We hebben een aantal aanbieders voor Comares (Málaga) voor je op een rij gezet:

vakanties Comares (Málaga)

We hebben een aantal aanbieders voor Comares (Málaga) voor je op een rij gezet:

Reviews over Comares (Málaga)

Verrassend leuk dorp met een prachtig uitzicht

Mevr. Buit,
    9-6-2018

Super verrassend, prachtig wit dorpje. Boven op de berg met een prachtig uitzicht. Door het dorpje loopt een wandelroute, erg leuk om die te volgen! Rustig qua toeristen! We vonden het een erg leuke onverwachte verrassing. Er zijn een aantal kleine (niet heel bijzondere) restaurantjes

Gereisd met vrienden in mei 2018

Comares een wit Moors pareltje

Annejet,
    26-1-2018

Comares is een wit Moors pareltje, nog niet overspoeld met toeristen! Leuk en de moeite waard voor een dagtocht vanaf de kust, maar ook om te verblijven als je van rust en natuur houdt. Zoek je Nachtleven, dan heb je hier niet langer dan een dag te zoeken! Probeer niet met de auto door de supersmalle straatjes te rijden, maar parkeer op de grote parkeerplaats bij de toegangspoort. Er is een rondwandeling uitgezet door het hele dorp, met blauw gekleurde voetstap-tegels. Het dorp ligt op een klif en een berg, dus veel steile steegjes en trappetjes. Hierdoor is het niet zo toegankelijk voor mensen met een loopbeperking. Het dorp telt diverse cafeetjes, waar de koffie nog één euro kost! Sommige hebben één of twee terrastafeltjes, meestal bezet door de plaatselijke 'hangouderen (alleen mannen)'. De oudere vrouwen tref je vaak voor de deur, bezig met het roosteren van de amandelen in een halve oliedrum. Bij het 'Balcon' met uitzicht over de valleien tot aan zee, staat een muziektent (waar om de haverklap wel iets gevierd wordt, héél gezellig dus!) en is er een groot terras. Het dorp telt één kleine supermarkt, maar die voorziet in vrijwel alles (ook vers vlees, groente en fruit). Hebben ze iets niet, dan bestelde de eigenaresse het voor ons! De plaatselijke jonge bakker bakt nog traditioneel op houtskool (zoals z'n opa dat deed) en laat je dat vol trots graag zien. Hij verkoopt ook nog wat groente en kruidenierswaar. Verder is er een apotheek en Tabacco (de enige plek waar legaal sigaretten te koop zijn).

De bergen rond het dorp en zo'n 30 vakantievilla's, zijn zover het oog reikt, begroeid met olijf- amandel- sinaasappel en avocadobomen. Rondlopende ezeltjes en geitenkuddes kruisten onze paden. De weg vanaf de kust naar Comares duurt 'n klein uur en is prima (wel zo’n 25 minuten slingerbochten, laatste deel). Slechts een paar vakantievilla's liggen aan geasfalteerde weggetjes. Alle andere vakantiehuizen liggen aan (deels) onverharde paden zonder vangrail en zijn behoorlijk stijl maar met veel beleid te doen. Bij sommige weersomstandigheden staat er een bord van de overheid dat het pad gevaarlijk is! Rondom Comares - op 700 meter hoogte gelegen - zijn diverse wandelroutes uitgezet; wel pittige wandelingen door het 150 - 250 meter hoogteverschil! Een prachtige track loopt helemaal om het dorp heen. Start bij de Poort, steil onderlangs de klif, links aanhouden richting Fuente Gorda, al snel loopt er een 1e pad met touwleuningen omhoog (met schitterende vergezichten) en kom je aan de aan de andere kant van het dorp uit (zo'n 2 uur en óók te doen voor de minder ervaren loper). Bij Fuente Gorda is een bron waar ook de geitenkudde komt drinken. Hier vandaan gaat er ook een prachtig wandelpad met touwleuningen omhoog naar het dorp. Behoorlijke klim, maar zeker aan te bevelen!

Goed om te weten als je in de wintermaanden gaat:

1. De olijvenoogst begint eind november, interessant om te zien. Helaas, maar begrijpelijk, gebruiken de meeste boeren daar nu trilmachines voor, die als kettingzagen door het dal weerklinken. Daar moet je wel tegen kunnen.
    Gereisd met oudere kinderen in november 2017

Rust en vriendelijkheid

Ben en Joke,
    7-9-2015

Comares is in combinatie met de wijde omgeving echt een paradijs voor mensen die houden van rust en mooie natuur en landschappen. Toch kun je met een dik half uur aan het strand liggen. Echt een ontdekking.

Gereisd met partner in Tue Sep 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

mooi dorp op heuveltop

ErikLambik,
    28-9-2014

Het witte dorpje Comares ligt schitterend op een heuveltop. De rit ernaarote gaat over bochtige en redelijke steile wegen en leidt naar dit lieve dorpje. Er zijn nog overblijfselen te zien uit de moorse tijd. Vroeger lag hier ook nog een moors fort, maar dat is gerestaureerd en er is weinig tot niets meer van te zien. Wel is er op de plek van het Castillo een hele bijzondere begraafplaats te zien. Door de harde rotsgrond werden en worden mensen hier boven de grond begraven. De plek is mooi en het uitzicht is hier geweldig.Het dorpje ligt ook aan de Ruta de la Pasa, ofwel de rozijnenroute die langs verschillende mooie witte dorpjes leidt.

Gereisd met partner in september 2014

Volg de spaanse voetjes !!!

theo en rian,
    24-9-2013

Een van de mooie witte dorpjes boven op de berg, auto vrij!! waar je een prachtig uitzicht hebt. Volg de mooie mozaieke voetjes door de staatjes van Comares, schitterend!! en geniet bij een van de typisch spaanse cafeetje van een drankje met Tapas!

Gereisd met partner in september 2013
Comares (Málaga) scoort een 9,3 uit 10, op basis van 43 reviews