Camping Saksida

Meer camping info

9 reviews over Camping Saksida

• 2019
    2Dhr Evers14-08-2019

Te veel mensen op een te kleine ruimte: nooit meer

Wij hadden een bungalow gehuurd. Met de bungalow was niks mis, maar de camping vonden we verschrikkelijk. Samengevat: veel te veel mensen op een veel te kleine ruimte, de hele dag herrie en een totaal gebrek aan privacy. De campers stonden vlak tegenover ons, slechts gescheiden door een smal paadje. We konden de titels van elkaars boeken lezen. De camperplaatsen waren zo klein dat de campers hun luifel niet konden gebruiken. De plekken voor de tenten waren direct naast de druivenstruiken, heel idyllisch, maar zonder enige beschutting, geen afscheiding tussen de plekken, hutje mutje en te weinig sanitair (gelukkig allemaal niet ons probleem). Het zwembad was veel te klein (maximaal 10x5 meter) en ’s middags kon je over de hoofden zwemmen. Ook nog vele door wespen gestoken en huilende kinderen bij het zwembad. Als de tractor van de wijnboer langs kwam waren we vergeven van de dieselstank en oorverdovende herrie (ook heel idyllisch hoor).

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Jaap22-07-2019

Leuke camping tussen de wijngaarden

DIt is een kleinschalige camping met ook enkele mobile homes. Wij hadden zo'n mobile home gehuurd. De camping ligt mooi tussen de wijngaarden. Er is een zwembad, maar dat is koud en klein en is dus eigenlijk alleen geschikt om in af te koelen bij heet weer. Er was ook een grote soort overdekte keuken voor de gasten die met tentjes waren. Wij hebben daarvan geen gebruik gemaakt, maar het zag er mooi uit en wij hadden zoiets nog nooit ergens anders gezien. De mobile home was netjes en schooen. De TV deed het eerst niet, wat ons normaal niks zou kunnen schelen, maar we wilden de WK-voetbalfinale (dames) graag zien en ze kregen het zo snel niet opgelost. De eigenaresse had wel geregeld dat we in een cafe in het dorp op een groot scherm konden kijken. WIj hebben verschillende uitstapjes gemaakt (grotten, kasteel, Piran, Trieste), maar een auto is wel een vereiste, want in de directe omgeving is niet veel te doen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9a3ana6301-07-2019

Prima camping met een fantastisch restaurant

We stonden met onze campervan enkele dagen op deze kleine camping in de Vipava-vallei. Verzorgde camping, schoon sanitair, gastvrije eigenaars. Vooral camperplaatsen. Enkele plekken, die wat groter zijn, zijn in principe bestemd voor caravans. Ruimte voor tenten. Klein zwembadje. Grote overdekte plek met banken en tafels voor wie daarvan gebruik wil maken. Schaduw houdt niet over, daarvoor is de begroeiing nog te jong. Omgeving is mooi, heuvelt aardig, veel wijnvelden en kleine riviertjes. Bij de receptie zijn fiets- en wandelkaarten van de omgeving verkrijgbaar. Supermarkt in het dorp op loopafstand. Camping is tevens wijngoed, met prima wijnen. Maar de grootste attractie is zonder twijfel het restaurant. Voor 44 euro per persoon krijg je een zesgangendiner van meer dan uitstekende kwaliteit, uiterst verfijnd, prachtig opgediend. Wijn (van het eigen wijngoed) hoort erbij, bij elke gang een andere soort. Absoluut aanbevolen!!!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    9dianne22-07-2018

Rustige ligging, centraal in mooi gebied.

Rustige camping (geen herrie van wegen ofzo), met mooi uitzicht op de heuvels. Aardige en behulpzame gastvrouw. Wij zijn er 10 nachten geweest en hadden best nog wat langer willen blijven. De koelkast en grote overdekte picknickplaats zijn echt een luxe voor tentkampeerders! Klein maar mooi zwembad. Sanitair is schoon en voldoende (al was het tijdens ons verblijf niet volgeboekt op de camping). Scooterverhuur vanaf de camping mogelijk. En andere activiteiten zoals paragliding, kayakken of ebike-verhuur mogelijk via outdoorbedrijf Onnose, dat ook in hetzelfde dorp gevestigd is. Mooie omgeving, waar je alle kanten op kan. Grotten, steden, strand (in Italië) en bergen op acceptabele reisafstand. Verse broodjes te bestellen en kleine supermarkt op loopafstand. Standplaatsen zijn aan de kleine kant, wij hadden geluk dat het niet volgeboekt was.

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• Oude reviews

10Monique19-09-2017

Heerlijke camping met een toprestaurant!

Wij waren van plan om hier 2 nachten te blijven, maar 1 uur na aankomst veroorzaakte een hevige storm grote schade aan onze caravan. Wij konden zo niet meer rijden, maar de caravandealers wilden er alleen naar kijken als we naar hen toe kwamen. De eigenaars van de camping, Ingrid en Marko, hebben ons heel erg goed geholpen. Ze hebben voor ons stad en land afgebeld en uiteindelijk een monteur gevonden die op de camping wilde komen repareren. En om 8.00 uur 's ochtends stonden ze bij de caravan paraat om te tolken voor de monteur die alleen Sloveens sprak. Terwijl ze toch tot 's avonds laat in de weer zijn met hun restaurant. Dankzij hen konden wij onze reis na 4 dagen hervatten. Dat restaurant van hen is héél bijzonder! Marko kan echt geweldig koken, we hebben zo genoten! We hebben nog nooit zo lekker gegeten op een camping. Voor € 42,- pp krijg je een fantastisch avondvullend 7-gangendiner met bijpassende wijnen die gul geschonken worden. Alleen al voor dit diner zouden we weer terug gaan! Absoluut een grote aanrader!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2017

• 9Chris02-09-2017

Prachtige ligging

Kleinschalige camperplaats met veldjes voor tenten en huisjes. Heerlijk tussen de wijnvelden met prachtig uitzicht en lekker rustig. Klein zwembad om af te koelen. Heel vriendelijke eigenaren. Super lekker gegeten bij Saksida met eigen wijnproeferij. Al met al top. Komen zeker weer terug.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 8J. Verhaar17-08-2017

Prachtig uitzicht!

Deze camping is vooral voor campers. Er zijn vier, iets grotere plaatsen (40 m2 ongeveer), voor caravans. Het nieuwe gedeelte boven is heerlijk rustig en het uitzicht is prachtig. De mooie boompjes geven bij hitte nog weinig schaduw, maar dat komt in de loop van de jaren vast goed. Het sanitair is redelijk schoon, maar erg krap bemeten, zeker nu de camping uitgebreid is. De stortplaats van het chemisch toilet naast de afwasplaats was wel schoon, maar het geeft zeker geen fris gevoel. Er mist een afvalbak bij de afwasplaats. Er is een mooi, klein zwembad. Het restaurant ziet er prachtig uit. De toegangsweg is vrij smal.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 10familie pater29-07-2015

Fantastisch, mag je niet missen!

De camping is rustig gelegen midden tussen de wijnvelden. De camping is keurig verzorgt oa een heerlijk zwembad, gezamenlijke ruimte ( soort blokhut) oa met koelkast en aanrecht. Het sanitair is keurig netjes en super schoon.De eigenaren ( Ingrid en Marco) zijn gastvrij en behulpzaam bij vragen. Een aanrader is om er te gaan eten, dit is een TOP verrassing! Marco doet aan art cooking, en heeft als motto "zien is beleven, eten is beleven" ,2x een avontuurlijke en heerlijke beleving. De (gratis) wijn is fantastisch.

• 10Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2015