Hotel Playa Calida

79 reviews over Hotel Playa Calida

• 2019
    7Selma19-08-2019

Prima

Ligging van het hotel is afgelegen, geen bezwaar tegen. Je kan prima voor €1 met een bus naar de stad, echter laatste bus gaat om 21:00 uur. Wij hebben gekozen voor half pension, goede keus het eten was elke dag hetzelfde. TyoTyo is een restaurant om de hoek , wij hebben er 3 dagen gegeten, heerlijk gegeten! Qua animatie was er niet veel te doen voor de kinderen en als er activiteiten waren was sport gerelateerd. Niet een ieder heeft op vakantie zin om elke uur een sport activiteit te doen. Hotel heeft een upgrade nodig, interieur stamt uit jaren 80.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 2018
    10Linda Brands01-12-2018

Geweldig

Een geweldig hotel met super mooi uitzicht vanuit het zwembad, gemakkelijk met bus naar het balkon van Europa en andere plaatsen. Moeite zeker waard is excursie naar het bergdorpje. Het is even lopen naar een supermarkt. Ligt niet bij of naast het hotel. Verder helemaal top. Ga zeker nog eens terug

Gereisd met partner in oktober 2017

• Oude reviews

3Nancy18-10-2017

Kindvriendelijk en sfeerloos megahotel

Eén grote tegenvaller! bij binnenkomst: geen uitleg over faciliteiten, geen kaart van hotel of overzicht van tijden waar wat is etc. Je krijgt een kaart voor de deur waar je ook je ( all inclusive) drankjes mee laat scannen. Die was bij mij wel 7 keer gedeactiveerd waardoor ik mijn kamer niet in kon etc. Zwembaden zijn voor de show; je mag er geen opblaasbare dingen in .Een groot luchtbed verbieden oke maar zelfs overgooien met een strandbal is verboden.  Duiken mag ook niet en zelfs als je vanaf de kant er in springt staat er na een paar seconde een badmeester met een vermanend vingertje. Samen met je kind van de glijbaan: verboden. Je 4 jarige moet maar alleen gaan want volwassenen mogen er niet mee in. Werkelijk te belachelijk voor woorden. De jacuzzi's zijn ook verboden voor kinderen. Verder is er alleen een binnenspeeltuin maar die was kennelijk alleen tussen 15;30 en 17:30 geopend. Restaurant heel ongezellig maar wel goed.

Gereisd met jonge kinderen in oktober 2017

• 9Frits07-06-2016

Erg mooi hotel

Het hotel ligt wat afgelegen,maar dit vonden wij geen bezwaar. De service was erg goed en het personeel vriendelijk. Eten was goed,voor elk wat wils. Zwembad met uitzicht over de zee was geweldig. Bushalte op 300 meter,met de bus ben je binnen 10 minuten in Almunecar en in 30 minuten in Nerja. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in mei 2016

• 6Esther27-07-2015

Redelijk

Wij verbleven in juli op Playa Calida wat een mooi hotel is maar de minpunten zijn wel de kleine bedden 120 breed vooral voor 4volwassenen te klein en erg hard. Wij konden 1x gebruik maken van het a la carte restaurant maar dat was niet best! Het all inclusive was summier alleen fris lokaal bier en wijn geen ijs of mix dranken cocktails enz. En wat jammer was dat het plaatsje te almunecar te ver was om te lopen. Er zit ook geen prive strand bij het hotel wat overdag ook vol ligt met lokale.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 8esther05-10-2013

mooi hotel bovenop klif tegen zeer goede prijs

Mooi hotel bovenop klif, net buiten Almunecar. Goed te bereiken per auto, evt. parkeergarage aanwezig maar je kunt ook op straat parkeren. Mooie lobby, goede ontvangst (11 uur aankomen en toch al in je kamer kunnen). Handdoekservice tegen € 1 per wassing. Grote en nette en schone kamer met 2 grote goede bedden, een super badkamer met aparte wc, aparte douche, apart bad. Groot balkon met zijzeezicht en bij ons prachtig uitzicht op de bergen! Meerdere zwembaden, ook 1 verwarmd binnenbad en een spa (tegen betaling). Leuk waterpark in de prachtig aangelegde binnentuin. Geen Nederlanders gezien, in het weekend wel helemaal vol met Spaanse gezinnen dan is het wat druk. De andere dagen was het rustig. 2 Stranden, 10 minuten lopen, wij lagen op het kleine en ware praktisch alleen dus geweldig! Daar zijn ook 2 restaurantjes en kun je bedjes huren. Ontbijtbuffet is goed, dinerbuffet kan er mee door, wel redelijke keuze maar het is rommelig, op terras kun je heerlijk rustig zitten eten.

