Hotel Playa Calida

71 reviews over Hotel Playa Calida in het Nederlands

Kindvriendelijk en sfeerloos megahotel

Nancy
18-10-2017

Eén grote tegenvaller! bij binnenkomst: geen uitleg over faciliteiten, geen kaart van hotel of overzicht van tijden waar wat is etc. Je krijgt een kaart voor de deur waar je ook je ( all inclusive) drankjes mee laat scannen. Die was bij mij wel 7 keer gedeactiveerd waardoor ik mijn kamer niet in kon etc.

Zwembaden zijn voor de show; je mag er geen opblaasbare dingen in .Een groot luchtbed verbieden oke maar zelfs overgooien met een strandbal is verboden.  Duiken mag ook niet en zelfs als je vanaf de kant er in springt staat er na een paar seconde een badmeester met een vermanend vingertje. Samen met je kind van de glijbaan: verboden. Je 4 jarige moet maar alleen gaan want volwassenen mogen er niet mee in. Werkelijk te belachelijk voor woorden. De jacuzzi's zijn ook verboden voor kinderen. Verder is er alleen een binnenspeeltuin maar die was kennelijk alleen tussen 15;30 en 17:30 geopend.

Restaurant heel ongezellig maar wel goed.

Oude reviews (archief)

Erg mooi hotel

Frits
7-6-2016

Het hotel ligt wat afgelegen,maar dit vonden wij geen bezwaar.

De service was erg goed en het personeel vriendelijk.

Eten was goed,voor elk wat wils.

Zwembad met uitzicht over de zee was geweldig.

Bushalte op 300 meter,met de bus ben je binnen 10 minuten in Almunecar en in 30 minuten in Nerja.

Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Redelijk

Esther
27-7-2015

Wij verbleven in juli op Playa Calida wat een mooi hotel is maar de minpunten zijn wel de kleine bedden 120 breed vooral voor 4volwassenen te klein en erg hard.

Wij konden 1x gebruik maken van het a la carte restaurant maar dat was niet best!

Het all inclusive was summier alleen fris lokaal bier en wijn geen ijs of mix dranken cocktails enz.

En wat jammer was dat het plaatsje te almunecar te ver was om te lopen.

Er zit ook geen prive strand bij het hotel wat overdag ook vol ligt met lokale.

We hebben een aantal aanbieders voor Playa Calida voor je op een rij gezet:

Mooi hotel bovenop klif, net buiten Almunecar. Goed te bereiken per auto, evt. parkeergarage aanwezig maar je kunt ook op straat parkeren. Mooie lobby, goede ontvangst (11 uur aankomen en toch al in je kamer kunnen). Handdoekservice tegen € 1 per wassing. Grote en nette en schone kamer met 2 grote goede bedden, een super badkamer met aparte wc, aparte douche, apart bad. Groot balkon met zijzeezicht en bij ons prachtig uitzicht op de bergen! Meerdere zwembaden, ook 1 verwarmd binnenbad en een spa (tegen betaling). Leuk waterpark in de prachtig aangelegde binnentuin. Geen Nederlanders gezien, in het weekend wel helemaal vol met Spaanse gezinnen dan is het wat druk. De andere dagen was het rustig. 2 Stranden, 10 minuten lopen, wij lagen op het kleine en ware praktisch alleen dus geweldig! Daar zijn ook 2 restaurantjes en kun je bedjes huren. Ontbijtbuffet is goed, dinerbuffet kan er mee door, wel redelijke keuze maar het is rommelig, op terras kun je heerlijk rustig zitten eten.

Een prima hotel!

fam_klaver
20-10-2012

Een prima hotel met uitzicht over de zee.

Wifi alleen bij de receptie en lobby.

Jammer dat je voor een sauna bezoek moet extra betalen!

We hebben ervan genoten!

Fam. Claesen uit Brecht
15-4-2012

Wij vonden dit een goed hotel. Het eten was iets minder: soms niet lekker, soms niet warm genoeg, .... Het panoramazwembad geeft gewoonweg een paradijselijk gevoel. Het rivierenzwembad stond leeg gedurende onze vakantieweek terwijl er op de website geen sluitingsperiode van dit zwembad vermeld staat. Wifi was buiten gebruik gedurende de ganse week omdat onlangs van provider veranderd zou zijn. We werden een beetje aan het lijntje gehouden wanneer we vragen stelden over zowel rivierenzwembad als Wifi. Communicerende kamers ideaal voor ons gezin met 3 kinderen, al waren de 2 kleinsten (8 en 9) al iets te groot om nog comfortabel samen in een bed van 1,20 m te slapen, maar dat wisten we van tevoren. Apart toilet met bidet in elke badkamer was heel handig. Goede schoonmaak, maar de handdoeken hadden vaak een onfrisse geur. Aan verzoeken werd snel gevolg gegeven (behalve dan i.v.m. Wifi en rivierenzwembad).

