We hebben een aantal aanbieders voor El Chorro voor je op een rij gezet:

Reviews over El Chorro

Uitdagende wandeling Camino del Rey

Rinus
    6-9-2016

Wat een mooie wandeling de Camino del Rey gelegen bij El Chorro en met wat voor een historie er achter. Het beste is de wandeling zo vroeg mogelijk in de ochtend te doen en met de eerste bus mee naar boven te gaan. Dat is met name om de warmte die wij in juni al hadden en vanwege de vele wandelaars die in de loop van de ochtend van start gaan. Koop een kaartje want degenen die via internet een kaartje gekocht hebben (internet nazoeken of je wel of niet op de lijst staat duurt heel erg lang !) staan in lange rijen te wachten die jij heerlijk voorbij kunt lopen. Wij zijn de dag van tevoren langs gegaan en hebben de zeer aardige nieuwe eigenaresse ontmoet die ons alle in en outs vertelde. Mocht je onverhoopt toch moeten wachten dan is het prettig dat het niet te heet is. Denk overigens niet ik loop van hoog naar laag. Het laatste stuk van de wandeling kent nog een flinke stijging die overigens goed te doen is. De route is veilig en wordt goed bewaakt plus men laat kleine groepjes vertrekken. Ga je vroeg dan heb je nog de kans dat je echt nog stukken alleen kan lopen. Wij hebben daar erg van genoten, omdat je je dan echt geweldig voelt in zo'n mooie omgeving. Zeker doen dus als je in de buurt bent en nog redelijk fit bent. Voor hartpatiënten is deze wandeling niet aan de bevelen. In het dorpje is er alleen eten en drinken.

Gereisd Met partner in juni 2016

een indrukwekkende kloof

Conny
    13-1-2015

Bij El Chorro vind je de Camino del Rey, Garganta del Chorro, de enorme kloof die overspannen wordt door een hoge brug. Via de Camino del Rey kun je een mooie maar duizelingwekkende wandeling maken. Niet voor mensen met hoogtevrees maar wel een adembenemende tocht!

Gereisd Met partner in mei 2000

beklimming camino del rey

eric moerkerk
    1-10-2012

met een 28 jaar jongere klimmer ( ik 50) de camino del rey bedwongen.de eerste 40 meter van het circa 80 cm brede pad bestaat niet meer,en moet via de steile wand klim overbrugt worden..het pad zelf heeft vervolgens verschillende ontbrekende delen ,waarbij je enkel over de stalen steubeer (10 cm) kan lopen..waanzinnig landschap van verticale geologische rotsformaties en beloning van een bijna ongerepte vallei met orleanders aan een bergstroom (badderen!) als eindpunt..niet zonder gevaar .weer een zwitser omgekomen.once in a lifetime experience

Gereisd Met vrienden in juni 2007

Fantastische natuur

Rinus
    3-4-2012

El Chorro moet men vooral bezoeken voor zijn prachtige natuur, vanuit het dorp kan men een wandeling maken naar de Desfiladeo de los Gaitanes, een prachtige kloof die wordt overspannen door een brug. Per auto kan men een tocht maken door de Gaitanes kloof langs het mooie stuwmeer , de bochtige smalle bergweg voert omhoog naar een fraai kerkje, hier vlakbij takt een 5 km lange doodlopende weg af die eindigt bij het stuwmeer Tajo de Encantada dat zeer bijzonder gelegen is boven op een bergtop, de uitzichten vanhier op de wijde omgeving zijn subliem.

Gereisd Met vrienden in maart 2008

Koffie- of lunchpauze

Remy
    20-9-2009

Mooie omgeving om doorheen te rijden vanwege zijn ruige natuur. In El Chorro kun je bij het station even lekker lunchen met een geweldig uitzicht op de bergen en het meer, maar verder is er niets te beleven.

Gereisd Met partner in september 2009
El Chorro scoort een 8,7 uit 10, op basis van 12 reviews