Chiclana/Novo Sancti Petri

We hebben een aantal aanbieders voor Chiclana/Novo Sancti Petri voor je op een rij gezet:

vakanties Chiclana/Novo Sancti Petri

Reviews over Chiclana/Novo Sancti Petri

Heerlijk Andalusische Chiclana

Leonore
    4-11-2017

Chiclana is een typisch Andalusische stad aan de zuidkust en aan het brede strand van La Barossa. Een stad met een overdekte markt, terrasjes o.a. aan de rivier die door de stad loopt, leuk voetgangers winkelgebied, mooie pleintjes, parken en feria-terrein. Een sherry bodega, restaurantjes, theaters, musea, golfterreinen. De hooggelegen witte Santa Ana zie je al van ver. Hiervandaan kan je zelfs Cadiz zien in de verte. Om de stad vind je de salina's, zoutmeren met museum over de zeezoutproductie. Het oude Sancti Petri, oude verlaten vissersplaats en is schilderachtig, met restaurantjes en jachthaven. La Barossa ligt aan de baai met het lange brede strand met wandelboulevard en eettentjes. Ik logeer altijd bij het rustig gelegen "Casa La Felicidad", een paradijselijk B&B op 10 minuten lopen van het strand. Gastvrijheid staat hoog in het vaandel van de Nederlandse eigenaars. Ik huur altijd een auto en rij in 11/2 vanaf Sevilla Airport er naartoe! Anders rijden er bussen.

Gereisd Met vrienden in november 2015

Ondergewaardeerd

A.
    8-6-2017

Verblijft in Chiclana; aardig stadje met dito centrum, gewoon echt Spaans niet perse toeristisch. Voldoende winkeltjes en wat terrasjes, prima voor een ochtend of middag. Ook grote overdekte vers/vis markt. Toen wij er waren was er een stadsfeest (''feria'') erg leuk, enorme kermis en heel bruisend. Strand ''La Barossa'' op 12 min rijden, groot en netjes, veel gezinnen en Spanjaarden die hier zelf op vakantie gaan. Helder water, veel eetgelegenheden rondom het strand.* Prima uitvalsbasis voor omgeving zoals Sevilla, Cadiz, Jerez, San Fernando's overdekte shopping Bahia Sur. Dagje Aquapretpark ook gedaan, leuk voor de kids.

Gereisd Met jonge kinderen in mei 2016

Rustig

John en Carla
    7-10-2015

Rustige omgeving met veel golfbanen. Als je niet van wandelen houd en om meer van de omgeving te zien is een auto een aanrader. Chiclana, Jerez en Cádiz zijn goed per openbaar vervoer bereikbaar. Je kunt er een lekkere strandwandeling maken, Een tocht per trike naar de binnenlanden van Andalusie is ook een aanrader.

Gereisd Met partner in oktober 2015

Goeie uitvalsbasis

Kees
    14-9-2014

Sancti Petri zelf heeft niet zoveel te bieden, maar wel een prachtig strand. Cultuursnuivers hebben dus sowieso een auto nodig om wat culturele uitstapjes te kunnen maken. Chiclana heeft wat leuke winkelstraatjes. Dagjes naar Cadiz, Vejer en Medina Sidonia vonden wij leuk.

Gereisd Met jonge kinderen in september 2014

onontdekte parel

Martin
    30-6-2014

Novo Sancti Petri is een gebied met veel hotels, ressorts en appartementen complexen. De stranden hier zijn prachtig met een heldere zee. Er is een boulevard met wat winkeltjes en leuke restaurantjes/barretjes.

Als je meer van de omgeving wilt zien is een auto een must, er rijden bussen maar ideaal is het zeker niet, om Cadiz of Chiclana te bereiken is het nog wel goed te doen. In de omgeving is veel te zien, wel zit je snel enige tijd in de auto. Maar denk aan Cadiz, Jerez, Gibraltar, Medina & Vejer. Helaas zijn er in de avond veel files in Novo Sancti Petri door alle strandgasten die huiswaarts keren.

Tot slot: in de zomer is het er rond het middag uur wel erg warm, wat als voordeel heeft dat de straten tot in de nacht bevolkt worden.

Gereisd Met partner in juli 2013
Chiclana/Novo Sancti Petri scoort een 5,5 uit 10, op basis van 96 reviews