Alles bijeen hebben we een zalige week gehad!

Goed hotel, maar voor verbetering vatbaar

Fam. uit België
14-8-2011

- Grote kamers (2 communicerende). 3 kindejes wel in slechts 2 bedden.

- Grote, mooie badkamer

- Mooi uitzicht vanop kamer en zwembad

- 2 zwembaden waarvan 1 in vorm riviertjes (pas alleen vanaf 12 jaar, wel met ouders jonger)

- 3 aparte glijbanen

- Te gericht op Spaans publiek (slechts 1 iemand sprak Duits)

- Opknapbeurt nodig : in grote zwembad ontbreken tegels en groene randen; zetels versleten (wel enkele al nieuw); parasols roest, versleten

- Eten lekker en voldoende. Buiten eten mogelijk. Verder niks speciaals. Alles wordt droogjes gepresenteerd. Showcooking is voor de kok gewoon afzien aangezien hij alles tegelijk moet doen . Onderbemand. Dit geldt trouwens ook voor ander restaurantpersoneel alsook voor de receptie.

- Leuke minigolf, opknapbeurt nodig, slecht onderhouden

- ideale uitvalsbasis voor o.a. Granada, de Sierra Nevada, …

- De leuze van het hotel is : Vakantie met details. Is inderdaad zo, alleen jammer dat men niet begrepen heeft in welke details dan wel

Zeer mooi hotel

Marc en Carine
12-8-2011

Wij waren er in mei. Toen was het er zeer rustig, behalve in het weekend als de Spanjaarden kwamen. Animatie hebben wij niet gezien maar er was ook geen publiek voor. Het hotel ligt zeer afgelegen ; een huurauto is dus een aanrader. De kamers waren zeer mooi en vooral heel proper. Het eten was dan weer een minpunt. Wij zullen er zeker teruggaan maar dan wel alleen kamer met ontbijt en een huurauto voor de hele vakantieperiode want er is veel te bezichtigen in de omgeving en er zijn voldoende restaurantjes in Almunecar om s'avond tegen een heel schappelijke prijs te gaan eten.

Goed voor één keer.

DANNY DHONDT
7-8-2011

We zaten twee uur op de bus tussen de vlieghaven en het hotel. Om 14 uur, en na twee uur wachten, mochten we uiteindelijk op de kamer. Het hotel ziet er uit als een Moorse burcht, heeft prachtige zwembaden. We hadden kamer 371, zeer ruim, geen geluidslast, prachtig uitzicht. Het hotel is uitsluitend gericht op een Spaans publiek. We hadden er soms de indruk dat niet-Spanjaarden er geweerd werden. De animatie is beneden alle peil. Het animatieteam richt zich enkel tot Spanjaarden, ook de avondanimatie is teleurstellend. De service in de bars en het restaurant is vriendelijk en zeer goed. De all-inclusive is OK, zowel qua eten als drank, hoewel er voor cocktails moet bijbetaald worden. Almunecar heeft een bezienswaardig historisch stadsgedeelte. De georganiseerde excursie naar Granada (74 euro per persoon) was zeker de moeite.

Schitterend

annemieke
5-8-2011

Heerlijke zwembaden, veilig en super voor kinderen van alle leeftijden, maar ook voor volwassen. Goeie miniclub en minidisco. 's Avonds schitterende shows.

Zo'n hotel wil ik elk jaar wel!! Het eten was erg lekker, bestel zeker eens een vers gebakken vis of lekker omelet. (tortilla) Vriendelijke behulpzame mensen.

Vraag naar gratis ijs ook aan de bar, gratis broodjes, tapas en neem kleine flesjes water die zijn gratis.

Het centrum is wel ver maar er rijdt 's ochtends en laat in de middag/'s avonds een bus. Het strand is simpel maar fijn omdat het in een baai ligt, het is wel zwartkiezel zand. De plaats is ook leuk voor uitstapjes (met huur auto) naar Alhambra, Serra Nervada, Gibraltar, enzo of de plaatselijke markt in het centrum op vrijdag (weinig parkeer mogelijkheden) Hier zijn spaansje jurkjes, omslagdoekjes met belletjes etc nog echt goedkoop! Ook is er jaarlijks een flamenco festival. (informeer je van te voren want in het hotel zijn ze hiervan niet op de hoogte) Annemieke

We hebben een aantal aanbieders voor Playa Calida voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Playa Calida in Almuñécar, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Playa Calida zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Playa Calida scoort een 8.2 uit 10 op basis van 76 reviews.