We hebben een aantal aanbieders voor Ptuj voor je op een rij gezet:

Reviews over Ptuj

Leuk middeleeuws stadje

fam van Veen
    17-8-2016

Dit stadje met ongeveer 25000 inwoners heeft een leuke gezellige oude stadsgedeelte. Hier vind je vele terrasjes, restaurants en enkele uitgaansgelegenheden voor jongeren. De stad is rond de burcht gebouwd. Deze is aan te raden om te bezoeken. Buiten de 'binnenstad' zijn een aantal winkelcentra waar je redelijk voordelig kunt winkelen bij o.a. winkelconcerns die ook in Nederland zijn (Tako, C & A, Adidas store). Het verschil met de Nederlandse vestigingen is de prijs! Een tip om een origineel Sloveens feestweekend mee te maken is het stadsfestival wat het eerste weekend van augustus wordt gehouden. In de laatste week van augustus wordt er een romeinse veldslag na gespeeld naast Terme Ptuj. Hierbij worden honderden figuranten/acteurs gebruikt.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2016

Schilderachtig aan de Drava

Spkk
    30-5-2015

Schilderachtig aan de rivier Drava gelegen. Middeleeuws stadje met leuke bezienswaardigheden. Gezellige sfeer. Kasteel (Burcht) met leuk interieur en muziekinstrumenten verzameling van Ptuj met Kurent museum ernaast. kosten 5 euro

Gereisd Met partner in mei 2014

Buitengewoon leuke stad

J. Muis
    5-9-2011

Ptuj is een heel leuke stad, veel historie maar niet groot. Het is op in een ochtend of middag goed te bezoeken. Op het moment (september 2011) is men druk in voorbereiding voor 2012 wanneer het een van de Europese Culturele Hoofdsteden wordt. In de ochtend is er een leuke markt in het centrum waar door agrariers eigen producten verkocht worden. Daarnaast ook nog wat andere artikelen, leuk om te zien maar in onze ogen gedateerd. In de Grad (het kasteel op de berg) bevindt zich een museum. Hebben we aan ons voorbij laten gaan in verband met de hoge toegangsprijs van elf euro per persoon. Wel een prachtig uitzicht en lekkere appelstrudel daar op het terras. Zeker de moeite waard om te bezoeken. Het termencomplex is uitgebreid en leuk met kinderen maar heeft wel te kampen met achterstallig onderhoud en gebrek aan hygiene (zie ook campingbeoordeling).

Gereisd Met oudere kinderen in Tue Aug 30 2011 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prachtige oude stad

Mary
    29-12-2010

Ptuj, is een mooie oude stad met veel historische gebouwen, gelegen aan de rivier de Drava. Een wirwar van straten en steegjes bevatten mooie winkels, dagelijkse markt met veel eigen produkten van of voor de landbouw. Leuke pleintjes met terrasjes van eethuis of café. Boven het stadje ligt een mooi gerestaureerd kasteel. Volg het bordje "Grad"en je komt via een steegje en trappen bij het kasteel, vanwaar je een prachtig, wijds uitzicht hebt over de omgeving van Ptuj. Wanneer je de Drava oversteekt te voet of met de auto dan bevindt zich op nog 1000 mtr afstand een zwembadcomplex de zgn thermen van Ptuj, waar het heerlijk toeven is zowel binnen als buiten.

Gereisd Met partner in juni 2010

Heerlijke omgeving

jan Teubel
    31-3-2009

Ptuj is het oudste stadje van Slovenië en tevens een oud Romeins Verdedigingswerk. Het is ook de stad van de alom geroemde Halosan wijn, die men hier ook goedkoop kan drinken en inslaan. Onder de stad bevind zich de een na grootste wijnkelder van Europa met een gangenstelsel van enkele kilometers. Eens per jaar in juli staat de stad in het teken van de Ptujska Noc ,dan komen er bands met folkloristische muziek op elk plein en dat gaat de hele avond en nacht door, dan kun je er over de hoofden heen lopen.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2008
Ptuj scoort een 7,6 uit 10, op basis van 16 reviews