Vakantiehuis Casa de la Luzsterstersterster

Tonen op kaart

27 reviews over Vakantiehuis Casa de la Luz

• 8Susanne14-04-2015

Prachtige plek in Andalusië

Mooi gelegen vakantiewoning in het sfeervolle Bubion in de bergen ten zuiden van de Sierra Nevada. Met vriendelijke Spaans/Nederlandse eigenaren.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 9arno26-03-2014

Aanrader in de Alpujarras!

Casa de la Luz ligt op een mooie plek aan de rand van het gezellige dorpje Bubión met uitzicht over zowel de besneeuwde bergen van de Sierra Nevada als de Middellandse Zee (bij helder weer). De eveneens prachtige bergdorpjes Capileira en Pampaneira liggen op loopafstand en in de omgeving vindt men nog meer mooie dorpen en uitstekende wandelmogelijkheden. Uitstapjes naar bijv. de kust en Granada zijn ook zeer goed te doen vanuit Bubión en zelfs een (mid)dagje skiën in de Sierra Nevada (ruim 1,5 uur rijden) behoort tot de mogelijkheden. Op het ruime terras van Casa de la Luz kun je heerlijk van de zon en het uitzicht genieten. De eigenaren Manuel & Janny (beide spreken Nederlands) zijn zeer vriendelijk, gastvrij en behulpzaam.

Gereisd met jonge kinderen in maart 2014

• 9Karin en Tony22-06-2012

Heerlijk huisje!

Nadat we behoorlijk moe aan kwamen na een drukke periode, werden we zeer gastvrij verwelkomd door Janny, in het witte huisje aan de rand van het dorp. We voelden ons meteen thuis, gezeten aan de tafel met een glaasje Rioja en ondertussen tips van Janny over de omgeving. Het dorpje is prachtig, het uitzicht dat we op de foto van de site zagen, was in het echt net zo mooi. Naar het zuiden het kerkje , de bergen, de middellandse zee en met helder weer zelfs Marokko. Kijk je de andere kant op, dan zie je de besneeuwd toppen van de Sierra Nevada. Restaurantjes (estacion10 is een aanrader) en winkel in de buurt, en de dorpjes Pampaneira en Capileira op loopafstand. Je kunt hier fantastische wandeltochten maken, naar bijvoorbeeld de Mulhacen. We hebben dus bijgeboekt, en hadden hier de hele vakantie wel kunnen blijven. Kortom, helemaal tot rust gekomen!

Gereisd met partner in mei 2012

• 0Patricia en Kees01-05-2012

echt genieten

Casa de la Luz is een authentiek wit gekalkt huis, tegen de berg gebouwd, met een gezellig balkenplafond, houten rolluiken aan de buitenkant en een open haard die in het vroege voorjaar ook heel functioneel kan zijn. Vanaf het balkon heb je een prachtig zicht op het dorp en de omgeving. Het huis ligt aan de rand van Bubion. Het is er heerlijk rustig. De eigenaren zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je er gelijk thuis.

Gereisd met partner in april 2012

• 10Marie Louise18-09-2011

Heerlijk!

We hebben een heerlijk weekje doorgebracht in Casa de la Luz. We genoten van de dorpsfeesten, vooral de fiesta de la espuma, een waterschuimfeest viel erg in de smaak bij onze kinderen. Leuke wandelingen, restaurants met prachtige terrassen, het huisje prima uitgerust. Echt een aanrader

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 9L.Rozema27-03-2011

Het huisje van licht

Casa de la Luz is een mooi huisje.Omdat het aan de rand van het bergdorpje ligt heb je het gevoel deel van de gemeenschap uit te maken en kun je tegelijkertijd van de vrijheid van vergezichten vanaf het balkon genieten .Het voelt alsof een bewoner van Bubion plaats voor je heeft gemaakt om even de cultuur en woeste natuur van de Alpugarras op te snuiven. Het huisje had voor ons de juiste naam omdat we ons een week in licht hebben kunnen baden; iets wat niet valt uit te leggen als je direct uit de Nederlandse winter komt. Het is een ervaring die je alleen ter plekke kunt opdoen. Het is heerlijk 's morgens direct uit bed op het balkon te stappen en de geur van berglucht (tijm, sneeuw, graniet en de eerste bloesem) je plannen voor de dag te laten bepalen.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2011

