Vakantiepark Terme Topolsica

Fam. Stolk
26-7-2018
  • Activiteiten8

Highlights:

- het kasteel van Celje; met 2 volwassenen en 2 kids tezamen voor slechts 10 euro, mooi kasteel met prachtig uitzicht.

- steenkolenmuseum in Velenje; met mijnwerkersjas en veiligheidshelm op daal je 160 meter af in een lift, mooie verhalen, inclusief mijnwerkerslunch en een ritje met een treintje (tezamen voor 37 euro, was het voor ons meer dan waard).

- meer van Velenje; mooi blauw water, de vissen zwemmen tussen je door, grasveld met gratis parasols (voor de vroege vogels), wipeout in het water (gratis, alleen 5 euro borg voor het bandje waarmee je 30 minuten mag spelen). Wel stenen dus waterschoenen is handig.

- restaurant; achter in het huisje B7 het bospad omhoog lopen dan vind je een heerlijk restaurant met speeltuintje.

Nadeel:

- door de houten veranda rondom het huis hadden beide kinderen splinters in hun voeten. Schoenen aanhouden is dus raadzaam.

Formidastisch

Frank
4-3-2018
  • Activiteiten9

Wij vonden Alles goed...

W@ we niet goed vonden zijn de mensen die Nooit tevreden zijn...Zelfs als alles naar wens is...maar die heb Je Overal

Yiiiiiiihaaaaa....

2 heel tevreden klanten

Frank&Ingrid uit Berendrecht

Heel mooi land.

Monique
22-9-2017
  • Onderkomen8

Het huisje is goed, wel wat klein misschien voor 4 personen.

Boven een heerlijk groot twee persoons bed.

Beneden is een slaapbank, waar je als je met 4 personen(2 kinderen) bent, dan moet slapen.Er is geen waterkoker, dit moet je met een klein steelpannetje doen.

Er is best wel veel kastruimte.Alleen buitenlandse tv zenders.

Er zijn genoeg (8 klein 4 groot)handdoeken,4 theedoeken en 4 badjassen, waarin je zo mee naar het zwembad kunt lopen.Na één week worden de bedden verschoond.In de snackbar kan je een hamburger met patat eten voor 5,-. In het restaurant kan je met bonnen(bij receptie halen) een dagmenu eten voor 8,-.Er is ook een restaurant op de eerste etage, boven de receptie, daar is lopend buffet voor 12,-. In het dorpje Florjan kan je heerlijk eten bij Acman, wel duurder maar is overheerlijk.Boven het park kan je eten bij Pirnat te bereiken via het pad boven aan de huisjes.

Vacanceselect

Prachtig huis, heerlijk rustige vakantie

Heerlijk!
28-8-2017
  • Onderkomen10

Op een helling tegenover een wat verouderd hotel zijn ongeveer 30 prachtige huizen gebouwd. In de huizen zitten voornamelijk Nederlanders en Slovenen, in het hotel vooral Slovenen. Tussen het hotel en de huizen in ligt het zwembadcomplex, waar de kinderen zich prima vermaken op de lange waterglijbaan of in 1 van de vijf binnen- en buitenbaden. Verder moeten de kinderen zich wel zelf kunnen vermaken, er is verder niets te doen voor ze en, afhankelijk van het aantal kinderen wat buitenspeelt, kan het 's avonds erg stil zijn. De huizen zijn geweldig mooi: heerlijk ruim, goede bedden en een goede airco (beneden). Elke dag worden handdoeken vervangen en vuil opgehaald door zeer vriendelijke Sloveense dames. Wat ontbreekt in de huizen zijn een vaatwasser en een toilet op de eerste verdieping. Topolsica ligt in een prachtige omgeving, maar is qua toerisme niet echt ontwikkeld. De meeste bezienswaardigheden liggen op minimaal een uur rijden, wat ervoor zorgt dat je wel vantevoren moet plannen. Bij de plaats Velenje is er een leuk strand met waterpark en in de buurt zijn een aantal prima restaurants waar je je met Engels uitstekend kunt redden. Een kilometer of vijf voor Topolsica rijd je langs een grote energiecentrale, maar daar heb je in Topolsica totaal geen last van.

• Onderkomen9

Heerlijke vakantie gehad. Huisjes zijn van alle gemakken voorzien. Huisjes zijn inclusief iedere dag schone handdoeken en badjassen.

Het zwembad is heerlijk warm. Met een loopbrug loop je van het thermaalbad (binnen en buiten) naar een groot (koud ) buitenbad.

Het thermaalbad is open van 6 uur 's-ochtends tot 9 uur 's-avonds.

Het hoofdgebouw doet wat oost Europees aan. Hier verblijven dan ook hoofdzakelijk Slovenen.

In de luxe huisjes zitten voornamelijk Nederlanders.

