Banská Bystrica

We hebben een aantal aanbieders voor Banská Bystrica voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Banská Bystrica voor je op een rij gezet:

Reviews over Banská Bystrica

Heel gezellig plein met terrasjes, uitzicht-toren

Monique Smets,
    11-3-2012

Erg gezellig kleine stadje. Ideaal is het om de borden "Europa" te volgen, om in dit winkelcentrum te parkeren. van hieruit is het ca. 7 min lopen naar het mooie stadsplein. (volg de mensenmassa) Vele gezellige terrasjes en kleine winkeltjes, vooral in de kleine steegjes. als je het plein opkomt, is ter hoogte van de fontein aan de rechterkant een winkeltje met véél soorten Slowaaks gebak, heerlijk! bovenaan het plein de schuine uitzicht-toren, en als je dan linksboven verder loopt heb je aan de linkerhand de groente/fruitmarkt, en rechts nog vele winkeltjes. Bovenaan het plein rechts is het plaatselijke vvv. Daar kun je een kaartje halen voor een doe-het-zelf rondleiding, met historische achtergronden over de mooie markante geveltjes/gebouwen op het plein. En boven aan het plein rechtsaf: dan kom je aan de linkerkant een oorlogsmonument met museum tegen.(halverwege) Aanrader dus!

Gereisd met oudere kinderen in januari 2011
Banská Bystrica scoort een 8 uit 10, op basis van 2 reviews