Gereisd met partner in september 2013

• 9fam_klaver20-10-2012

Een prima hotel!

Een prima hotel met uitzicht over de zee. Wifi alleen bij de receptie en lobby. Jammer dat je voor een sauna bezoek moet extra betalen!

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2010

• 8Fam. Claesen uit Brecht15-04-2012

We hebben ervan genoten!

Wij vonden dit een goed hotel. Het eten was iets minder: soms niet lekker, soms niet warm genoeg, .... Het panoramazwembad geeft gewoonweg een paradijselijk gevoel. Het rivierenzwembad stond leeg gedurende onze vakantieweek terwijl er op de website geen sluitingsperiode van dit zwembad vermeld staat. Wifi was buiten gebruik gedurende de ganse week omdat onlangs van provider veranderd zou zijn. We werden een beetje aan het lijntje gehouden wanneer we vragen stelden over zowel rivierenzwembad als Wifi. Communicerende kamers ideaal voor ons gezin met 3 kinderen, al waren de 2 kleinsten (8 en 9) al iets te groot om nog comfortabel samen in een bed van 1,20 m te slapen, maar dat wisten we van tevoren. Apart toilet met bidet in elke badkamer was heel handig. Goede schoonmaak, maar de handdoeken hadden vaak een onfrisse geur. Aan verzoeken werd snel gevolg gegeven (behalve dan i.v.m. Wifi en rivierenzwembad).
    Alles bijeen hebben we een zalige week gehad!

Gereisd met jonge kinderen in april 2012

• 7Fam. uit België14-08-2011

Goed hotel, maar voor verbetering vatbaar

• Grote kamers (2 communicerende). 3 kindejes wel in slechts 2 bedden.
    • Grote, mooie badkamer
    • Mooi uitzicht vanop kamer en zwembad
    • 2 zwembaden waarvan 1 in vorm riviertjes (pas alleen vanaf 12 jaar, wel met ouders jonger)
    • 3 aparte glijbanen
    • Te gericht op Spaans publiek (slechts 1 iemand sprak Duits)
    • Opknapbeurt nodig : in grote zwembad ontbreken tegels en groene randen; zetels versleten (wel enkele al nieuw); parasols roest, versleten
    • Eten lekker en voldoende. Buiten eten mogelijk. Verder niks speciaals. Alles wordt droogjes gepresenteerd. Showcooking is voor de kok gewoon afzien aangezien hij alles tegelijk moet doen . Onderbemand. Dit geldt trouwens ook voor ander restaurantpersoneel alsook voor de receptie.
    • Leuke minigolf, opknapbeurt nodig, slecht onderhouden
    • ideale uitvalsbasis voor o.a. Granada, de Sierra Nevada, …
    • De leuze van het hotel is : Vakantie met details. Is inderdaad zo, alleen jammer dat men niet begrepen heeft in welke details dan wel

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

• 8Marc en Carine12-08-2011

Zeer mooi hotel

Wij waren er in mei. Toen was het er zeer rustig, behalve in het weekend als de Spanjaarden kwamen. Animatie hebben wij niet gezien maar er was ook geen publiek voor. Het hotel ligt zeer afgelegen ; een huurauto is dus een aanrader. De kamers waren zeer mooi en vooral heel proper. Het eten was dan weer een minpunt. Wij zullen er zeker teruggaan maar dan wel alleen kamer met ontbijt en een huurauto voor de hele vakantieperiode want er is veel te bezichtigen in de omgeving en er zijn voldoende restaurantjes in Almunecar om s'avond tegen een heel schappelijke prijs te gaan eten.

Gereisd met partner in mei 2011

Hotel Playa Calida info