergen in de nabijheid. Het is precies gelegen tussen Malaga en Granada en sinds kort via een zeer mooie snelweg binnen het uur te bereiken vanaf Malaga Airport.

Gereisd Met partner in Mon Oct 01 2007 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Een prachtig rustig plekje.

Karin Bloemzaad
    24-9-2011

La Herradura is gelegen in een prachtige baai, een ideale plek voor rustzoekers. Barretjes en restaurantjes voldoende aanwezig. Neem eens een kijkje "bovenin" het oude centrum en geniet van de prachtig versierde huisjes (azulejos, borden e.d.). Veel bezienswaardigheden (Granada, Alpujarras, Málaga enz. op redelijke afstand). Ik kan het van harte aanbevelen, maar eigenlijk ook weer liever niet, want blijft het dan nog zo rustig.........

Gereisd Alleenreizend in september 2011
La Herradura scoort een 8,1 uit 10, op basis van 15 reviews