• 9Jeanet en Freek10-10-2010

"Heerlijk vertoeven hier

Na eerst een paar dagen in Malaga en Granada kwamen we bij ons verblijf “Casa de la Luz”aan de rand van het dorp met een prachtig uitzicht vanaf het terras. Het is een goede uitvalsbasis voor wandeltochten vanuit het dorp of naar de “Sierra Nevada”. Waar men vele bergwandelingen kan maken zowel voor de meer ervaren bergwandelaars maar ook hier zijn er genoeg mogelijkheden voor degene met minder ervaring. Het is heerlijk om dan weer terug te komen na een lange dag in de bergen,neer te strijken op het terras met een wijntje en uit te kijken over de kloof. Bubion en omliggende dorpen bieden een aantal restaurants en terrassen waar het goed toeven is na een dag in de natuur. Janny en Manuel hebben in het huis veel informatie over de omgeving en gaven ons ook persoonlijk veel tips. Zeer gastvrij en hulpvaardig ook bij het zoeken naar accommodaties voor onze korte rondreis dankzij hun vele contacten. Wij hebben hier een heerlijke week doorgebracht en genoten van de prachtige omgeving.

Gereisd met partner in september 2010

• 9paul tonet01-10-2010

heel gezellig, rustig, leuk terras

banop het terras lijkt het alsof je aan het eind van de wereld zit, uitzicht op de bergen en de natuur. Toch ligt het huisje aan de rand van het dorp, op loopafstand van de winkeltjes en restaurantjes. Totale rust.

Gereisd met partner in september 2010

• 8Fam. Van Dijk12-10-2009

Heerlijk

Na een prachtige rit vanuit Granada is het fijn thuiskomen in het mooie huisje Casa de la Luz in het schattige Bubion. De gastvrije ontvangst door Janny en Manuel was heel natuurlijk en vertrouwd, het huisje is net zo gezellig en knus. Alles wat je nodig hebt is aanwezig en het bad is heerlijk na een lange dag wandelen. Mooi uitzicht vanaf het terras over een gedeelte van de Pogueirakloof en 's nachts is het een goede plek om naar de sterren te staren. In het huisje is veel informatie te vinden over de omgeving (natuur, buurtdorpjes, restaurants). Het restaurant La Artesa was onze favoriet in Bubion. Ook voor niet ervaren bergwandelaars kun je prachtige wandelingen maken vanuit Bubion. Na een week in de Alpujarras rondgedwaald te hebben weten we zeker dat we nog een keer terug komen in Casa de la Luz

Gereisd met partner in september 2009

• 8Robin13-06-2009

Aangenaam verblijf

Even op adem komen in een prachtige omgeving, knus dorpje en leuk huisje, dat vanuit Malaga goed bereikbaar is. Er lag nog erg veel sneeuw op de bergen, dus de hele stoere wandelingen hebben we niet gemaakt. Maar Casa de la Luz is een prima uitvalsbasis voor tochten op alle niveaus. De natuur is prachtig, de dorpjes leuk. De ontvangst van Janny en Manuel was heel hartelijk, vol aandacht maar nooit opdringerig. Voor ons zoontje was er een leuk sport/speelveld onderaan Bubion. Als het zo uitkomt, komen we terug.

Gereisd met jonge kinderen in april 2009

3 tips over Vakantiehuis Casa de la Luz

• Karin en Tony, 22-06-2012

Wandelen: de 'Taha de Pitres' gaat door alle leuke witte dorpjes van de omgeving, en is goed te doen. Aanrader!

• Patricia en Kees, 01-05-2012

Je kunt er fantastische wandelingen maken, langs de witte dorpjes, door boomgaarden, door rivierkloven, langs eeuwenoude dorsvloeren van leisteen, met een ezel erbij helemaal een plaatje. Het is een aanrader voor natuur- en landschapliefhebbers. Wij ontmoetten bijna elke dag wel steenbokken, bijvoorbeeld. In april kan het nog behoorlijk fris zijn. Op dezelfde dag loop je 's morgens in een sneeuwbui, ´s avonds zit je in de zon op het balkon aan een wijntje.

• janny, 02-05-2010

In Bubion, Pampaneira en Capileira zijn heel veel verschillende restaurants, terrasjes en barretjes. Allen op loopafstand van het huisje. Vooral Meson Alberto in Pampaneira met zijn Moorse houtoven waar ze heerlijke speklapjes en vleesspiesjes klaarmaken en het huiskamer-restaurant Ibero in Capileira van Montse zijn de moeite van een bezoek meer dan waard. Je kunt hier voor weinig geld uitgebreid genieten.

1 vraag over Vakantiehuis Casa de la Luz

• Janny, 24-10-2010

Casa de la Luz

Vindt je dat er genoeg informatie over het vakantiehuis Casa de la Luz in Bubion in de Alpujarras te vinden is op Zoover? Wat mis je?

Patricia en Kees, 01-05-2012

er is genoeg informatie te vinden

Vakantiehuis info

• Aantal personen2 tot 4