Er is een kleine buurtsuper net naast het park, voor de dagelijkse verse warme broodjes. Verder zijn er genoeg supermarkten op 10 minuten rijden.

De omgeving is prachtig

Het wel wat ver als ze dingen wilt bezoeken.

Het mijnmuseum in Valenje is een echte aanrader.

Prima huisje

nt
25-6-2016
  • Onderkomen8

De huizen liggen op een heuvel met een mooi overdekt terras,. De weg er naar toe is erg steil om te lopen, dus niet voor mensen die slecht ter been zijn. Dagelijks schone handdoeken, vuilniszakken en eventueel toiletpapier. Orima geregeld.Het zwemgedeelte ligt beneden bij het hotel. Was geopend van 06.00 tot 21.00 uur. Ook kan men hier naar de sauna. Vriendelijke mensen aan de receptie. Het was nu nog niet zo druk dus de stoelen waren voor het uitkiezen.

• Onderkomen9

Heerlijke huisjes met alle comfort, vrij nieuw. Groot zwembad. Mooie streek. Lokale horeca niet duur. De mooiste uitstappen zijn op relatief verre afstanden.

rustgevende vakantie

Sieglinde
26-8-2015
  • Activiteiten8
  • Onderkomen8

Wij logeerden in een vakantiehuisje voor 2 tot 4 personen via touroperator. Wij hadden huisje 1b met mooi uitzicht en veel privé. De website vermeldt niet dat de huisjes voor 2 personen geschakeld zijn, maar dit stoorde niet omdat de terrassen van elkaar weg liggen.

Het huisje was wel wat vervuild op de muren en had toch enkele kleine gebreken.

Jammer dat in het weekend de Slovenen betalend naar het zwembad komen en alle stoelen inpikten. Tijdens de week rustig.

Prachtige uitstappen: Vintgarkloof, meer van Bled, kasteel van Celje, Rinka waterval, Golte (ski-oord) maar met de kabellift naar boven en je kan er een hele mooie wandeling maken. Je moet hier ongeveer 4 uur voor rekenen. Lift gaat elk uur.

Grotten van Skocjan zijn prachtig! In de omgeving van het park kan je ook een fijne wandeling maken. Zalige 2-weekse vakantie gehad met temperaturen rond de 37 graden die plots door regen tot 20 graden zakten de laatste 4 dagen

Leuk voor 1 keer

Pierre
24-8-2015
  • Activiteiten4
  • Onderkomen8

We verbleven in een 4 persoons huisje. Genoeg ruimte . Zwembad groot genoeg, ballen niet toegestaan daarom uitgeweken naar Velenje beach wat een aanrader is. Parkje op zich weinig te doen. Huisje schoon en elke dag schone handdoeken Top!. Als je wat wilt ondernemen is het wel ver rijden. Ljubljana is leuk om een dagje heen te gaan. Ook de Vintgar kloof is prachtig. Predjama kasteel en de grotten van Postonja ook leuk maar erg duur. Ik vond de grotten van Skotjan persoonlijk mooier. Koolmijn museum in Valenje is ook erg leuk. Velenje kasteel viel erg tegen. In de omgeving van Velenje genoeg supermarkten Interspar is erg compleet. Restaurant Grof een aanrader. Je ziet de grote borden langs de grote weg.

Wij vonden de dingen die we hebben bezocht mooi, Slovenie op zich waren we niet erg van onder de indruk, beetje armoedig. Wij zijn een route door de bergen gaan rijden en dan kom je wel leuke plaatsjes en mooie uitzichten tegen. Voor ons geen 2e keer Slovenie, maar dat is persoonlijk

• Activiteiten6
  • Onderkomen10

Het verblijf op het vakantiepark was goed. Het 6-persoons huis is erg ruim, ideaal om in te verblijven met kinderen. Grotendeels omheind, kleinschalig qua huisjes en meer dan de helft zijn Nederlandse gezinnen met kinderen. Overdag en 's avonds spelen de kinderen gezellig met elkaar, maar rond 10 uur is alles rustig. Het park zelf heeft een leuk zwembad met binnen- en buitenbad, wel wat achterstallig onderhoud en geen kinderbadje buiten. Het kan druk zijn in het weekend, dan komen lokale Slovenen ook naar het zwembad. Geen kinderprogramma. In de directe omgeving (tot 15 min. met de auto, Velenje) zijn veel supermarkten en restaurants. In de omgeving is er best wat te doen maar wel steeds een minimaal 3 kwartier of meer rijden (route van de snelweg naar het park al 30 min). Bezoekjes gebracht aan natuurpark Krajinski, grotten bij Zalec, Ljubljana, rodelbaan in Celje, maar er is nog veel meer te doen! Wel wat last gehad van wespen (buiten eten/drinken zat er vaak niet in).

Vacanceselect

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Terme Topolsica in Topolsica, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Terme Topolsica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Terme Topolsica scoort een 8.45 uit 10 op basis van 36 reviews.