Camping Dobra Luka

21 reviews over Camping Dobra Luka in het Nederlands

Grandioos!

Linda
9-8-2018

Camping Dobrá Lúka in Slowakije is een must als je van ( naturistisch ) kamperen houdt. En als je bovendien van rust, verrukkelijk eten, prachtige met liefde verbouwde boerderijen, leuke dieren, gastvrije campingeigenaars, een frisse duik in een zwembad en ruime plaatsen met waanzinnig mooi uitzicht houdt, moet je er zéker naar toe gaan. Toen wij aankwamen werden we allerhartelijkst verwelkomd door Margo, die ons onder het genot van een kopje koffie van alles vertelde over de camping. We hadden nog geen idee hoe lang we wilden blijven, maar dat werd uiteindelijk bijna vier weken. Do I say more? Dobrá Lúka is zo’n camping die zonder enige twijfel in een mum van tijd bovenaan ons lijstje van fijne naturistencampings staat. We hebben maar spijt van één ding: dat wij dit paradijsje niet veel eerder hebben ontdekt.

Fantastisch mooie plek met fijne mensen

Lieke
20-8-2017

Op onze rondreis door Europa zochten we een camping in Slowakije. Wat een leuke camping dacht ik, knuffeldieren en paardrijden voor de kinderen, lekker zwembad, en s'avonds kun je mee eten. Maar wel een naturistencamping..... ach ja dat kunnen we ook wel een keer proberen! Het is ons super goed bevallen op Dobra Luka. Er hangt een hele fijne sfeer op de camping en de eigenaren zijn heel behulpzaam en vriendelijk. De kinderen vonden het heerlijk en wij ook! En we hebben ook heel wat voordelen ontdekt van het naturisme; geen was, geen geklooi in kleine douchehokjes en fijn zwemmen. Je kunt gewoon jezelf zijn. Het viel ons ook op dat iedereen heel relaxed en vriendelijk is. We hebben leuke mensen ontmoet en fijne gesprekken gehad tijdens de gezamenlijke maaltijden.

Ik zou zeggen; bij twijfel zeker doen!!

Klein paradijs!

Ineke
16-8-2017

Prachtige terassencamping. In een hele mooie omgeving. Je kunt hier heerlijk wandelen. Wel wat afgelegen van voorzieningen als tankstation en supermarkt.

Kleinschalige camping met diverse dieren (waar ook mee geknuffeld mag worden) uitstekende sanitaire voorziening.

Vriendelijke, behulpzame Camping-eigenaren.

Ook de hond had het prima naar zijn zin. Kon in het beekje achter de camping even verkoelen.

Campingprijs ligt net iets hoger dan de gemiddelde campingprijs die wij onderweg hier naar toe kwamen.

Djoke ten Kate
23-7-2017

Wat een heerlijke plek, je onthaast echt. Allesklopt voor mij gewoon, de camping is lekker ruim opgezet en het uitzicht is geweldig. Maar de lieve eigenaren Mark en Margot vind ik het belangrijkste, zij weten wat gastvrijheid is, niks is hen teveel. De gezamenlijke maaltijden waren lekker en heel gezellig, we hebben heerlijke gesprekken gevoerd met onze mede campingbewoners. De dieren die op Dobra Luka wonen brengen veel sfeer en gezelligheid. De douches zijn heerlijk schoon en warm. Kortom ik heb enorm heimwee naar deze heerlijke plek en zijn lieve bewoners.

Geweldige plek om te onthaasten!

Rene & Henny
21-12-2016

Wat wil een naturist nog meer: Natuur, rust en ruimte. Je voelt je meteen thuis op Dobra Luka. Alsof je er al jaren komt. Mark en Margo zijn erg gastvrije mensen die alles doen om het hun gasten naar de zin te maken. En de gezamenlijke maaltijden zijn erg gezellig. Wij raden deze bijzondere camping aan aan iedere naturist die echte rust weet te waarderen.

De reis 100% waard!

