Vakantie in Aracena

We hebben een aantal aanbieders voor Aracena voor je op een rij gezet:

Reviews over Aracena

• 7arija04-11-2014

Mooi landschap en natuur rondom

De stad wordt omgeven door de Natuurreservaten Sierra de Aracena en Picos de Aroche. De omgeving is populair om te klimmen en wandelen. Je loopt deels over Romeinse paden, en ontdekt verlaten watermolens en oude Moorse forten. Al wandelend zie je ezels stukjes land omploegen, hoor je het geklinkklank van geitenbellen tussen de eiken en kastanjebomen, en het geruis van de vele stromen en bronnen. Aracena was voor mij een goede keus om te verblijven. Een middelgrote plaats met gezellig centrum, leuke cafeetjes, en nog een grot om te bezichtigen.

• 8Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in maart 2014

• 8heer seelen09-10-2012

vriendelijk en mooie grotten

de bestemming was eigenlijk Rio el Molino een par mooie vakantiehuisjes, de sierra de Aracena is een geweldig fraai natuurgebied

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Cultuur

Alleen gereisd in oktober 2012

• 9Els Stehouwer11-07-2008

Aracena is een mooi plaatsje om te stoppen op weg naar of van Sevilla - Portugal. Het is een uitgangspunt voor mooie wandelingen. Wij verbleven een nacht in het Aracena Park Hotel & Spa. Vanaf de kamer en de terrassen een prachtig uitzicht over de omgeving en de plaats met oude kerken en een verwoest kasteel op een heuvel. Onder de heuvel liggen prachtige grotten. Wij bezochten deze de volgende ochtend. Elk uur (behalve tussen de middag) is er een tour van ongeveer een uur over een pad van +/- een kilometer. Schitterend!Ook de oude kerk op de heuvel (met de auto bereikbaar) is een bezoek waard. Ook voor het uitzicht over de hele omgeving.

• 9Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd in juli 2008

• 9E. Stikker-Stehouwer11-07-2008

Schitterende natuur!

Aracena is een mooi plaatsje om te stoppen op weg naar of van Sevilla - Portugal. Het is een uitgangspunt voor mooie wandelingen. Wij verbleven een nacht in het Aracena Park Hotel & Spa. Vanaf de kamer en de terrassen een prachtig uitzicht over de omgeving en de plaats met oude kerken en een verwoest kasteel op een heuvel. Onder de heuvel liggen prachtige grotten. Wij bezochten deze de volgende ochtend. Elk uur (behalve tussen de middag) is er een tour van ongeveer een uur over een pad van +/- een kilometer. Schitterend! Ook de oude kerk op de heuvel (met de auto bereikbaar) is een bezoek waard. Ook voor het uitzicht over de hele omgeving.

• 9Omgeving
    • 9Cultuur