Johan
24-9-2016

De Goede Weide

Wandelen met een hamel, is dat leuk? Ja, dat is leuk. Kippen en varkens die rondscharrelen rond je kampeerplekje of die komen kijken bij het naturistische jeu-de-boulen, is dát leuk? Ja, ook dat is leuk.

Welkom op Dobrá Lúka. Dat is Slowaaks voor Goede Weide. En de naam van een uitmuntende naturistencamping – tevens kleine hobbyboerderij – die vijf jaar geleden door het Nederlandse echtpaar Margo en Mark is gestart in Slowakije.

Sfeervol, karakteristiek, landelijk, eerlijk en puur, proper, ongecompliceerd, hartelijk gastvrij, goed en verzorgd ingericht. In een onbekend land, maar toch niet verder dan de Costa Brava. Alleen naar het oosten i.p.v. naar het zuiden. En nog betaalbaar.

Mark presenteerde het ruime terrein in februari op de vakantiebank van de naturistenvereniging Solonat en ik en nog enkele Solonatters gingen in op het aanbod van een Soloweek aldaar: volpension, gezamenlijk eten en gezamenlijke activiteiten zoals jeu-de-boulen, een kampvuur, een barbecue, de sauna in of uit wandelen gaan met een hamel. Dat is een gesneden (= gecastreerde) ram. Dan weet u dat ook weer. Aan het begin van het seizoen, begin juni.

Ieder kwam op eigen gelegenheid. Zelf deed ik de reis in één dag met mijn stokoude automobiel. Op Dobrá Lúka huurde ik een fantastische pipowagen als verblijfsaccommodatie. Het weer? Uitstekend. Na een dag had ik al een rode clownsneus van de zon. “Past goed bij mijn pipowagen”, sms’te ik naar Nederland. Die twee of drie keer tien minuten regen mag geen naam hebben.

Veel gezamenlijke excursies gemaakt: onder meer naar een vorstelijk jachthuis, een mijnbouwstad die op de werelderfgoedlijst staat van de Unesco, een houten dorp, ook op die lijst, een bos met 600 jaar oude eiken, mineraalwaterbronnen, een arboretum (bomentuin) en een kuuroord met thermaalbaden, waar iedereen blind Barbera achterna liep naar het verkeerde bad en waar het een heel ritueel is je als een mummie in te wikkelen voor de ruststoel of de massagestoel.

Helaas vliedt de tijd. Maar de wereldgebeurtenissen trekken even aan je voorbij. Pas op de terugreis, in Passau, werd ik mij bij de aanblik van een Duitse voetbalsupporter die eruit zag zoals een Duitse voetbalsupporter er maar uit kan zien, ervan bewust dat het EK voetbal begonnen was. Twee dagen eerder al. Maar dat mis je niet in de hemel die Dobrá Lúka, Goede Weide heet.

Fantastisch!

Margreet
21-8-2016

Dobra Luka is een heerlijke plek. Mark en Margo geven je het gevoel dat je ze al heel lang kent en gewoon gezellig op visite bent. De twee persoons pipowagen in combinatie met het retro Eriba caravannetje bieden uitstekend comfort voor een gezin van 4. Een eigen kleine bongerd met hangmat en bezoek van alle dieren maakten het helemaal af. We voelden ons zo thuis! Onze zoon heeft normaal nogal moeite met een andere omgeving, maar vroeg bij thuiskomst serieus: "Waarom kunnen we niet op Dobra Luka blijven wonen?"

Geweldig

Harry en Riek
18-7-2016

Het is een heerlijke rustige camping met veel dieren.De eigenaars zijn gezellige en lieve mensen.

Heerlijke rust

Charlotte
31-7-2015

Super gastvrij. Alles is heel schoon.

Fantastische plek

Jettie van Bladel
26-6-2015

Wat een heerlijke camping! Prachtige plekken in een schitterend landschap! En alle dieren, wat leuk! En een gastvrije en superaardige Mark en Margot. s'Morgens heerlijke verse broodjes en een paar keer in de week een prima maaltijd voor €9,-! We vonden het jammer om weg te gaan. Komen zeker een keer terug! Een echte aanrader!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Dobra Luka in Pliesovce, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Dobra Luka zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.